خطوط تولید و مونتاژ چیست؟
بالانس خط، اختصاص مقدار مساوی کار به ایستگاه‌های کاری یک خط تولید یا مونتاژ می‌باشد به ‌‌نحوی‌که کل زمان اختصاص نیافته به ایستگاه‌ها و نیز تعداد ایستگاه‌های کاری حداقل شده و بهره‌وری کارگران در خط تولید یا مونتاژ به حداکثر مقدار خود برسد. هدف از بالانس خطوط تولید و مونتاژ، دست یافتن به راهکاری موثر و بهره‌ور در تولید محصول و نیز افزایش سطح تولید می‌باشد. امروزه بالانس خطوط مونتاژ گامی اساسی در برنامه‌ریزی سیستم‌های تولیدی به‌شمار می‌رود، عدم دست‌یابی به این مهم تنها منجر به هدر رفتن ظرفیت‌های مفید سیستم و تحمیل هزینه‌های گزاف به سیستم می‌گردد.

چرا باید از بالانس خطوط تولید یا مونتاژ در کارخانجات یا شرکت‌ها بهره برد؟
ریشه بسیاری از مشکلات موجود در خطوط تولید و مونتاژ من‌جمله کارائی و تولید پائین، وجود گلوگاه در سیستم، بیکاری اپراتورها، تخصیص نادرست کار، افزایش هزینه‌های تولید و غیره عمدتاً ناشی از بالانس نبودن این خطوط می‌باشد. لذا به‌منظور منتفی کردن این‌گونه مشکلات، بهره‌گیری از تکنیک بالانس خطوط مونتاژ امری اجناب‌ناپذیر بوده که می‌تواند بعنوان یک استراتژی مطمئن در بهبود بهره‌وری و افزایش راندمان اپراتورهای یک خط تولید یا مونتاژ مفید واقع گردد.
گستره و محدوده استفاده از تکنیک بالانس، عبارت است از کلیه کارخانجات و شرکت‌هائی که دارای خطوط تولید و مونتاژ می‌باشند که به‌منظور افزایش حجم تولید، بهبود بهره‌وری، استفاده بهینه از منابع، کاهش هزینه‌های تولید و نیز کاهش زمان طراحی مجدد فرآیندها می‌بایست از بالانس خط استفاده نمایند.

مزایای استفاده از تکنیک بالانس خطوط تولید یا مونتاژ در کارخانجات یا شرکت‌ها چیست؟
* افزایش بهره‌وری تولید و کاهش زمان تحویل محصول به مشتری
* افزایش سود تولید و کاهش اضافه‌کاری‌های بیهوده
* استفاده بهینه از ظرفیت اپراتورهای یک خط و تخصیص اپراتور به تعداد مورد نیاز برای یک خط تولید یا مونتاژ
* حداقل کردن زمان سیکل یا تعداد ایستگاه‌های کاری
* ایجاد بهترین ترکیب بین نیروی انسانی و تجهیزات در یک خط تولید یا مونتاژ
* حداقل کردن سایز انبارک‌ها بین ایستگاه‌ها
* بهبود بهره‌وری به‌منظور افزایش حجم تولید

بیشتر بخوانید :  خرید کالا از انگلیس

برای واردات خط تولید باید چه اقدامی بکنم  ؟

در بحث واردات و تهییه تجهیزات و خطوط تولید مسائل پیچیده بسیاری وجود دارد مانند خرید ، حمل ، پرداخت های هزینه های وارداتی  ، ترخیص تجهیزات و … که این بحث واردات و تهییه خطوط تولید صنایع و کارخانجات را به یکی از پیچیده ترین امور بازرگانی کشور تبدیل میکند

شما میتوانید با استفاده از بستر امن ققنوس اقدام به تهییه خطوط تولیدی خود و تجهیزات خورد نیاز خود بکنید

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر مرکزی ققنوس تماس حاصل نمایید

 

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها