[ad_1]

به گزارش تراز ، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد ساخت مشترک ۶۰۰۰ دستگاه واگن باری میان ایران و روسیه گفت: این روزها که کلانشهرها دچار تنگی نفس هستند و آلودگی هوا، همه را نگران کرده، دو خبر خوب به مردم می‌دهیم.

وی افزود: یک خبر درباره گشایش LC  و فعال شدن اعتبار اجرای خط آهن برقی تهران ـ مشهد است که پروژه‌ای است که سال‌ها درباره آن صحبت می‌شد، اما تأمین اعتبار آن به صورت مسئولیت‌آور نهایی نشده بود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه بخش اول اجرای این قرارداد که پرداخت ۷.۵ درصد سهم ایران از پروژه بود، انجام شد و توانستیم روز پنجشنبه هفته گذشته LC این پروژه را در بانک صنعت، معدن و تجارت به نفع طرف چینی افتتاح کنیم و این قرارداد فعال شد.

آخوندی با تأکید بر اینکه این پروژه را در چهار سال آینده به پایان می‌رسانیم، اظهار داشت: سرعت سِیر قطار برقی تهران ـ مشهد، با اجرای این پروژه به ۶ ساعت کاهش یافته و سرعت سِیر قطار مسافری به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و قطار باری به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد؛ ضمن اینکه سالانه ۳۵ میلیون مسافر از طریق این خط آهن (قطار برقی) به مشهد عزیمت خواهند کرد.

وی خبر دوم توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را امضای قرارداد سه میلیارد یورویی میان شرکت راه‌آهن ایران و مرکز توسعه تجارت خارجی روسیه عنوان کرد و افزود: این قرارداد به سود توسعه حمل و نقل سبز (ریلی) بوده و بر اساس این قرارداد، ۲۰ هزار واگن باری توسط شرکت‌های ایرانی و روسی و هزار دستگاه واگن مسافری و ۳۵۰ دستگاه لوکوموتیو و تجهیزات دیگر ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید :  ۱۰ ابهام اجرای طرح سهام عدالت

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در حال حاضر تعداد کل واگن‌های باری فعال در خطوط ریلی کشور ۲۸ هزار دستگاه بوده است که با اتمام این قرارداد، تعداد ناوگان ریلی رشد بیش از ۷۰ درصدی خواهد داشت. همچنین تعداد واگن‌های مسافری فعال موجود نیز ۲۲۰۰ دستگاه است که با قرارداد امروز، تعداد ناوگان مسافری رشد ۵۰ درصدی دارد.

آخوندی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، طبق برآورد ما ۲۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد که با این دو قرارداد اخیر، بیش از پنج میلیارد دلار آن محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این قرارداد بلافاصله ساخت ۶۰۰۰ دستگاه واگن باری توسط سه شرکت ایرانی واگن پارس، واگن کوثر و فولاد درخشان آغاز می‌شود؛ ضمن اینکه این کار یک اقدام جدی به سمت توسعه اشتغال است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: اکنون بر توسعه زیرساخت و ناوگان ریلی، آنچه مهم است فعالیت‌ کریدورهای ترانزیتی و تجاری است که با این قرارداد، بخشی از باری که از هند به روسیه می‌رود و مشتمل بر ۷ میلیون دلار است، به راه‌آهن ایران منتقل خواهد شد که اقدام بزرگی است.

آخوندی با اشاره به همکاری ایران با همسایگان و کشورهای مهم اقتصاد منطقه مانند چین و هند تصریح کرد: اجرای این قراردادها به صلح در منطقه و برقراری امنیت کمک می‌کند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها