[ad_1]

به گزارش روز جمعه روابط عمومی گروه تجاری ققنوس از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مرتضی موسی خانی در آیین افتتاحیه مسابقات بین المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۸ که امروز در مرکز نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش برگزار شد، افزود: استقبال خوبی از کشورهای آسیا و اقیانوسیه برای شرکت در این دوره از مسابقات شده است و گروه های مختلفی از ۱۵ کشور در مسابقات حضور یافته اند.
رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران با بیان اینکه هدف از برگزاری اینگونه مسابقات توسعه و ترویج دانش هوش مصنوعی و علوم ربوکاپ است، تصریح کرد: تقویت و توسعه این فناوری منجر به ارتقاء بهره وری صنعت و افزایش تولید و صادرات خواهد شد.
استاندار قزوین نیز در این آیین ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مسابقات و اعلام حمایت از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ربوکاپ اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در حوزه ربوکاپ سرآمد واحدهای دانشگاهی کشور بوده و فعالیت های علمی، فرهنگی و آموزشی خوبی داشته است.
«عبدالمحمد زاهدی» با بیان اینکه قزوین استعدادهای زیادی در توسعه علمی دارد، از راه اندازی بزرگترین شتاب دهنده کشور در این استان خبر داد و گفت: با ایجاد این شتاب دهنده بزرگ ملی، قزوین در آینده مهمترین مرکز علمی و فناوری های نوین کشور خواهد شد.

** شناسایی نیروهای مستعد و ممتاز در حوزه علم و فناوری
استاندار هرمزگان از دیگر سخنرانان این مسابقات نیز گفت: با توجه به اینکه مدت ۲ سال به عنوان استاندار قزوین خدمت می کردم، از نزدیک شاهد تلاش های شبانه روزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بودم.
فریدون همتی ادامه داد: باید نیروهای مستعد، ممتاز و دلسوز در حوزه علوم و فناوری را معرفی کنیم و با این روند آینده درخشانی در سطح ملی و استانی پیش رو خواهیم داشت.
وی یادآورشد: استان های هرمزگان و قزوین با همه استعداد در کنار منطقه آزاد کیش و دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت تا اعلام کند با همه توان از پیشرفت این فناوری ها حمایت خواهند کرد تا شاهد تحول بزرگ در این بخش باشیم.

بیشتر بخوانید :  قیمت خودروی تسلا 3 در چین کاهش یافت + عکس

** راه اندازی دفتر همکاری های مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین در سخنانی با بیان اینکه اکنون در دوره ای قرار داریم که رشد فناوری سرعت زیادی دارد، گفت: مشکلات پیچیده جهان نیاز به توسعه فناوری دارد و در این بین می توان از فرصت های مناسب جزیره کیش استفاده کرد زیرا در این منطقه زیرساخت های لازم برای برداشتن گام های بزرگ فراهم شده است.
غلامحسین مظفری به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برای راه اندازی «سراهای نوآوری آزاد» اشاره و تصریح کرد: این قابلیت وجود دارد که دفتر همکاری های مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم و کارهایی را آغاز کنیم تا جزیره کیش با شعار «نوآوری و خلاقیت» در همه زمینه ها شناخته شود.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان آخرین سخنران آیین افتتاحیه دومین مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه، بر تبدیل شدن علم به محصول تاکید کرد و گفت: همانگونه که در حدیث نبوی آمده است که «حیات الارض بالانسان» یعنی زندگی زمین به خاطر انسان است، خداوند زمین را برای انسان خلق کرده و وجود انسان باعث حیات زمین است و این وجود و زنده بودن به واسطه علم و تبدیل علم به عمل ایجاد می شود.
مسعود پزشکیان ادامه داد: این مساله که چرا فناوری های دانشجویان ما به بازار و فیلد عمل متصل نمی شود و باید به جوانان میدان داد، موضوعی است که باید تبدیل به باور مسئولان شود و اگر بدانند که همه هستی برای انسان و به دلیل تبدیل علم به بعد مهارت بوده است، دیگر جوانان ما به خارج از کشور نخواهند رفت.
وی افزود: علت اینکه جوانان و استعدادهای ما از کشور خارج می شوند، این است که ما برای آنها ارزش قائل نمی شویم و سیاستمداران، قانونگذاران، مجریان و صنعت گران به این استعدادها توجه ندارند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری برگزاری مسابقات ربوکاپ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: این مسابقات بستری برای شناخت جوانان توانمند است و ما باید به دنبال جذب این جوانان باشیم و مجلس، دولت و دانشگاه ها برای استفاده از این جوانان و آماده کردن شرایط به کارگیری استعداد آنها تلاش کنند.
مسابقات بین المللی ربوکاپ آسیا اقیانوسیه ۲۰۱۸ امروز (۱۶ آذرماه) همزمان با روز دانشجو، با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و دانشگاهی در مرکز نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
در این مسابقات که تا ۱۸ آذر ادامه دارد، ۱۴۰ شرکت کننده خارجی با ترکیب ۳۲ تیم و ۱۱۰ شرکت کننده در قالب ۹ تیم حضور دارند.
همچنین کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، چین، سنگاپور، کره جنوبی، هند، و امارات در این مسابقات شرکت می کنند و مسابقات در دو لیگ On Stage و Rescue انجام می شود.
این دوره از رقابت ها به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و کیش و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است.
علمی**۱۸۸۳** ۲۰۲۳

بیشتر بخوانید :  آب کردن پوشاک از رده‌خارج در جشنواره‌های تخفیف

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها