[ad_1]

به گزارش تراز ،طی هفته جاری گوشت گوسفندی بین ۵۰۰ تا هزار تومان در هر کیلو  گران شده است، به طوری که قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف‌کنندگان حدود ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ این افزایش در حالی است که طی یک ماه اخیر به حدی واردات گوشت صورت گرفته که مسئولان وزارت جهاد از آمادگی ایران برای صادرات به قطر خبر دادند، اما همچنان شاهد بالا رفتن قیمت‌ها هستیم!
واردات گوشت قرمز از آسیای میانه و استرالیا از ابتدای امسال آغاز شد و اخیراً نیز ۴ هزار تن از مغولستان وارد ایران شده است. ماه گذشته نیز برای تنظیم بازار گوشت قرمز علاوه بر عرضه گوشت گوسفندی داخلی روزانه ۱۳ هزار لاشه گوشت گرم گوسفندی از کشورهای استرالیا، گرجستان و ارمنستان به بازار داخلی تزریق و هر کیلوگرم شقه بدون دنبه نیز برای مصرف‌کنندگان با قیمت حدود ۴۱ هزار تومان در بازار عرضه شد.
به گفته فعالان بازار، طی ماه‌های گذشته به حدی گوشت وارد کشور شده که نوسان قیمت آن غیر ممکن به نظر می‌رسید. اکنون این سؤال مطرح است که چرا با وجود افزایش واردات هنوز در بازار نوسانات قیمت وجود دارد؟!
از نیمه دوم سال گذشته تا کنون همچنان شاهد روند صعودی نرخ گوشت قرمز هستیم و سازمان‌های مربوطه نتوانسته‌اند این وضعیت را سرو سامان دهند و کنترل بازار را در دست گیرند. بدین ترتیب، تلاش مسئولان برای تنظیم بازار و ثبات قیمت‌ها هنوز به جایی نرسیده است.
از سوی دیگر، مصرف گوشت قرمز نیز طی ماه‌های گذشته به دلیل شیوع بیماری تب کنگو کاهش پیدا کرده است و مردم دیگر رغبت چندانی به خرید گوشت قرمز نشان نمی‌دهند. ضمن اینکه اخیراً عرضه جگر گرم نیز به علت شیوع این بیماری ممنوع شده است. به گفته مسئولان قیمت جگر گوسفندی به دلیل شیوع تب کریمه و استقبال نکردن مردم کاهش یافته و همین مسئله نیز یکی از دلایل گرانی قیمت گوشت گوسفندی است.
از دو روز گذشته قیمت گوشت قرمز گوسفندی تا هزار تومان افزایش پیدا کرده است که سرمنشأ این گرانی‌ها هنوز مشخص نیست. با این وجود، بنا بر واردات گسترده‌ای که صورت گرفته، روز گذشته مسئولان ذیربط اعلام کردند هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد!

بیشتر بخوانید :  بیم و امید بازار شب یلدا

 

  آمادگی صادرات گوشت به قطر

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد نیز گفته بود ما در واردات مشکلی نداریم وفقط نگران سیستم توزیع هستیم. با وجود واردات فراوانی که طی ماه‌های گذشته صورت گرفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می‌گوید به دلیل اینکه در فصل تابستان به سر می‌بریم و هوا گرم است، برای کنترل بازار گوشت نیازمند افزایش واردات هستیم.
این درحالی است که چندی پیش مسئولان گفته بودند به دلیل فراوانی واردات گوشت به کشور توانایی صادرات نیز وجود دارد! چند روز پیش بود که رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت اکنون بهترین زمان برای صادرات دام زنده به کشور قطر است و می‌توانیم برای سال‌های متمادی گوشت ایران را در بازار قطر جا بیندازیم. او همچنین گفته بود مکاتباتی هم در این خصوص صورت گرفته و پیشنهاد می‌شود فعلا حداقل صادرات دام زنده را به قطر برقرار کنیم.
با این حال، قیمت گوشت که امید به ثبات قیمت آن بود حالا باز هم با افزایش دوباره رو به رو شده است و هنوز کاری از دست مسئولان برای تنظیم بازار برنیامده است!
همچنین رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوسفندی در هفته جاری گفت برای کنترل بازار گوشت نیازمندیم واردات افزایش یابد، با توجه به اینکه الان فصل تابستان است و هوا گرم است و ما با کمبود مواجه هستیم.
علی اصغر ملکی دلایل کمبود دام را مورد اشاره قرار داد و گفت طی سه الی چهار سال اخیر با کشتار بی‌رویه دام‌های مولد در کشور مواجه هستیم که این مسئله ما را با مشکل روبه‌رو کرده است. ما نمی‌دانیم دلیل این کار چیست؟ هر جا که مسئولان را ببینیم به آنان اطلاع رسانی می‌کنیم اما تاکنون برخورد جدی با عاملان این مسئله نشده است. وی تأکید کرد در صورت عدم جلوگیری این کار در سال‌های آینده ما را با معضل جدی روبه‌رو خواهد کرد.
ملکی از دیگر دلایل گرانی گوشت گوسفند به قاچاق دام به کشور قطر اشاره کرد و گفت طی دو روز اخیر قیمت‌ها بین ۵۰۰ تا هزار تومان گران شده است و این روند گرانی با کاهش تقاضا در بازار قابل توجیه نیست.

بیشتر بخوانید :  تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های میلگرد/ ورق فولادی گران‌تر از میلگرد

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی پاکستاناتاق بازرگانی ثبتارشاتاق بازرگانی مشترک ایران و عراقاتاق بازرگانی یاسوجاخبار گمرک ايرانبرنامه ریزی حمل و نقل هواییپست بین المللی Emsترخیص در حین خدمتترخیص کار گمرک اصفهانترخیص کار مرز مهرانتعاونی حمل و نقل هوایی شیدهتعرفه گمرکی اثبت سفارش واردات خودرو وزارت بازرگانیثبت نام کارت بازرگانی فارسحمل دریایی از چینحمل و نقل ترکیبی چیستحمل و نقل هوایی نیروها در ارتشخدمات حمل بار هوایی ایران ایرخرید از ebay و ارسال به ایرانخرید اینترنتی ظرف غذای کودکخرید اینترنتی کفشخرید اینترنتی هفت سینخرید خط تولید بلوک clcخرید و فروش املاک خارج از کشورخودرو وارداتي ويژه معلولينراههای صادرات به چینرهگیری مرسوله پیشتاز صفحه جستجوسایت امازون دات کامستاد ترخیص خودرو در تهرانشرکت واردات خودرو از دبیصرافی لاریفرم د اتاق بازرگانی تهرانفروش خط تولید ظروف چینیفروش دلار مستر کارتقوانین و مقررات امور گمرکیگلستان ترخیصماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عموميمجوز ورود و ترخیصمراحل ترخیص خودرو از گمرکمشخصات خدمات بار هوایی سرعت رسانواردات حبوبات در سال 92واردات خودرو دست دوم از دبیواردات خون چینواردات ذرت داميواردات سرامیک از چینواردات صادرات گرجستانواردات فلش مموریواردات مرباواردات هیوندای النتراوظیفه ترخیص کار

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها