واردات-کالا-از-چین

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به مواردی اشاره می کنیم که تمام تازه واردانی که قصد واردات کالا از چین را دارند، می توانند از آن ها استفاده کنند.

مشغول به کار شدن در حوزه واردات کالا از چین یک ایده بی نظیر به حساب می آید. حوزه واردات امروزه یکی از صنایع پرمنفعت به شمار می رود و هر فردی که وارد این حوزه از کسب و کار شود، تا زمانی که به اصول صحیح رفتار با فروشندگان چینی واقف باشد، بی شک موفق خواهد شد. در این صورت، اگر در این زمینه میزان اطلاعات خود را افزایش دهید، همه چیز به خوبی و به طور منظم پیش خواهد رفت.

واردات کالا از چین یک حرفه سود آور

سیستم مالی هر اقتصاد در دنیا درست مانند روح در یک بدن است. امروزه مردم چین با هدف کسب سود و منافع و همین طور جذب سرمایه های خارجی با هدف رونق اقتصاد خود، در سطح بین الملل مشغول به تجارت و کسب و کار هستند.

از این رو، این واقعیت که گفته می شود نیروی کار و منابع از سوخت های اصلی رونق یک سیستم مالی هستند، کاملا درست است. به راستی واردات کالا و اجناس از چین یک حرفه بسیار به صرفه است.

علاوه بر این، چین به سیستم تجاری بین المللی مجهز شده است که به واسطه آن می تواند چرخ های صنعت را با کمک ارسال کالاهای مناسب و با کیفیت به دیگر نقاط جهان چرخاند.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل به چین: ۵ نکته حیاتی که باید رعایت کنید

در کشور چین می توان به سادگی به انواع کالاهای کشورهای مختلف دنیا دسترس پیدا کرد. همان طور که می دانید، چین اولین کشور در سطح جهان است که انواع کالا و محصولات جهان را در اختیار دارد و این امر تنها با واردات کالاهای دیگر کشورها محقق شده است.

تمام تاجران و بازرگانانی که در کشورهای مختلف دنیا مشغول به فعالیت هستند، در نتیجه واردات کالا و اجناس از چین، سودهای هنگفت و زیادی عایدشان می شود.

فهرست عناوین

  • مواردی که در هنگام واردات کالا از چین باید به آن ها توجه داشته باشید.
  • چگونگی واردات کالا از چین و فعالیت در این حوزه
  • هدف اصلی تان از واردات کالا از چین چیست؟
  • چه نوع محصولاتی در چین به فروش می رسد؟
  • راهنمای واردات کالا در چین و کمک گرفتن از یک متخصص
  • در زمان واردات کالا از چین، چگونه باید با فروشندگان در ارتباط باشیم؟
  • عوارض و مالیات گمرک در زمان واردات از چین.
  • پرداخت هزینه و ارسال سفارش های بزرگ و زیاد
  • پس از این که کالاهای خود را دریافت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟
  • شیوه های حمل بار در زمان واردات کالا از چین
واردات کالا از چین

مواردی که در هنگام واردات کالا از چین باید به آن ها توجه داشته باشید

اگر به دنبال یک کالای بسیار با کیفیت و خوب هستید و در حال حاضر نمی توانید آن را پیدا کنید، کافی ست تنها چندین کار لازم را انجام دهید و آن را از کشورهای دیگر وارد کنید. قبل از انجام این کار، موارد زیادی است که باید به آن ها توجه کنید.

اگر تمایلی به انجام این کارها ندارید یا این که از پیچیدگی این کارها خسته می شوید، متخصصان ما در گروه تجاری ققنوس می توانند این کار را برای شما انجام داده و کالای مورد نیازتان را به کشور مورد نظر وارد کنند.

بیشتر بخوانید: واردات ارزان : ۵ راه ساده برای کاهش هزینه‌های هنگام واردات از چین

توجه به نکته های زیر به شما در ایجاد یک استراتژی تجاری کمک زیادی خواهد کرد:

نکته اول

به محض این که کالای مورد نظر خود را برای واردات انتخاب کردید، باید یک فروشنده منصف و خوب پیدا کنید. این نکته بسیار حائز اهمیت است چرا که موفقیت کسب و کارتان را تضمین خواهد کرد. اگر مجبور شوید مبلغ زیادی را بابت خرید محصولات پرداخت کنید، در نهایت سود کمتری عایدتان خواهد شد.

نکته دوم

توصیه می کنیم که فروشنده مورد نظر خود را با توجه به این فاکتورها انتخاب کنید: فروشنده باید این ظرفیت را داشته باشد که به طور مرتب و طبق یک برنامه منظم کالا و اجناس مورد نیاز شما را تامین کند. نباید فروشنده ای را برای این کار انتخاب کنید که توانایی تامین محصولات مورد نظر را در زمان و به اندازه دلخواه شما ندارد.

نکته سوم

هر چقدر که برای خرید محصولات خود از چین مبلغ بیشتری را پرداخت کنید، به همان نسبت محصولات با کیفیت تری را هم دریافت خواهید کرد. در نهایت در صورتی که کیفیت کالاها مناسب باشد، شهرت تان بیشتر شده و رضایت مشتری ها را کسب خواهید کرد.

نکته چهارم

علاوه بر این، حفظ ارتباط با فروشنده از راه دور خود یک مشکل بزرگ محسوب می شود؛ در این صورت باید به عنوان یک وارد کننده، به تعهدات خود در قبال چینی ها عمل کرده تا به اهداف تجاری خود دست یابید.

نکته پنجم

برنامه ریزی برای حمل و نقل جهانی و ارسال کالا یکی دیگر از مشکلات موجود در حوزه واردات کالا از چین است و به همین منظور باید به خوبی در این زمینه تحقیق کرده و به صحبت ها و توصیه های افراد در تالارهای گفتگو آنلاین توجه کنید.

نکته ششم

حتما به میزان حقوق گمرک نیز توجه داشته باشید؛ عدم توجه به این مسئله منجر به پرداخت مبالغ هنگفت یا عدم تهیه تمام مدارک مورد نیاز خواهد شد.

نکته هفتم

آخرین نکته ای که باید به آن دقت کنید، هزینه ای است که می خواهید بابت این کار صرف کنید. در این زمینه تحقیق کنید و ببینید که با توجه به هزینه های فعلی، فعالیت در حوزه واردات کالا از چین قابل اجرا است یا خیر. اگر حاشیه سودتان کاهش می یابد، باید درمورد کالای انتخاب شده تجدید نظر کنید.

واردات کالا از چین

چگونه در حوزه واردات کالا از چین مشغول به فعالیت شویم؟

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که تصور می کنند کار واردات از کشور چین کار سخت و خسته کننده ای است، توصیه می کنیم که یک بار دیگر در این باره فکر کنید.

با وجود این تبصره های واردات کالا از چین و سخت گیری هایی که از طرف گمرک وجود دارد، اما همچنان روش هایی است که اگر صاحبان کسب و کارهای کوچک به آن ها توجه کنند، می توانند به طور مستقیم کالاهای مورد نظر خود را از شرکت های چینی وارد کنند.

اگر قصد واردات کالا از چین را دارید، قبل از این که شخصا به چین رفته و کارخانه مورد نظرتان را بررسی کنید، اول باید یک توزیع کننده پیدا کنید. نماینده یا کارگزار شما یا حتی خودتان می تواند با توزیع کنندگان متفاوت تماس گرفته و کسی که بهترین و به صرفه ترین قیمت را پیشنهاد می دهد، انتخاب کرده و همکاری را شروع کنید.

از آن جایی که گروه تجاری ققنوس سالیان سال است که در این حوزه مشغول به فعالیت است، می تواند بهترین فروشنده با بهترین قیمت ممکن و در عین حال بالا ترین کیفیت را برای شما انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: تامین محصولات از چین گام به گام (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

بیشتر بخوانید :  اموزش دراپ شیپینگ؛ دراپ شیپینگ چیست و چگونه صورت می‌گیرد؟

تهیه لیست از کسب و کارهای موجود در چین

اگر در سایت های آنلاین جستجو کنید، می توانید یک لیست جامع از کسب و کارهای بزرگ و کوچک فعال در کشور چین تهیه کنید. بیشتر تاجران و بازرگانان با کمک وب سایت alibaba.com می توانند فروشگاه های فعال در سطح کشور چین را پیدا کنید.

بیشتر کسب و کارهایی که در این وب سایت حضور دارند، در حقیقت در حوزه فروش مجدد فعالیت می کنند. این افراد به طور مستقیم با تولید کنندگان و توزیع کنندگان در چین در ارتباط هستند. با وجود این که این افراد را نمی توان به عنوان منابع اورجینال و دست اول برای تهیه کالا از چین حساب کرد اما سر و کار داشتن با آن ها کار آسان تری است.

به محض این که بهترین تولید کننده، فروشنده یا افرادی که در حوزه فروش مجدد فعال هستند را پیدا کردید، کار بعدی که باید انجام دهید بررسی پیش نیازها و قوانین اعمال شده در کشور مقصد است.

کالاهای ممنوع شده از طرف ایالات متحده آمریکا

کشور ایالات متحده آمریکا ورود چندین کالا و محصول به خاک خود را ممنوع اعلام کرده است. به عنوان مثال، ورود پارچه به این کشور ممنوع اعلام شده است. علت آن هم این است که پارچه در کشور چین با قیمت ارزان به فروش می رود و میزان تولید آن بسیار بالا است. از این رو، دولت ایالات متحده آمریکا با این کار از صنعت پارچه بافی در این کشور محافظت کرده و اجازه نمی دهد که یک کشور بیگانه این صنعت را هدف قرار دهد.

اگر به تازگی وارد این حوزه شده اید و می خواهید اولین محموله خود را وارد کشور کنید، بهتر است برای اولین بار در واردات کالا زیاده روی نکرده و فقط در حجم و مقادیر اندک کالای مورد نظرتان را وارد کنید و کالاهای وارد شده را به عنوان مصارف شخصی خود ثبت کنید.

با این کار هزینه اندکی بابت حقوق گمرکی پرداخت خواهید کرد. به شرکت های کوچک توصیه می کنیم که به طور مرتب خود را درگیر حمل و نقل و واردات حجم زیادی از کالا نکنند و برای این که حقوق گمرکی مشمول حال تان نشود، آن ها را به عنوان هدیه یا برای مصارف شخصی ثبت کنید.

درست است که شروع کسب و کار واردات کالا از چین فرصت شغلی خوبی است اما مواظب باشید که از قوانین سرپیچی نکنید چرا که هدف شما صرفه جویی در پول می باشد و در این صورت، تنها مبلغ اندکی بابت هزینه های معمول کسب و کارتان پرداخت می کنید.

بیشتر بخوانید: واردات از چین: FOB، CIF یا EXW کدام ترم حمل را انتخاب کنید؟

نکات مهم در هنگام وارد کالا از چین

اگر قصد واردات کالا از چین را دارید، بهتر است کالاهای دست اول را با قیمت های ارزان خریداری کنید. علاوه بر این، پیش از انجام این کار لازم است نکاتی را بدانید تا در دام کلاهبرداران نیفتید. این نکات عبارت اند از:

  • توصیه می شود که محصولات الکترونیکی مارک دار را از چین خریداری نکنید. کلاهبرداران به راحتی فکرتان را می خوانند و این محصولات را با سودهای هنگفت به شما می فروشند. این فروشندگان کلاهبردار به اندازه کافی از تمام محصولات الکترونیکی مانند آیفون، پلی استیشن ۳ سونی و حتی برندهای برتری مانند Chanel و Gucci اطلاع دارند. بنابراین، توصیه می کنیم که در چین به هیچ وجه به فکر خرید کالاهای مارک دار نباشید. تنها در هر کدام از این کلاهبرداری ها و بر روی تنها یک قطعه می توانند صدها تا هزاران روپیه سود کنند که در این حالت دیگر شما به سود دلخواه تان نخواهید رسید.
  • امروزه هر کسی به فکر پیدا کردن کالاهای ارزان قیمت و با کیفیت عالی در کشور چین و در نهایت واردات آن کالاها است اما باید بگوییم که تمام این کالاها بی شک همه فیک و تقلبی هستند. از این رو، حتما باید درباره خرید قانونی به خوبی اطلاعات کسب کرده باشید. گروه تجاری ققنوس با فعالیت چندین ساله خود در این کشور به خوبی می تواند فروشنده هایی که کالاهای فیک و تقلبی را به فروش می رسانند، شناسایی کرده و اجازه ندهد که شما در دام آن ها بیفتید.
  • به شدت توصیه می کنیم که در کشور چین به فکر خرید دستگاه های DVD چینی نباشید چرا که این دستگاه های برقی به طور کامل تقلبی و فیک هستند. هر نوع دستگاه DVD که در کشور چین وجود دارد همگی کیفیت بسیار پایینی دارند و مسلما نمی توان آن ها را به صورت آنلاین به فروش رساند.

کالاهای موجود در بازار چین

در حال حاضر، علاوه بر دستگاه های برقی و DVD، محصولات و کالاهای بسیار زیاد دیگری وجود دارند که همگی برند ساختگی دارند، از جمله پوشاک و دستگاه های برقی که به مرور زمان تعداد آن ها نیز بیشتر می شود.

البته این به آن معنا نیست که تمام فروشندگان این کشور همه کلاهبردار هستند و کالاهای تقلبی را به فروش می رسانند. بلکه همین الان نیز در این کشور فروشندگان قابل اعتماد زیادی مشغول کار هستند که می توانید با آن ها وارد همکاری شوید.

بیشتر بخوانید: کانتینر باری ؛ راهنمای کامل انواع کانتینر حمل بار ( ۲۰۲۱)

در کشور چین تقاضا برای خرید ماشین های کنترلی و هلی کوپتر بسیار بالا است و مردم با قیمت های مناسب و به صرفه می توانند این نوع محصولات مورد نیاز خود را تامین کنند. علاوه بر این، می توانید لوازم تزیینی مخصوص جشن کریسمس را نیز در این کشور با قیمت بسیار ارزان تهیه کنید.

اصول واردات کالا از چین

هدف اصلی تان از واردات کالا از چین چیست؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک کمپانی مشهور و خوش نام پیدا کنید. این کمپانی باید سرویس های خوبی در زمینه واردات کالا از چین به مشتریان خود ارائه کند.

تحقیق کردن درباره شرکت را فراموش نکنید و بهتر است که اسم این کمپانی را حتی در گوگل نیز چک کنید و از شهرت آن به خوبی مطمئن شوید.

گروه تجاری ققنوس با شهرت خوبی که در این زمینه دارد می تواند از جانب شما برای واردات کالا از این کشور اقدام کند.

امروزه تعداد گروه های آنلاین که در این زمینه بحث می کنند، بسیار زیاد شده است. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که وقتی یک شخص از محصولات یک کمپانی مشهور کالاهای خود را تهیه می کند اما از آن ها رضایت ندارد و تجربه خوبی ندارد، در این صورت از شرکت های تازه تاسیس شده باید چه انتظاری داشته باشیم؟

از این رو توصیه می شود که حتما در وب سایت گوگل یا دیگر موتورهای جستجو تحقیقات لازم را انجام دهید. این شیوه بهترین راه حل ممکن برای شناسایی و انتخاب یک شرکت وارد کننده می باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین شیوه حمل بار و ترخیص کالا از چین به ایران چیست ؟

این روزها اطلاعات زیادی در وب سایت های آنلاین وجود دارد که کمک بزرگی به وارد کننده می کنند. و علاوه بر این، باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید با تمام فروشندگان و تامین کنندگان حاضر در این کشور مذاکره کرده و ارتباط برقرار کنید.

توصیه می شود که محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را از فروشنده های کاملا قابل اطمینان تهیه کنید. در این قسمت باید از اصول وارد کردن کالا از کشور چین به خوبی اطلاع داشته باشید.

هدف اصلی از واردات کالا از چین

چه نوع محصولاتی در چین به فروش می رسد؟

واردات کالا از چین و در حقیقت وارد کردن چه نوع کالاهایی از چین، یکی از سخت ترین تصمیم هایی است که وارد کننده با آن مواجه می شود.

معمولا تاجران دیگر کشورها از این کشور کیف های دستی، پوشاک، کفش، وسایل ثابت یا الکتریکی وارد می کنند. اما این الگو مربوط به انتخاب کالاهایی از چین می شود که بتوان آن ها را به صورت عمده خریداری کرده و سپس در کشور مورد نظر به فروش رساند.

بیشتر بخوانید :  لیست کامل کدهای جهانی کل گمرکات کشور

نکته ای که در این بین حائز اهمیت است، امکان کسب سود از کالاهای خریداری شده می باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه از taobao.com و Tmall خرید کنیم؟ راهنمای جامع {۲۰۲۱}

به این موارد در هنگام واردات کالا از چین توجه کنید:

۱. بازار هدف را شناسایی کنید.

زمانی که قصد واردات کالا و اجناس از کشور چین را دارید، اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، شناسایی بازار هدف می باشد و باید کالاهایی متناسب با نیازهای بازار هدف وارد کنید.

با انتخاب بازار هدف، قیمت و اصول فروش محصول را تشخیص می دهید و با توجه به میزان تقاضا در آن بازار، فعالیت های خود را پیش می برید.

اولین گام برای شناسایی بهترین کالا برای واردات توجه به سرگرمی های شخصی یا هوبی هایتان است. اگر محصولاتی که برای واردات انتخاب کرده اید، در حوزه علایق خودتان نیستند و اطلاعاتی راجع به آن ها ندارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که درباره حوزه انتخابی اطلاعات خود را به روز کنید.

۲. بازار هدف با رقابت پایین را انتخاب کنید.

اگر یک بازار کوچک که میزان رقابت در آن کم است را انتخاب کنید، با وارد کردن محصولات مورد نظر از چین سود خوبی کسب می کنید و مسلما موفقیت تان نیز تضمین می شود.

بیشتر بخوانید: اروپا، اصلی‌ترین بازار هدف تجهیزات پزشکی ایران

حوزه مناسب همان قسمتی است که خرده فروشان در آن دستی ندارند. فروش محصولات شخصی سازی شده، اصلی ترین هدف در انتخاب مشتریان است. در قسمت زیر به یک قانون شخصی سازی شده اشاره کرده ایم:

تصور کنید که به دکه روزنامه فروشی محل تان می روید، یکی از این مجله ها را می خوانید و به این نتیجه می رسید که خوار و بار فروشی یک بازار هدف مناسب می باشد.

اگر این روزنامه به بازار هدف اختصاص داده شده باشد، می توان این طور برداشت کرد که این حوزه برای ورود و کسب سودهای هنگفت بسیار مناسب خواهد بود.

۳. کالاهایی را انتخاب کنید که قیمت تک فروشی آن ها بیش از ۳۰ دلار باشد.

اگر تازه وارد هستید، باید بگوییم که این نکته بسیار با اهمیت است: باید کالایی را انتخاب کنید که بتوان آن را به قیمت بیش از ۳۰ دلار به صورت تکی به فروش برسانید.

وارد کنندگان بیشتر از این بابت دچار اشتباه می شوند که کالاهای گران قیمت را برای واردات کالا از چین انتخاب می کنند. می توانید در ابتدا کار خود را با کالاهای ارزان قیمت آغاز کرده و به مرور زمان در حوزه فروش کالاهای با قیمت بالاتر نیز فعالیت کنید.

۴. کالاهای با ریسک پایین را انتخاب کنید.

بدون شک باید محصولاتی را برای واردات انتخاب کنید که هیچ جوره به مشتری آسیب نزنند. تعهد به نوع محصول به رشد کسب و کارتان کمک خواهد کرد و از این رو توصیه می شود که کارتان را با محصولات کم ریسک شروع کنید. به عنوان مثال می توانید از خرید لوازم خانه شروع کنید.

ریسک پایین

۵. کالاهایی با اندازه کوچک {کوچک تر از ۱۸/۴۵ سانتی متر} را انتخاب کنید.

اگر بودجه ای که به کار واردات اختصاص داده اید زیاد نیست، بهترین کاری که می توانید انجام دهید واردات کالاهایی است که اندازه کوچکی دارند.

خرید این نوع اجناس با پرداخت مبالغ کمتر بابت هزینه های حمل و نقل و همین طور نرخ بازگشت سرمایه بالاتری همراه خواهد بود.

مسلما نیازی به اشاره به این نکته نیست که در عین حال که اندازه کالا کوچک تر است، باید ارزش بیشتری هم در بازار مقصد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه از ۱۶۸۸.com خرید کنیم؟ راهنمای جامع ۲۰۲۱

در زمان واردات کالا از چین، چگونه باید با فروشندگان در ارتباط باشیم؟

ایمیل یک راه بسیار آسان و مناسب برای ارتباط برقرار کردن با فروشندگان است. با کمک گوگل ترنسلیت نیز می توانید کلمات را از زبان خود به زبان چینی ترجمه کرده تا به زبان آن ها احترام گذاشته و در نهایت پاسخ مثبت را دریافت کنید. با این وجود، امروزه زبان انگلیسی به یک زبان رایج برای ارتباط برقرار کردن تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: تولیدکنندگان چینی: ۹ روش برای پیدا کردن یک تولیدکننده مناسب (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

در هنگام برقراری ارتباط با فروشنده سخن تان را کوتاه کنید، مستقیما به موضوع اصلی اشاره کرده و اصلا اشتباه نکنید تا جواب بهتری از فروشنده یا تولید کننده دریافت کنید.

در مواقع صحبت کردن با این اشخاص، از قبل سئوالات مورد نظرتان را آماده کنید؛ در این صورت گفتگو به حالت یک کد در می آید و مکالمه منظم و خوبی خواهید داشت. به عنوان مثال می توانید درباره موارد زیر با فروشنده صحبت کنید:

درخواست قیمت

فرایند درخواست قیمت بسیار ساده است. تنها چندین دقیقه زمان لازم است که سئوال های مورد نظر خود را برای ارسال ایمیل آماده کنید. در قسمت زیر به چندین سئوال مهم اشاره کرده ایم که می توانید آن ها را نیز به ایمیل ارسالی تان اضافه کنید:

حداقل میزان سفارش

لیست حداقل میزان سفارش از هر کالا را چندین بار مرور کنید. فروشنده تنها در صورتی می تواند با تامین کننده کالا مذاکره کند که حداقل میزان سفارش در یک رنج قابل قبول اعلام شده باشد. به این صورت فروشنده می تواند میزان پیشنهاد شده شما را بررسی کرده و با او به توافق برسید.

سفارش ارسال نمونه همراه با اعلام قیمت

کالاهای نمونه، با کیفیت یا بی کیفیت بودن محصول را تایید می کنند. در هنگام ارسال ایمیل به فروشنده حتما درباره هزینه ارسال کالاهای نمونه سئوال بپرسید. بعضی از فروشندگان کالاهای نمونه را به صورت رایگان یا با تخفیف برای فروشندگان پر و پا قرص خود ارسال می کنند.

هزینه های تولید

فروشندگان از قیمت دقیق هر محصول اطلاع دارند. اگر خودتان سری به وب سایت علی بابا بزنید نیز می توانید رنج قیمتی کالای مورد نظر را تعیین کنید. از این رو، حتما درباره قیمت نهایی با فروشنده صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: سرویس حمل هوایی اقتصادی از چین به ایران

زمان لازم برای تهیه و تولید محصول

مسئله زمان بسیار برای شما به عنوان یک وارد کننده حائز اهمیت است و فاکتور زمان به نوع محصول سفارش داده شده بستگی دارد. این حق شما است که از میزان زمان لازم برای تولید محصول مطلع شوید.

شرایط و شیوه های پرداخت

لیست دارایی ها مهم ترین هزینه برای استارت آپ های تجارت الکترونیک به شمار می رود و مسئله ای که قبل از آن اهمیت دارد، اطلاع از شرایط پرداخت می باشد.

برقراری ارتباط با فروشنده

عوارض و مالیات گمرک در زمان واردات از چین

در هنگام واردات از کشور چین، بدون پرداخت مالیات و عوارض گمرک نمی توانید کارهای خود را پیش ببرید.

محاسبه عوارض گمرکی در واردات

  • در بیشتر مواقع، عوارض گمرک در هنگام واردات به درصد محاسبه می شود. آیدی رتبه دسته بندی محصول به عوارض گمرک بستگی دارد.
  • میزان هزینه تحویل روی عرشه بر اساس میزان عوارض گمرکی محاسبه می شود.
  • عوارض گمرکی = هزینه کالا × میزان درصد عوارض
  • میزان ارزش، بیمه و کرایه حمل بار تا مقصد در بیشتر کشورها همان عوارض گمرک محاسبه می شود.
  • عوارض گمرک شامل مجموع هزینه های حمل و نقل بار، هزینه کالا، هزینه بیمه در درصد عوارض می باشد.

محاسبه مالیات فروش

مالیات فروش {GST و VAT} براساس ارزش تمام کالاها و حقوق گمرک به درصد محاسبه می شود. در بعضی از کشورها چندین فاکتور بر مالیات اثر می گذارند:

مالیات فروش برابر است با مجموع مالیات و ارزش کالا بعلاوه هزینه حمل و نقل در درصد مالیات فروش.

بیشتر بخوانید :  رشد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر/رتبه اول فرآورده‌های نفتی

بیشتر بخوانید: بازارهای عمده‌فروشی‌ : معرفی ۲۲ بازار عمده‌فروشی بزرگ در چین که شما باید از آن‌ها بازدید کنید

پرداخت مالیات های استاندارد که مربوط به کالاهای وارداتی می شود، در بیشتر کشورهای دنیا الزامی است اما در بعضی از موارد، برای واردات بعضی از اجناس و کالاها، مانند دارو، مواد غذایی، کتاب ها و موارد از این دست، مالیات فروش اطلاق نمی شود.

مالیات در واردات کالا از چین

پرداخت هزینه و ارسال سفارش های بزرگ و زیاد

۱. انتقال تلگرافی {T/T}

انتقال تلگرافی یکی از سریع ترین شیوه های موجود برای بانک ها برای ارسال پول به بانک کشورهای دیگر جهان است. این شیوه از انتقال پول برای خریداران بسیار پر خطرتر است چرا که باعث می شود فروشنده یا تأمین کننده به فکر حمل و نقل مستقیم کالا به خریدار در طول فرآیند باشد.

۲. تاییدیه اعتبار نامه

این اعتبار نامه تضمین می کند که خریدار هزینه فروشنده یا تامین کننده کالا را از طریق بانک پرداخت خواهد کرد. وظیفه بانک در این میان نیز این است که در زمانی که فروشنده توانایی پرداخت وجه را ندارد، صندوق سرمایه گذاری متعادل را تحت کنترل درآورد. این موضوع به جنبه الزامی در تجارت بین المللی تبدیل شده است چرا که سیاست ها و عدم داشتن ارتباط های مناسب با طرف مقابل این مورد را ضروری کرده است.

۳. تحویل اسناد در قبال پرداخت

در این شیوه پرداخت، بانک این اجازه را دارد که سرمایه را با تمام مدارک تایید کننده آزاد کند؛ درست بعد از این که خریدار هزینه های همراه با تعویض را پرداخت کرده باشد.

بیشتر بخوانید: FTL و LTL: حمل و نقل دربستی و خرده بار زمینی چه تفاوتی با هم دارند؟

۴. تحویل اسناد در قبال پذیرش

در مواردی که خریداران رضایت داشته باشند و تعویض صورت حساب با امضا مدارک را پذیرفته باشند، بانک دستور می دهد که محصولات ارسال شده آزاد شوند.

۵. حساب باز یا حساب جاری

در شیوه پرداخت حساب باز، پس از به تعویق افتادن یک یا چندین صورت حساب، فرایندهای پرداخت اعلام خواهند شد. صورت حساب های به تعویق افتاده ممکن است به صورت حساب، کارت بانکی یا کارت سپرده باشد.

پس از این که کالاهای خود را دریافت کردم، چه کاری باید انجام دهم؟

پس از این کالاهای مورد نظر خود را دریافت کردید، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی کیفیت آن ها می باشد. علاوه بر این، باید کالاها را از بابت داشتن برچسب و دستور العمل بررسی کنید و اگر مشکلی وجود نداشت، ثبت یک سفارش دیگر را تایید کنید.

گروه تجاری ققنوس می تواند کالاها را دریافت کند، آن ها را با توجه به معیارها و ضوابط مشتری بررسی کرده و در آخر یک گزارش جامع ارائه کند.

واردات دریایی کالا از چین

شیوه های حمل بار در زمان واردات کالا از چین

پس از این که کالای نمونه را دریافت کردید، قدم بعدی که باید انجام دهید، برنامه ریزی برای ارسال بار می باشد. حمل و نقل مسئله مهمی در فرایند واردات است که اغلب فروشنده ها هزینه های ناشی از ارسال کالا را به هزینه خود محصول اضافه کرده و به مشتری می فروشند. هر چقدر که هزینه کالا پایین تر باشد، هزینه های ارسال کالا نیز به همان نسبت کمتر می شود.

بنابراین، تا جایی که می توانید تعداد بشتری از کالای مورد نظر را وارد کنید. این به آن معنی نیست که بیشتر از بودجه تان اقدام به واردات کنید بلکه به این معنا است که کالاهای زیاد را با قیمت های پایین و به صرفه وارد کرده و آن ها را به قیمت محل زندگی تان به فروش برسانید.

بیشتر بخوانید: حمل دریایی از چین: صفر تا صد حمل و نقل دریایی محموله از چین (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

تنها دریافت چندین کالا به عنوان نمونه کفایت می کند. سپس می توانید سفارش اصلی تان را ثبت کنید.

چه شیوه هایی برای حمل و نقل کالا از چین در زمان واردات وجود دارد؟ در لیست زیر به چندین شیوه حمل و نقل برای واردات از چین اشاره کرده ایم.

پست معمولی

حتما درباره شیوه پستی در انگلیس و ایالات متحده آمریکا اطلاع دارید، جایی که مشاهده سرویس های پستی با نام پست چین کاملا عادی است. در قسمت زیر به مزایا و معایب پست معمولی اشاره کرده ایم:

مزایای پست معمولی

  • پایین بودن هزینه پست؛
  • ارسال بار با اندازه و حجم های پایین برای ارسال با پست معمولی بهتر است؛
  • به بهترین حالت ممکن می توان تنها از چندین عدد بسته استفاده کرد؛
  • تمام سازمان ها می توانند از آن استفاده کنند؛
  • کالاهای نمونه به خوبی و سالم ارسال می شوند.

معایب پست معمولی

  • پس از ۶ هفته کالا به دست گیرنده می رسد {زمان بسیار زیادی است}؛
  • حداکثر وزن هر بسته ۲ کیلوگرم است؛
  • بایستی بسته را بیمه دزدی و مفقود شدگی کنید؛
  • عدم امکان رهگیری موقعیت بسته.

پست معمولی تنها برای حمل و نقل سفارش های ارزان قیمت مناسب می باشد.

بیشتر بخوانید: کارگزار حمل و نقل بین‌المللی : راهنمای کامل از تمام مسائلی که باید در مورد کارگزار خود بدانید.

پست کریر {پیشتاز} در واردات کالا از چین

پست پیشتاز یکی از سریع ترین و امن ترین شیوه های موجود برای حمل و نقل سفارش های کوچک به حساب می آید. چندین پست پیشتاز هستند که بسته و مرسوله های کشور چین را قبول می کنند، از جمله موارد زیر:

  • FedEX؛
  • DHL؛
  • UPS؛
  • TNT.

در مواردی که وزن بسته سنگین باشد، با پست پیشتاز می توان بسته ها را درست در موقع مشخص شده دریافت کرد. در قسمت زیر به مزایا و معایب پست پیشتاز اشاره کرده ایم:

مزایای پست پیشتاز

  • سرعت بالای ارسال و قابل اعتماد بودن؛
  • مناسب برای وسیله های با وزن کم و کوچک؛
  • مرسوله در عرض ۳ تا ۵ روز کاری به دست گیرنده خواهد رسید؛

معایب پست پیشتاز

  • گران بودن هزینه ارسال: به ازای ارسال هر کیلوگرم مبلغ ۹ تا ۱۵ دلار دریافت می شود؛
  • برای ارسال کالاهای سبک و حجیم مناسب نیست؛

حمل و نقل هوایی در واردات کالا از چین

از آن جایی که زمان ارسال کالا از طریق هوایی بیشتر از زمان ارسال با پست پیشتاز است، بالطبع هزینه ارسال هوایی کمتر است. به طور متوسط بین ۷ تا ۱۰ روز زمان می برد که کالا به دست گیرنده برسد که زمان خیلی زیادی نیست. در قسمت زیر به مزایا و معایب حمل و نقل هوایی بار اشاره کرده ایم:

مزایای حمل و نقل هوایی

  • کمتر بودن هزینه های ارسال در مقایسه با پست پیشتاز: به ازای هر کیلوگرم مبلغ ۵ تا ۸ دلار دریافت می شود؛
  • مناسب برای ارسال کالاهای با وزن متوسط: به طور مثال تا ۱۰۰ کیلوگرم؛
  • کالا بین ۷ تا ۱۰ روز به دست گیرنده خواهد رسید؛

معایب حمل و نقل هوایی

  • عدم امکان ارسال کالاهای با وزن زیاد و حجیم؛
  • برای ارسال هوایی نیاز به ارائه مدارک و پرداخت حقوق گمرکی می باشد.
انتقال هوایی

حمل و نقل دریایی در واردات از چین

ارسال کالا و مرسوله به شیوه دریایی بیشترین زمان را به خود اختصاص می دهد و حداقل بین ۳۰ تا ۴۰ روز زمان لازم است. در صورتی که از این بابت مشکلی نداشته باشید، ارسال دریایی کالا گزینه مناسبی به حساب می آید و در عین حال ارزان قیمت ترین شیوه برای حمل و نقل کالا است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نوع هزینه کمتر شناخته شده در حمل دریایی که هر صاحب کالا و وارد کننده باید بداند ( راهنمای کامل)

یکی دیگر از معایب این شیوه علاوه بر طولانی بودن زمان ارسال، ارائه مدارک برای پرداخت هزینه های بیشتر می باشد. اگر به این مراحل واقف باشید، همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها