شانگهای یکی از شهرهای کلیدی چین است که هنگام تامین منابع نقش مهمی را ایفا می‌کند. شناخت کافی از منابع و محصولات این شهر به بازرگان کمک می‌کند که با دید بازتری خرید کند.

در این یادداشت تلاش کردیم که با نگاه دقیق‌تری به بررسی شانگهای و فرصت‌هایی که برای واردکننده هنگام واردات از شانگهای فراهم کرده است بپردازیم.

 صنایع و منابع شانگهای

برخلاف بیشتر شهرهای چین اقتصاد شانگهای به تولید یا کشاورزی وابسته نیست. در واقع این شهر بدون سرمایه‌گذاری، خرده‌فروشی، بنگاه‌ها و املاک و مستغلات نمی‌تواند یک روز هم زنده باشد.

تعداد بسیار اندکی از تامین‌کننده‌ها در شانگهای تولیدکننده هستند. آن‌ها در واقع شرکت‌های بازرگانی یا دفاتر نمایندگی تولیدکننده‌های استان‌های همجوار هستند.

تعداد اندکی از تامین‌کننده‌ها در شهر شانگهای مشغول تولید هستند اما به طور انحصاری در مناطق بیرونی مانند پودانگ و باوشان فعالیت می‌کنند.

شانگهای شهری عظیم است که مسافرت درون شهری آن ممکن است ساعت‌ها طول بکشد. شرایط این شهر با شهرهای استان گوانگ‌دونگ جایی که شما می‌توانید تنها با ۱۵ دقیقه رانندگی از فرودگاه یک تولیدکننده پیدا کنید بسیار فرق می‌کند.

تامین‌کننده‌های شانگهای

تجربه ثابت کرده است که تامین‌کننده‌های مستقر در شانگهای به مراتب از استاندارد بالاتری نسبت به همتایان داخلی خود برخوردار هستند. به لطف فرهنگ نسبتا غنی و تسلط کافی به زبان انگلیسی ارتباط با آن‌ها راحت‌تر است.

همچنین تامین‌کننده‌های شانگهای از گواهینامه‌ها و الزامات اروپا و آمریکا شمالی آگاهی بیشتری برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید :  تهران مصمم به توسعه همکاری با سازمان شانگهای است

این واقعیت که بسیاری از آن‌ها شرکت‌های بازرگانی هستند نه تولیدکننده همیشه چیز بدی نیست. بسیاری از شرکت‌های بازرگانی مستقر در شانگهای به واسطه دانش کافی از محصولات و همچنین توجه زیاد به تجارت بین‌المللی رقابتی هستند.

این مساله کاملا با بسیاری از تولیدکننده‌های استان‌های همجوار در تضاد است. آن‌ها غالبا از عدم مجوز صادراتی مورد نیاز یا کارمند انگلیسی زبان هم رنج می‌برند.

واردکننده باید از تجار فرصت‌طلب و بی‌نظم هنگام واردات از شانگهای فاصله بگیرد. چنین تامین‌کنننده‌ای به ندرت قادر به پیروی از دستورالعمل‌های ایمنی محصولات خارجی است.

واردات موارد غیرسازگار غیرقانونی است و ممکن است منجر به مشکلاتی برای شما شود. در صورت آسیب دیدن کسی توسط محصولات شما حتی ممکن است کارتان به دادگاه بکشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تمام مقرارات ایمنی محصول را در کشور خودتان بررسی کنید.

چه نوع محصولاتی را می‌توانم در شانگهای پیدا کنم؟

همانطور که در بالا گفته شد شانگهای بیش از اینکه خود یک مرکز تولیدی باشد دروازه‌ای به سمت چجیانگ و جیانگسو است. دو استان صعنتی چین که ۱۳۰ میلیون نفر را در خود جا داده‌اند. در این دو استان ده‌ها گروه مختلف را مشاهده خواهید کرد که تعداد زیادی از محصولات صنعتی، کشاوری، وسایل نقلیه، موارد شیمیایی و محصولات مصرفی را یافت خواهید کرد.

شانگهای انتخاب‌های بسیار متنوعی از محصولات را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در واقع از هر صنعت  به غیر از لوازم الکترونیکی یک تامین‌کننده را پیدا کنید.

به منظور تهیه لوازم الکترونیکی بهتر است که به سراغ استان گوانگ‌دونگ بروید.

سفر به شانگهای

پرواز به شانگهای بسیار آسان است. یکی از سه فرودگاه بین‌المللی چین در این شهر قرار دارد. علاوه بر این خطوط راه‌آهن شانگهای را باید یکی از قطب‌های چین دانست. شما به راحتی می‌توانید با یک قطار سریع‌ السیر ارزان به مراکز تولیدی مانند ایوو و نینگبو بروید.

اگر شما به دنبال محصولاتی مانند کولرهای آبی و نمونه‌هایی از آن‌ها هستید به احتمال زیاد این کار را انجام خواهید داد.

  • فرودگاه‌ها: فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودنگ
  • ایستگاه‌های قطار: ایستگاه راه‌آهن شانگهای هونگکیائو و ایستگاه راه‌آهن شانگهای

چگونه برای یک سفر کاری به شانگهای آماده شوم؟

اولین سوالی که باید از تامین‌کننده هنگام واردات از شانگهای بپرسید این است که کارخانه او در کجا واقع شده است. شبکه حمل و نقل به خوبی توسعه پیدا کرده است اما سفر از طریق شانگهای و جیانگسو بسیار سخت است. بنابراین توصیه می‌کنیم که:

  • سفر خود را با مراجعه به تامین‌کننده‌های مستقر در شانگهای که مشغول تولید هستند آغاز کنید. احتمالا پیدا کردن تاکسی در حومه شهر سخت باشد. استخدام راننده برای چند روز هم یک ایده هوشمندانه است.
  • برای بازرسی جیانگسو بهتر است که یک برنامه سفر داشته باشید. بهتر است وقت خود را صرف بازرسی شهرهایی بکنید که در خوشه‌های صنعتی قرار دارند. از رفتن به شهرهای خارج از این مناطق خودداری کنید. در این صورت به راحتی می‌توانید دو تا سه کارخانه را در روز بررسی کنید. دیگر نیاز نیست که برای دیدن تامین‌کننده‌ها چندین ساعت در راه باشید.

حمل و نقل

در حاضر شانگهای بزرگترین بندر جهان است. به طور طبیعی هر تامین‌کننده مستقر در شانگهای از این بندر استفاده می‌کند. تامین‌کننده‌های جیانگسو نیز ممکن است از طریق این بندر برای ارسال کالا خود اقدام کنند. البته نینگبو همسایه جنوبی شانگهای به شدت در حال رقابت است.

بیشتر بخوانید :  تجارت موفق را چگونه میتوانیم به بهترین شکل تجربه کنیم؟

مزایا و معایب شانگهای

این شهر دروازه‌ای به سمت مراکز تولید استان‌های چجیانگ  و جیانگسو است که با قطار سری السیر به راحتی به آنجا خواهید رسید.

تامین‌کننده‌های مستقر در شانگهای اعتماد به نفس بیشتری دارند، بهتر از سایر تامین‌کننده‌های کشور انگلیسی صحبت می‌کنند و درک بهتری از مجوزها و الزامات کیفی دارند.

دسترسی به شانگها به واسطه فرودگاه بین‌المللی آن بسیار آسان است.

اما بزرگترین ایراد شانگهای را می‌توان تعداد محدود تولیدکننده دانست. اگر مایل به بازدید از کارخانه هستید باید انتظار چند روز سفر به استان‌های همجوار را داشته باشید.

شما همچنین می‌توانید از طریق کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس با تمام فرصت‌های سودآور چین به خصوص شانگهای آشنا شوید.

سوالات متداول

هزینه حمل و نقل کالا از شانگهای به ایران چقدر است؟

این عدد به طور دقیق قابل محاسبه نیست. در واقع هزینه حمل و نقل کالا به وزن محموله بستگی دارد.

Import یا واردات کالا چیست؟

واردات به زبان ساده یعنی:
تامین کالا از یک تامین‌کننده در خارج از کشور

حمل و نقل سنگین (HEA) چیست؟

حمل و نقل سنگین هزینه‌ای اضافی برای حمل بار با وزن بیش از حد استاندارد است که برای هر کانتینر جداگانه محاسبه می‌شود.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
ناشناس
3 سال قبل

عالی بود