[ad_1]

به گزارش تراز ،مهدی جهانگیری در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در واکنش به سخنان افخمی‌ که رویکرد سازمان تامین اجتماعی را تعامل با بخش خصوصی دانست، افزود: با وجود اینکه در دو سال گذشته، رییس‌جمهور به صراحت از بنگاه‌داری حاکم بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقاد کرد و دستور به خروج از بنگاهداری و واگذاری امور به بخش خصوصی داد  این وزارتخانه و سازمان‌های تابعه آن از جمله تامین اجتماعی به سمت توسعه بنگاه‌داری قدم برمی‌دارند.

وی اضافه کرد: در طی این مدت هیچ اقدامی از سوی این وزارتخانه برای تحقق دستور رییس‌جمهوری صورت نگرفته است این در حالی است که چندین شرکت جدید به مجموعه وزارت رفاه اضافه شده است و این روزها همه بنگاه های قابل واگذاری شامل بانک ها و مجموعه ها به وسیله شرکت های زیرمجموعه وزارت رفاه از جمله شستا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) خریداری می شود.

نائب رئیس اتاق تهران گفت: تکلیف ما را روشن کنید و به صراحت بگویید رقیب بخش خصوصی هستید و بنا هم ندارید که بخش خصوصی در کشور جان بگیرد.

جهانگیری افزود: وقتی که مجموعه وزارت رفاه، دستور صریح رئیس جمهور را اجرا نمی کند باید یک برخورد قهری با سازمان تامین اجتماعی صورت گیرد تا خصوصی‌سازی در این سازمان در دستورکار جدی قرار گیرد و ببینیم اراده ای برای اجرا شدن بخشنامه ها وجود دارد در غیر این صورت به جای حل مشکل، مشاغل کاذب در واگذاری ها شکل می گیرد. 

انتقاد بخش خصوصی از انحصار در سازمان تأمین اجتماعی

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: در حالیکه منابع سازمان تامین اجتماعی از طرف بخش خصوصی تأمین می شود چرا این سازمان را دولت اداره می کند؟

بیشتر بخوانید :  زمان اعلام سیاست‌ بانک‌مرکزی درباره رمز ارزها

سیدحامد واحدی، در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از دولتی بودن هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی افزود: باید به انحصار دولت در سازمان تامین اجتماعی که بخش عمده منابع آن از محل بخش خصوصی تامین می‌شود، پایان داد و در این زمینه، سازمان تامین اجتماعی باید پیشقدم شده و درخواست برای حضور و عضویت بخش خصوصی در هیئت مدیره و هیئت امنای این سازمان را به دولت ارائه دهد.

وی اضافه کرد: قانون انحصار سازمان تأمین اجتماعی در ایران در هیچ جای دنیا مشابه ندارد از این رو امیدواریم به این انحصار خاتمه داده شود.

واحدی گفت: تامین اجتماعی تنها سازمانی است که بخشنامه ‌محور است و قوانین جاری مربوط به بخش خصوصی را اجرا نمی‌کند. 

وی با اشاره به بخشنامه اخیر سازمان تامین اجتماعی در رابطه با بازرسی از دفاتر برای یک سال، افزود: بازرسان سازمان تامین اجتماعی با وجود ابلاغ این بخشنامه، همچنان در مراجعه به واحدها، دفاتر سال‌های گذشته را برای رسیدگی مطالبه می‌کنند.

وی با اشاره به زیان های سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان در اقتصاد ایران سرمایه گذاری می کند آیا ما به عنوان بخش خصوصی باید زیان های این سازمان را پرداخت کنیم؟

جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۴۱ میلیون نفر

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی گفت: جمعیت تحت پوشش این سازمان  ۴۱ میلیون و ۳۱۵ هزار نفر است که از این تعداد ۱۳ میلیون و ۷۴۸ هزار نفر بیمه ‌شده اصلی، ۲۲ میلیون نفر بیمه‌ شده تبعی است .

ولی اله افخمی راد در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: ۷۰ بیمارستان و ۲۸۱ درمانگاه، کلینیک و دی‌کلینیک در کل کشور تحت مدیریت سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

بیشتر بخوانید :  کشف مواد مخدر شیشه از داخل شارژر موبایل - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی در عین حال، به میزان منابع این سازمان در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: میزان دریافتی حق بیمه طی سال گذشته، ۴۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان، درآمد حاصل از خسارات و جرایم ۸۰۰ میلیارد تومان بود و در مجموع طی این سال، میزان منابع سازمان تامین اجتماعی رقمی معادل ۵۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی میزان مصارف این سازمان طی سال گذشته را ۶۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: در حال حاضر میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت رقمی معادل ۹۲ هزار میلیارد تومان است.

افخمی‌راد در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی در جهت بهبود فضای کسب وکار کشور گام برداشته است، افزود: ورود سازمان تامین اجتماعی به کارگاه‌های بخش خصوصی صرفاً از باب اطمینان از پرداخت حق بیمه کارکنان و کارگران شاغل در واحدهاست و بر اساس ضوابط و مقررات، این سازمان حق هیچ‌گونه مداخله دیگری ندارد.

وی با اشاره به بخشنامه‌های اخیر سازمان تامین اجتماعی در خصوص شمول دریافت حق بیمه از واحدهای تولیدی و تصمیمات تسهیلی که در این ارتباط اتخاذ شده است، افزود: بر اساس بخشنامه سازمان تامین اجتماعی، حسابرسی از فعالان اقتصادی فقط و فقط برای یک‌سال انجام می‌شود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااکانت پی پال کرک شدهانتقال پول به پاکستانانتقال پول به دانمارکانتقال پول به روسیهبيت كوين رايگانتجهیزات شبکه هواییترخیص کار خودرو اروندتعاونی حمل و نقل هوایی شیدهتعرفه پست اکسپرستمدید کارت بازرگانی فرم دالحمل بار به استرالیا با کشتیحمل بار هوایی ایران ایرحمل بار یخچالیحمل و نقل بین المللی ایرانحمل و نقل قزوینحمل و نقل مرکبحمل و نقل هواییحمل و نقل هوایی از چینحمل و نقل هوایی شیدهحواله یوان به چینخرید ابزار تراشکاریخرید ابزار شوخیخرید ابزار فرش بافیخرید اپل از آمریکاخرید از سایتهای خارج کشورخرید از شنزن چینخرید اینترنتی ظروف بامبوخرید اینترنتی ویندوز 8خرید بلیط خارج از کشورخرید بیت کوین ارزانخرید خط تولید بسته بندیخرید خط تولید چسب برقسامانه ی کارت بازرگانی هوشمندسایت اتاق بازرگانی زنجانشرکت خدمات بار هوایی ضرغام بار جنوبشروع بیت کوینصادرات سیمان به عراقصادرات شعبه 8888صرافی حواله ارزیمستر کارت برای خرید اینترنتینحوه ترخیص ماشین از گمرکهزینه صادرات به چینهمه چیز درباره ی بیت کوینواردات خودرو ایرانیان مقیم خارجواردات خودرو دانشجوییواردات گوشی از چینواردات لوازم یدکی خودرو از دبیواردات لوستر از چینواردات محصولات ژیلتواردات میوه به ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها