[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: شاخص بورس امروز (سه شنبه) با رشد ۷۴۹ پله ای نسبت به دیروز در جایگاه ۱۶۵ هزار و ۴۴۵ واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۵۰۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هفت هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال در ۱۸۵ هزار نوبت دادوستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۲۱۷ واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۲۱۳ واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۱۵۰ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور ۶۴۳ واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور ۵۷۳ واحد بالا رفت و شاخص بازار دوم بورس نیز یک هزار و ۳۹۰ واحد افزایش یافت.
در معاملات امروز نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان)، فولاد (فولاد مبارکه)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، شبریز (پالایش نفت تبریز)، شتران (پالایش نفت تهران) و پارس(پتروشیمی پارس) بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند، اما وبملت (بانک ملت) و جم (پتروشیمی جم) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بر جاگذاشتند.

بیشتر بخوانید :  نرخ مصوب مرغ گرم ۱۰هزار تومان است

** بانک ها در صدر معاملات
گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۷۵۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه خودرو به ارزش ۷۲۲ میلیارد ریال و مواد دارویی به ارزش ۶۵۲ میلیارد ریال، جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
گروه شیمیایی با دادوستدی به ارزش ۵۸۷ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت.
گروه فراورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش ۴۱۷ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

** رشد آیفکس
معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۸ واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و ۹۷۷ واحدی قرار گرفت و در این بازار بیش از ۹۸۷ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از پنج هزار و ۵۷ میلیارد ریال دادوستد شد.
همچنین در معاملات امروز نمادهای هرمز (فولاد هرمزگان جنوب)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) و مارون (پتروشیمی مارون) با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، اما ذوب (ذوب آهن) و دی (بانک دی) با بالاترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها