[ad_1]

به گزارش خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، محمد اسلامی دوشنبه شب در شورای اداری شهرستان گرگان مرکز استان گلستان اظهار کرد : اصلاح یکهزار و ۷۶۰ نقطه حادثه خیز در اولویت قرار دارد.
وی، رفع نقاط حادثه خیز در کشور را برای جلوگیری از کاهش تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی مهمترین برنامه این وزارتخانه اعلام کرد.

* *بزرگراه گرگان – مشهد
وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده گرگان – بجنورد – قوچان برای روان سازی محور زیارتی مشهد در قالب یک پروژه ۵۶۰ کیلومتری بزرگراهی دارای ردیف اعتباری است و باید هر چه سریعتر این پروژه در استان گلستان تکمیل شود.
اسلامی دلیل کندی پروژه بزرگراه استان گلستان را وجود معارض خصوصی و رفع آن را وظیفه استانداری دانست و گفت: با رفع معارض، تکمیل ۵۰ کیلومتر باقی مانده بزرگراه در گلستان با سرعت بیشتر پیگیری می شود.

**عقب ماندگی گلستان
وزیر راه و شهرسازی با اذعان به برخی عقب ماندگی های زیرساختی گلستان، جبران این کمبودها را منوط به جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های دولت دانست و افزود: باید بستر سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین زیرساخت ها در گلستان فراهم شود و دولت نیز در فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری به این خطه شمال کشور کمک خواهد کرد.
وی اضافه کرد: گلستان از لحاظ کشاورزی بویژه تولید گندم مرغوب از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است و باید کمک شود تا از این ظرفیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده شود.
نماینده ویژه رییس جمهوری در سفر به استان گلستان با اشاره به کمبود آب شرب در مرکز استان گفت: در شرایط کنونی میزان هدر رفت آب شهر گرگان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد است و باید اصلاح شبکه آب به عنوان اولویت کاری در این استان پیگیری شود.
اسلامی اظهار کرد: اضافه برداشت از سفره های زیرزمینی برای تامین آب شرب شهر گرگان می تواند مشکلات منطقه را دو چندان کند و باید طرح آب شیرین کن در مرکز استان با جذب سرمایه گذار پیگیری شود.
وی اضافه کرد: دولت به دنبال بستر سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در تمام حوزه های اقتصادی در سطح کشور است و حمایت لازم نیز از سرمایه گذاران انجام می شود.

بیشتر بخوانید :  لایحه بودجه سال 98 کل کشور رونمایی شد

* حاشیه نشینی
فرماندار گرگان هم در این نشست مهمترین معضل مرکز استان گلستان را حاشیه نشینی بیان کرد و گفت: حاشیه نشینی طرح های گردشگری شهر گرگان را تحت تاثیر (منفی) قرار داده است و انتظار ما این است که نسبت به بازآفرینی مناطق حاشیه شهر گرگان نیز توجه شود.
ابوالقاسم صفوی، بافت فرسوده را از دیگر مشکلات شهرسازی مرکز استان گلستان دانست و خواهان تغییر سیاست های وزارت راه و شهرسازی در این ارتباط و واگذاری نوسازی این بافت به مردم شد.
فرماندار گرگان از آنچه که اعتبارات قطره چکانی اجرای کمربندی شهری مرکز استان گلستان نامید، انتقاد کرد و افزود: امسال فرمانداری ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمربندی مصوب کرد که انتظار می رود وزارت راه و شهر سازی نیز همین میزان اعتبار برای این پروژه اختصاص دهد.
وی به حوادث رانندگی کمربندی گرگان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۵ نفر در کمربندی شهر گرگان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

** کمبود آب شرب
فرماندار گرگان گفت: هم اکنون آب آشامیدنی این شهر از طریق ۸۵ چاه تامین می شود که نیمی از این چاه ها حدود ۲۰ سال قدمت دارد.
صفوی مشکل کمبود آب را ناشی از کاهش نزولات آسمانی دانست و اضافه کرد: با اصلاح شبکه آب و فاضلاب بخش زیادی از مشکل کمبود آب شهر گرگان بر طرف می شود.
وی، پیشنهاد دیگر تامین آب شهر گرگان را استحصال و شیرین سازی آب دریای خزر بیان کرد.

* ضعف زیر ساختی
نماینده مردم گرگان و آقلا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: استان گلستان به دلیل ضعف زیرساختی از عقب ماندگی رنج می برد و نیاز به توجه بیشتری دارد.
نبی هزارجریبی، دلیل این عقب ماندگی را ناشی از توزیع ناعادلانه اعتبارات زیرساختی برشمرد و دلیل مطالبات مردم گلستان برای تفکیک از مازندران را عقب ماندگی زیرساختی بیان کرد.
وی بالا بودن آمار سوانح رانندگی در این استان را ناشی از ضعف زیرساخت حوزه راهسازی دانست و گفت که در سال جاری اعتبار خوبی برای دور برگردان های حادثه خیز گلستان به خصوص در شهر گرگان اختصاص یافت ولی ناکافی است.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان افزون بر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۶۹۸۲/۱۶۴۸/۲۷۲۹

بیشتر بخوانید :  اختصاص هزینه تهیه هدایاو سررسید به بازسازی مناطق زلزله زده

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها