واردات ۳۶۶ هزار یورو آیفون با ارز دولتی توسط تأمین اجتماعی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

بانک مرکزی به تازگی لیستی از اسامی واردکنندگان با ارز دولتی منتشر کرده که در آن به ارزش مالی واردات گوشی تلفن همراه توسط یکی از شرکتهای تأمین اجتماعی اشاره شده است.

دی ماه سال گذشته خبرگزاری تسنیم با استناد به اظهارات یکی از مسئولان صنفی حوزه رایانه و موبایل، خبر از ورود سازمان تأمین اجتماعی به واردات گوشی‌های “آیفون” داد.

با توجه به اینکه در آن مقطع زمانی به صورت هم‌زمان، طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه هم اجرا و قیمت این محصولات در بازار نیز با رشد چشم‌گیری مواجه شد، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران عنوان کرد که سازمان تأمین اجتماعی به واسطه سودی که در واردات آیفون است، به این حوزه روی آورده است.

در آن بازه زمانی، میرمهدی درباره وضعیت حاکم بر بازار تلفن همراه بعد از اجرای رجیستری گفته بود که بعد از اجرای این طرح، افزایش قیمتی تا ۲۵ درصد در این بازار به وجود آمد و عملا واردات برخی گوشی‌های تلفن همراه به کشور برای واردکنندگان سودآورتر شد.

وی در این زمینه ابراز کرد که «واردات گوشی به کشور اندازه‌ای سودآور شده که یکی از شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی به عنوان واردکننده رسمی آیفون به کشور معرفی شده و اسم آن در لیست دارندگان مجوز از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آمده است.»

بعد از آن اظهارات، تسنیم اقدام به انتشار اسناد مرتبط با دریافت مجوز واردات شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین اجتماعی کرد که حتی تعجب وزیر ارتباطات را نیز به همراه داشت و ابتدای بهمن ماه سال گذشته وی قول پیگیری این موضوع را از وزیر کار در حاشیه جلسه هیئت دولت داد.

ورود به این پرونده، واکنش حسن رادمرد؛ مدیر عامل شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین اجتماعی به عنوان یکی از واردکنندگان آیفون به کشور را در پی داشت؛ وی با قانونی برشماردن واردات این محصول به کشور درباره جزئیات آن اظهار کرد: شرکت ما کاملا خصوصی است و در طول یک سال گذشته با أخذ مجوزهای رسمی، روی به سمت واردات این محصول آورده‌ایم تا با سودی که حاصل می‌شود ارزش افزوده‌ای برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی به وجود آوریم.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه از ۲۱ فروردین ماه سال جاری بانک مرکزی در راستای سیاست جدید ارزی أتخاذ شده به‌منظور مدیریت بهینه منابع ارزی کشور، به کالاهای ثبت سفارش شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارز مورد نیاز را تخصیص داده و تأمین کرده، روز گذشته اقدام به انتشار لیستی از اسامی شرکت‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومان از تاریخ مذکور کرد.

بانک مرکزی در اعلامیه مربوط به لیست ۱۴۸۲ شرکت دریافت کننده دلار ۴۲۰۰ تومانی که به درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده، نام شرکت تأمین اجتماعی را نیز قید کرده است.

این در حالی است که پیش از این در لیست منتشر شده توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با شرکت‌های وارداتی موبایل که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، نامی از این شرکت نبود.

براساس گزارش بانک مرکزی، شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین اجتماعی مجموعا ۳۶۶ هزار و ۳۸۱ یورو از بانک به عنوان ارز دولتی برای واردات گوشی تلفن همراه به کشور دریافت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x