واردات گندم به صفر رسیده است

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، اسماعیل اسفندیاری پور روز دوشنبه در دومین نشست کشت پایش فنی زراعت در قزوین با اشاره به خودکفایی کشور در تولید گندم،افزود: در سال ۹۰ بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار گندم وارد کشور شد که با برنامه ریز ی و افزایش راندمان تولید این رقم اکنون به صفر رسیده است.
وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گندم خواهد رفت که از این حدود ۲ میلیون هکتار گندم آبی و بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیم است.
این مسئول گفت: با استفاده از روش های فناورانه و اصلاح بذر طی پنج سال گذشته روند خود اتکایی گندم از ۶۸ درصد طی سال های ۹۰ تا ۹۲ اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده است و همه نیاز کامل کشور از تولید داخلی تامین شده است.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی افزود: یکی از پروژه های مهم در بهبود تولید گندم در اراضی دیم پروژه مشترک ایران سیمیت و ایکاردا است که با افزایش راندمان، تولید کشاورزی را در این بخش اقتصادی خواهد کرد که توسعه کشاورزی حفاظتی را در دستور کار قرار داده است.
اسفندیاری پور گفت: با اجرای این طرح عملکرد تولید گندم در اراضی دیم طی پنج سال حدود ۲۵ درصد و در اراضی آبی حدود ۳۰ درصد افزایش می یابد.
۳۰۱۳

انتهای پیام /*

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x