[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: نمایندگان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، به بیان برخی مسائل و مشکلات اقتصادی کشور پرداخته و خواستار توجه ویژه به این مسایل شدند.

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز –یکشنبه- مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط خاصی بر کشور به وی‍ژه در حوزه های اقتصادی حاکم است، همه مسئولان در قوای سه گانه و ملت عزیز باید براساس شرایط به گونه ای اقدام کند تا با اصلاحات مناسب اقتصادی، با موفقیت و سربلندی از آن عبور کنیم.
وی در ادامه به ضرورت تامین کالاهای اساسی در کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است؛ پیشنهاد می کنم کارت های پرداخت یارانه مبنای تامین این کالاهای باشد تا اقشار مختلف مردم به کالاهای اساسی به وی‍ژه در بعد تغذیه دسترسی داشته باشند.
این نماینده با طرح این پیشنهاد به دولت که در خصوص تامین جهیزیه نیز، سازوکاری خاص و اقدام مشابهی را تعریف کند، گفت: بر این اساس کالاهای با کیفیت و تولید داخل دراختیار خانواده های ذی ربط قرار گیرد.
نماینده مردم تبریز اظهار کرد: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس و به حکم ماده ۱۲۱ قانون برنامه ششم، رییس جمهوری باید گزارش برنامه را با بودجه به مجلس ارائه کند، قانون برنامه احکام کمیِ روشنی دارد و همه بخش ها باید رو به جلو حرکت کنند.
فرهنگی در ادامه با اشاره به ماجرای برخورد نماینده سراوان در یکی از ادارات استان سیستان و بلوچستان، افزود: چند روز پیش در داخل و خارج مجلس، اتفاقاتی رخ داد که ضمن بازتاب های گسترده، جای تامل فراوان داشت؛ برخوردهای نامناسبی از سوی طرفین صورت گرفت؛ بی احترامی کارکنان دستگاه ها نسبت به نمایندگان مردم، بی احترامی به ملت است و نباید این رفتارها به رویه تبدیل شود؛ در مقابل نمایندگان هم در ماهیت مراجعات خود دقت لازم را داشته باشند و هم در گفتار و رفتار خود، متناسب با جایگاه نمایندگی ملت عمل کنند.
وی در ادامه با انتقاد از برخوردهای احساسی نمایندگان نسبت به این موضوع، آن را به موضع گیری های آنان در برابر دولت پیوند زد و گفت: ای کاش این برخوردها با دولت و در موضوع نوسانات ارزی و کاهش ارزش پول ملی ابراز می شد.

بیشتر بخوانید :  اختلاف در اوپک /هیچ کشوری مایل به کاهش تولید نفت نیست- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

**هنوز اتکای اقتصادی کشور به نفت است
محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود نیز در نطق میان دستور خود با ا شاره به سانحه آتش سوزی در مدرسه ای در زاهدان و عذرخواهی و بیان همدردی با خانواده های قربانیان، گفت: اما در این مدت ندیده و نشینده ام مسئولیت آن فاجعه را برعهده بگیرد، همچنان که پیش تر مقامی مسئولیت فاجعه سوختن دختران معصوم شین آباد را برعهده نگرفته بود و مقامی مسئولیت نابسامانی بازار ارز و ویرانی کارخانه ها و بیکاری کارگران و ورشکستگی صندوق های بازنشستگی را برعهده نگرفته است.
وی ادامه داد: ملت در طول ۴۰ سال گذشته در راه صیانت و حفاظت از آرمان های انقلاب هم آبرو و هم جوانان رعنایی چون حججی ها، تهرانی مقدم ها و بسیاری دیگر را نثار کرده است؛ هنوز هم آبروی انقلاب ما همین ملت صبور هستند، زیرا اگر هر یک از بحران های مالی ۹ ماهه اخیر در یک کشور درجه یک اروپایی رخ می داد پایه های سیاسی اش را در هم می شکست، اما این صبر و شکیبایی سبب نمی شود از کنارغفلت های صورت گرفته به راحتی عبور کنیم.
نماینده مردم ساری با انتقاد از اتکای اقتصاد کشور به نفت، ادامه داد: ۴۰ سال پس ازانقلاب با وجود توصیه های موکد رهبر معظم انقلاب هنوز اتکای اقتصادی ما به نفت است و هنوز جای خالی استقلال اقتصادی ایجاد یاس می کند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها