[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید مصطفی داودی در سخنانی اظهار داشت: تاکنون ۲ رام قطار باری از چین وارد ایران شده و قطار سوم نیز تا اوخر هفته جاری به مقصد می‌رسد.

وی با بیان این که به منظور توسعه کریدورهای ترانزیتی بین المللی، شرکت راه آهن تاکنون مذاکرات گسترده ای با کشورهای همسایه و منطقه انجام داده است، گفت: قطار سوم از استان شیان در غرب چین با ۴۱ کانتینر به طرف ایران حرکت کرده است.

او گفت که معمولا این قطارها پس از ۱۴ یا ۱۵ روز وارد کشور می شوند.

وی افزود: در همین رابطه توافقات چند جانبه ای با کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان انجام گرفته و در خلال این مذاکرات در خصوص زمان حمل از مبداء تا مقصد و همچنین نرخ تعرفه توافقاتی حاصل شده است.

او با بیان این که برای اجرای سیاست‌های توسعه حمل‌و‌نقل بین‌المللی ریلی، قطارهای باری در مسیر چین به تهران راه اندازی شده است، گفت: راه آهن ایران در نظر دارد در گام های بعدی بخشی از بارهای تجاری بین چین و اروپا را از این مسیر ترانزیت کند.

از روابط عمومی راه آهن، داودی تصریح کرد: در ادامه فعالیت این کریدور طبق برنامه ریزی های انجام شده اولین قطار روز هفتم دی ماه سال جاری از ایالت هاینان در جنوب شرقی چین با ۵۰ دستگاه کانتینر۴۰ فوتی حرکت خود را آغاز کرده است، قطار دیگری در نهم دی ماه جاری با ۴۱ کانتینر از شهر اینچئون در شمال غرب چین و با گذر از مرز خارگوس (Khorgos ) چین و سپس مرز التینکول قزاقستان، از مرز اینچه برون وارد کشور می شود و سومین قطار نیز که ۹ دی ماه از استان شیان حرکت کرده اواخر این هفته وارد ایستگاه تهران خواهد شد.

بیشتر بخوانید :  فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر ۲.۲۵ درصد حفظ کرد

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با بیان این که طول مسیر از چین تا به تهران در حدود ۱۰ هزار و ۲۹۷ کیلومتر است، اظهار داشت: انتظار می رود مانند دیگر قطارهای اعزامی در دو سال گذشته، این قطارها نیز در مدت ۱۴ و یا ۱۵ روز وارد تهران شوند.

وی افزود: راه آهن ایران در نظر دارد در گام های بعدی بخشی از بارهای تجاری حمل شده بین چین و اروپا را که ارزش آنها در سال ۲۰۱۶ معادل ۵۲۰ میلیارد یورو بوده است، از این مسیر حمل کند.

گفتنی است، نخستین قطار باری چین که برای احیای جاده باستانی ابریشم از شرق چین به سمت ایران به حرکت در آمده بود، بهمن ماه ۹۴ وارد ایستگاه راه آهن تهران شد.

حمل بار با کشتی های تجاری بین ایران و چین بیش از ۴۵ روز طول می کشد، اما از طریق راه آهن مدت زمان سیر قطار بین ایران و چین نسبت به مسیر دریایی ۲۵ روز کوتاهتر می شود، لذا بسیاری از صاحبان کالا تمایل دارند کالاهای خود را با قطارهای برنامه ای از چین به ایران حمل کنند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها