واگن‌ مترو کم داریم/ تصویب تولید ۲۰۰۰ واگن در فاز اول

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که واگن‌هایمان در تهران و شهرستان‌هایی که مترو دارند بسیار محدود است، اعلام کرد: تولید ۲۰۰۰ دستگاه واگن در فاز اول در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم امضای قرارداد مشارکت تولید واگن بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت ترنس مش هلدینگ روسیه که ظهر امروز در محل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با اشاره به این که دولت ایران حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار داده و در برنامه ششم توسعه تاکید بسیاری بر توسعه حمل و نقل ریلی شده است، اظهار کرد: یکی از موارد بسیار جدی و مهم که در دستور کار دولت قرار گرفته توسعه حمل و نقل ریلی است و در این راستا قوانین و مصوبات لازم مصوب شده است.

وی ادامه داد: تولید ۲۰۰۰ دستگاه واگن در فاز اول در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر این تعداد زیادی واگن مسافری و باری تولید خواهد شد. همچنین ۶۰۰۰ واگن باری که وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران علاقه‌مند به خریداری آن از روسیه بودند با هماهنگی‌های انجام شده قرار بر این است که ۱۱۰۰ دستگاه آن به صورت آماده خریداری شود و نزدیک به ۵۰۰۰ دستگاه دیگر با مشارکت در داخل کشور ساخته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که پروژه مذکور که مربوط به تولید واگن خواهد بود پروژه‌ای طولانی مدت است که نزدیک به ۳۰ سال و حتی بیشتر طول خواهد کشید، گفت: ۸۰ درصد سرمایه‌ گذاری در این بخش مربوط به شرکت خارجی و ۲۰ درصد مربوط به ایدروست که اگر لازم باشد در آینده نیز می‌تواند تغییر کند هرچند که ما معتقدیم این میزان مناسب است و شرکت روسی معتبرترین و بزرگ ترین شرکت حمل و نقل این کشور است.

نعمت زاده با بیان این که روسای جمهور ایران و روسیه طی مدت اخیر بیش از پنج الی شش بار همدیگر را ملاقات کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همکاری با شرکت‌های روسی از جمله برنامه‌های ماست و تفاهم‌نامه‌ای نیز پس از ملاقات روسای جمهور دو کشور در ارتباط با تولید واگن آماده شده است و موارد دیگری نیز وجود دارد که دنبال خواهد شد.

وی با بیان این که واگن‌هایمان در تهران و شهرستان‌هایی که دارای مترو هستند و یا مترو خواهند داشت بسیار محدود است، عنوان کرد: امیدواریم با تولید و عرضه واگن‌های مناسب این مشکل به تدریج در کشور حل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه همچنین با اشاره به این که ایران از توسعه روابط با کشورهای همسایه و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا استقبال می‌کند، اظهار کرد: توافق با اوراسیا در ارمنستان در حال انجام است و پنج کشور عضو حضور دارند. امیدواریم در سفری که به ارمنستان انجام شده و معاونان وزیر حضور دارند کار تمام شود و در اکتبر سال جاری که قرار است روسای هر پنج کشور عضو اوراسیا با یکدیگر ملاقات کنند موافقت‌نامه به تصویب نهایی برسد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x