واردات از هنگ کنگ: بایدها و نبایدهایی که باید هنگام واردات از هنگ کنگ بدانید. (راهنمای کامل)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

واردات از هنگ کنگ بیش از پیش مورد توجه بازرگانان به ویژه در زمینه محصولات مصرفی و لوازم الکترونیکی قرار گرفته است. این شهر در حال رشد، تعداد زیادی از شرکت‌های کوچک و بزرگ بازرگانی را در خود جای داده است.

معامله با آن‌ها اغلب بسیار آسان‌تر از همتای آن‌ها در چین است. به جرات می‌توان گفت این به تنهایی می‌تواند تنها دلیلی باشد که هنگام عزیمت به چین در هنگ‌ کنگ متوقف شوید.

شاید از خود بپرسید چرا؟ خواندن این یادداشت را ادامه دهید تا به جواب سوال خود برسید.

چرا باید به خرید از یک تامین‌کننده مستقر در هنگ کنگ فکر کنیم؟

هنگ کنگ در گذشته موتور تولید چین بزرگ بود. امروزه این شهر به دلیل مالیات بسیار پایین و صنعت خدماتی شناخته شده است. اساسا هیچ تولیدکننده‌ای در هنگ کنگ باقی نمانده است اما شرکت‌های بازرگانی درخشان و معتبری همچنان در مستعمره سابق انگلیس مستقر هستند. در حالی که برخی از واردکنندگان خرید از طریق یک شرکت بازرگانی را اتلاف پول می‌دانند اما تجربه ما ثابت کرده است که در بیشتر موارد برعکس است.

این همان جایی است که واردات از هنگ کنگ جذاب می‌شود. به طور کلی بازرگانان مستقر در هنگ کنگ به نسب یک بازرگان چینی سوال‌های بهتری می‌پرسند و دستورالعمل‌ها شما را بهتر درک می‌کنند.

اساسا هیچ کارخانه‌ای در هنگ کنگ وجود ندارد اما…

این واقعیت مانع از این نمی‌شود که شرکت‌های هنگ کنگی کارخانه‌هایی را در سرزمین اصلی چین نداشته باشند و فعالیت نکنند. معمولا تامین‌کننده‌های هنگ کنگی کارخانه‌هایی را در استان گوانگ‌دونگ اداره می‌کنند. علاوه بر این واقعا مهم نیست تامین‌کننده یک شرکت بازرگانی باشد یا یک تولیدکننده!

توصیه می‌کنیم هنگام واردات از هنگ کنگ، بین یک شرکت بازرگانی سازمان یافته و یک تولیدکننده متوسط به سراغ اولی بروید.

مراقب شرکت‌های تقبلی و کلاهبرداران باشید.

هنگ کنگ در رتبه دوم اقتصاد آزاد جهان قرار دارد. راه‌اندازی شرکت تنها و تنها مختص افراد محلی نیست بلکه برای جهانیان هم این امکان فراهم شده است. گران و وقت‌گیر هم نیست.

یک شرکت می‌تواند تقریبا در مدت ۲۰ روز و با هزینه کمتر از ۱۰۰۰ دلار توسط یک شخص غیر بومی تاسیس شود.

آیا این به نظر شما رویای یک کارآفرین است؟ قطعا همینطور است.

این مساله اما یک ایراد بزرگ دارد. افتتاح چنین شرکت‌هایی راه را برای کلاهبرداری هموار می‌کند.

کلاهبرداری در پرداخت در چند سال گذشته به طور چشمگیری رایج بوده است. شرکت‌های مستقر در هنگ کنگ معمولا بیش از دیگر شرکت‌ها در این عملیات استفاده می‌شوند.

معمولا هنگامی که یک کلاهبردار پولی را از خارج از کشور دریافت می‌کند می‌تواند به راحتی پول را به صورت نقدی برداشت کند. و بعد از آن قبل از اینکه قربانی بفهمد تمام آثار را پنهان کند.

زمانی که قربانی به بانک اطلاع می‌دهد پول کاملا از دسترس خارج شده است.

اما از کجا بفهمیم که یک شرکت در این شهر مستقر است؟

  • تامین‌کننده در یک صندوق پستی (دفتر مجازی) کار نمی‌کند و دفتر آن‌ها در هنگ کنگ قرار دارد.
  • مالک شرکت شهروند هنگ‌ کنگ، مقیم دائم و یا مستقر در هنگ کنگ است.

به همین دلیل هنگام واردات از هنگ کنگ بهتر است که پروانه کسب و اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را حتما بررسی کنید.

در کجا می‌توانم با تامین‌کننده‌های هنگ کنگی ملاقات کنم؟

واردات از هنگ کنگ از طریق علی‌بابا ممکن است بسیار دشوار باشد. این فروشگاه‌های آنلاین مطمئنا برای تامین منابع از سرزمین اصلی چین و جنوب شرقی آسیا بهترین انتخاب هستند. اما ما ترجیح می‌دهیم هنگام واردات از هنگ کنگ از HKTDC.com اقدام کنیم.

این سایت شباهت زیادی به علی‌بابا دارد. البته به اندازه علی‌بابا اطلاعات تامین‌کننده‌ها را در اختیار شما نمی‌گذارد.

شاید ملاقات با تامین‌کننده‌ها در نمایشگاه‌های تجاری مختلفی که توسط HKTDC برگزار می‌شود انتخابی هوشمندانه باشد. بازدید از یک نمایشگاه تجاری راهی بسیار کارآمد برای ملاقات و ارزیابی تامین‌کننده و محصول وی است.

با این حال تا زمانی که شما منابع خود را هنگام واردات از هنگ کنگ از شرکت‌هایی که واقعا در این شهر مستقر هستند تامین کنید، از کلاهبرداری در امان خواهید ماند.

سفر به هنگ کنگ

بر خلاف سرزمین اصلی چین بیشتر ملیت‌ها می‌توانند بدون ویزا به هنگ کنگ سفر کنند. اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در بدو ورود می‌توانند مهر سه ماه را بگیرند. در حالی که بریتانیایی‌ها از امتیازهای بیشتری برخوردار هستند. در واقع آن‌ها می‌توانند بدون ویزا تا ۶ ماه در هنگ کنگ لذت ببرند.

پروازها به مقصد هنگ کنگ بسیار زیاد است. به طور کلی این پروازها به نسبت پرواز به شهرهای چین ارزان‌تر است. اگر می‌خواهید وارد هنگ کنگ شوید باید بدانید که به ویزا نیاز دارید.

شما حتی می‌توانید هنگام حضور در هنگ کنگ برای ویزای چین هم اقدام کنید. اگر قصد تهیه لوازم الکترونیکی را دارید احتمالا در همسایگی شنژن قرار خواهید گرفت.

شما به راحتی می‌توانید در کمتر از ۳۰ دقیقه به وسیله مترو یا تاکسی به آنجا بروید.

اما اگر قصد سفر به شرق یا شمال چین را دارید بهتر است که به فکر یک پرواز باشید. اگر با کمبود بودجه مواجه هستید پیشنهاد می‌کنیم از خطوط هوایی بهار چین استفاده کنید. شما به راحتی می‌توانید پرواز برگشتی از هنگ کنگ به شانگهای را با کمتر از ۱۶۵ دلار خریداری کنید.

واردات از هنگ کنگ با دقت کافی و با رعایت چند نکته ساده می‌تواند برای شما سودآور باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و تامین منابع خود از هنگ کنگ با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس صحبت کنید. شما همچنین می‌توانید از خرید تا حمل کالا از هنگ کنگ را به گروه ما بسپارید.

سوالات متداول

چه کالاهایی شامل ترخیص غیرتجاری می‌شوند؟

کالاهایی که جنبه شخصی داشته باشند و ارزش آن‌ها کمتر از ۱۰۰ دلار باشد را می‌توان به صورت غیرتجاری ترخیص کرد.

آیا این کالاها شامل هزینه گمرکی می‌شوند؟

بله. منظور از روند ترخیص غیرتجاری معافیت از پرداخت گمرکی نیست. در واقع روند ترخیص غیرتجاری با سرعت بیشتری انجام می‌شود. اما همچنان کالا شامل گمرک قانونی می‌باشد.

گمرکی یک کالا به منظور مصرف شخصی چه میزانی می‌باشد؟

نمی‌توان عدد دقیقی را مشخص کرد اما معمولا بین ۲۰ تا ۴۰ درصد ارزش واقعی کالا را باید در نظر بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x