[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، هوشنگ عشایری اظهار داشت: برای انبوه سازان و سازندگان حرفه‌ای ۷۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده گذاری با سود ۱۸درصد علاوه بر تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۹درصد در نظر گرفته شده است که در مجموع تسهیلات ساخت مسکن برای انبوه سازان به ۱۱۰ میلیون تومان بالغ است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۳۹۳ پیشنهاد ساخت سالانه ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را به دولت داد در طول ۴ سال گذشته تنها ۵۶ هزار تسهیلات به مردم پرداخت شد. وی ادامه داد: امسال طرحی را برای ساخت سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به دولت دادیم که براساس این طرح یارانه به صورت وجوه اداره شده از محل صندوق توسعه ملی با سود صفر درصد در اختیاربانک قرار گیرد و بانک‌ها هم منابع خود را با سود مصوب ۱۸ درصدی بانک مرکزی به متقاضیان پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را در اختیار این طرح قرار دادیم گفت: مبلغی که ما در اختیار این طرح قراردادیم با مبلغ بانک‌ها در جمع ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: برای مشارکت مدنی دوره ساخت، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در کلانشهرها و سایر شهرها تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد، در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

عشایری با بیان اینکه افرادی که بخواهند بصورت انفرادی اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کنند، نمی‌توانند از تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی استفاده کنند، تاکید کرد: برای ساخت نیازی به سپرده گذاری نیست، دولت بجای آن‌ها سپرده گذاری می‌کند و در اختیار بانک‌های عامل استانی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید :  رشد ۳۰درصدی صادرات در مناطق آزاد/ صادرات و باز صادرات تا پایان سال به ۱میلیارد دلار می‌رسد

وی بیان کرد: صندوق پس انداز یکم را برای خریداران مسکن در بافت‌های فرسوده نیز در گذشته داشتیم، اگر افراد در بافت فرسوده اقدام به خرید کنند، سود تسهیلات ۶ درصد با اقساط ۱۲ ساله خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۹ اسفند سال گذشته دستور اجرایی شدن این طرح را رئیس جمهور صادر کرد، گفت: براساس قانون، سالانه ۲۷۰ محله باید نوسازی شود که امسال سال اول اجرای این طرح است.

عشایری ادامه داد: سازندگان حرفه‌ای ۶۸ هزار پروانه ساخت برای نوسازی دریافت کرده اند، که از این تعداد ۳۲ هزار پروانه برای اراضی خود مالکی است و مابقی برای طرح‌های توسعه گران است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه، تمامی دستگاه‌های دولتی باید اراضی را که در بافت فرسوده دارند، در اختیار این طرح قرار دهند، تاکید کرد: برخی دستگاه‌ها همکاری لازم را با این طرح نداشتند و ما مجبور شدیم تا اراضی را شناسایی کنیم.

عشایری با اشاره به اینکه یش بینی ما این است که در کشور ۱۰۰ هکتار اراضی دولتی و برخی نهادهای حاکمیتی در اختیار این طرح قرار گیرد، افزود: در ۳۰ تا ۴۰ شهر اراضی دولتی شناسایی شده است و در تهران وزارتخان‌های ارتباطات، نیرو و آموزش و پرورش اراضی را اختیار ما قرار دادند که در حال طراحی است. وی گفت: کسانی که برای ساخت از فناوری نوین استفاده کنند تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان و با فناوری معمولی تا ۹۰ میلیون تومان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.                   

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها