[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمد علی طهماسبی روز پنجشنبه در جمع مسئولان جهاد کشاورزی و برخی باغداران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: البته ورود این چهار محصول نیز باید با نظارت دقیق گمرکی و سایر نهادهای ذیربط به ویژه برای رعایت مسایل بهداشتی و سلامت انجام شود.

وی تصریح کرد: تاکنون و حتی با فشارهایی که از سوی برخی صنف ها و اتحادیه های فروش میوه صورت گرفته دولت و وزارت جهاد کشاورزی اجازه افزایش میزان محصولات باغی وارداتی را نداده است.

** توسعه ۵۰۰ هزار هکتار باغ در اراضی شیبدار

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: یکی از برنامه های راهبردی دولت و وزارت جهاد کشاورزی که در برنامه پنج ساله ششم نیز پیش بینی شده است توسعه باغات در بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اراضی شیب دار و با بازدهی کم اقتصادی است.

طهماسبی ادامه داد: با توجه به تکلیف قانونی و پیش بینی احیای این میزان اراضی فاقد توجیه اقتصادی در برنامه ششم توسعه ،همه نهادها و سازمان های متولی موظف به تامین شرایط و تحقق اجرای این مهم هستند.

وی با بیان اینکه ایران بر روی یک اقلیم شکننده قرار دارد و با توجه به کاهش نزولات جوی و بروز خشکسالی ها، گفت: میزان بارش در برخی استان های پرآب کشور همچون چهار محال وبختیاری و حتی استان کهگیلویه وبویراحمد با کاهش بالای ۵۰درصدی تولیدی آب مواجه شده اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استفاده از کشت های مثمرثمر در این اراضی شیب دار ، سیل خیز و فاقد توجیه اقتصادی علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک ، توان بیولوژیکی آن را بالا برده و تا حدود زیادی بر ایجاد حفظ و تقویت تعادل اکوسیستم طبیعی نیز موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  پارچه‌های وارداتی پشت درهای گمرک ماند

** تولید ۲۷۰ هزار تن محصولات باغی در کهگیلویه وبویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: سال زراعی جاری افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع محصولات باغی در استان تولید شد .

جعفر گوهرگانی افزود: سطح زیرکشت باغ های استان که قبل از سال ۹۲ حدود ۳۴ هزار هکتار بود هم اینک به بالای ۴۳ هزار هکتار رسیده است.

وی تصریح کرد: میزان تولید نهال از حدود ۹۰۰ هزار اصله هم اینک به بیش از سه میلیون اصله نهال در سطح باغات رسیده است.

وی یکی از مشکلات اساسی فراروی باغداران استان را بروز برخی ناهماهنگی میان دستگاه های متولی از جمله منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان برای توسعه اراضی شیب دار بر اساس قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی و اجرای ماده ۵۶ دانست.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااکانت پی پال کرک شدهانتقال پول به حساب دیگریانتقال پول به نروژپی پال کارتتبدیل پی پال به ریالتجهیزات شبکه نگزنسترخيص ويندوز xpترخیص رهبرترخیص کار گمرک فرودگاه امامترخیص کالا از کلیه گمرکات تهرانترخیص کالا از مرز بازرگانترخیص کالا با کارت بازرگانیترخیص لباس از گمرک بازرگانحمل اثاثیه منزل ارزانحمل بار فلهحمل بار مشهدحمل هوایی زعفرانحمل و نقل بین المللی دریاییحمل و نقل کالای سریعحمل و نقل همدانحواله دلار و یوروحواله یوان به چینخرید آمازون کارتخرید ابزار کار با چوبخرید از سایت امازونخرید اینترنتی جهیزیهخرید خدمت دانشجویان خارج از کشورخرید دلار شماخرید کریو آمریکادرباره سایت ایبیسایت اتاق بازرگانی فارسسایت حراجی ebayشرکتهای ترخیص کالاصادرات لیوان کاغذیصادرات نخودصرافی در خیابان ظفرصرافی و ارزقوانین گمرک فرودگاهکد رهگیری مرسولات پستکلاسهای ترخیص کاریمدارک پی پالنحوه واردات خودرو به صورت شخصینموذج 6 وارداتهزینه حمل دریایی از چینواردات ابزار الاتواردات ساعت از دبیواردات عمده خودروواردات ماشین آلات صنعتی از چینواردات مصر 2014یادگیری ترخیص کالا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها