هواپیمایی قطر بازنده بزرگ بحران منطقه

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش تراز ، شرکت دولتی هواپیمایی قطر Qatar Airways بزرگترین بازنده تنش خاورمیانه خواهد بود حال آنکه رقبایش در دوبی و ابوظبی نیز از این ماجرا متضرر خواهند شد.

پس از اینکه عربستان، بحرین، مصر، و امارات اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را با قطر به حال تعلیق درآوردند، نزدیک به ۷۶ پرواز روزانه میان این کشورها بر روی زمین ماند که از این میان ۵۲ پرواز متعلق به شرکت قطری بود.

کارشناسان صنعت هوانوردی موسسه Frost & Sullivan معتقدند که نزدیک به ۳۰ درصد از درآمد هواپیمایی قطر تحت تاثیر قطع روابط کاهش خواهد یافت.

در میان پروازهای هواپیمایی قطر یک پرواز رفت و برگشت در مسیر میان دوحه و دوبی وجود دارد که روزانه ۱۴ سورتی پرواز در آن انجام می شود. منع ورود هواپیماهای قطری به کشورهای عرب همسایه اش می تواند مشکلات زیادتری را برای هواپیمایی قطر به بار بیاورد چراکه این هواپیمایی مجبور می شود مسیرهای پروازی خود را به شکل گسترده ای تغییر دهد و به این شکل هزینه هایش بالاتر می رود و به همین ترتیب توجیه اقتصادی در برخی مسیرها از میان می رود.

مارک مارتین، مدیر موسسه مشاوره هوانوردی Martin Consulting، گفت: “تغییر مسیر پروازی به معنی هزینه بالاتر سوخت و افزایش زمان پروازها است. مقاصد آفریقایی و کشورهایی که در آنسوی اقیانوس هند قرار دارند ممکن است از شبکه پروازی هواپیمایی قطر حذف شوند.”

در همین حال، درآمدهای شرکت Qatar Air نیز همانند سایر هواپیمایی های حوزه خلیج فارس کاهش یافته است که دلیل آن کاهش قیمت جهانی نفت و تاثیر آن بر رشد اقتصادی در منطقه و پائین آمدن سفرهای تجاری مدیران نفتی بود. همچنین ممنوعیت استفاده از لب تاپ در پروازهای به مقصد آمریکا تقاضا برای پروازهای بیزنس کلاس را کاهش داد.

ممنوعیت پروازهای عربستان بلافاصله از روز دوشنبه (۱۵ خرداد ۱۳۹۶) اعمال شد. مصر و بحرین نیز عبور هواپیماهای قطری از مرزهای هوایی خود را محدود کردند. با این وجود، امارات اعلام کرده است که آسمان این کشور همچنان بر روی پرواز های قطری باز است.

شرکت Qatar Air تاکنون در اینباره اظهار نظری نکرده است به جز آنکه از تعلیق پروازهایش به مقصد عربستان خبر داد.

هواپیمایی Emirates به همراه هموطن خود Etihad Airways امروز (۱۶ خرداد ۱۳۹۶) پروازهای خود را به دوحه متوقف می کنند. شرکت های FlyDubai، Air Arabia، Suadi Arabian Airlines، Egyptair، و Gulf Air نیز خدمات خود را متوقف می کنند.

خبرگزاری عربستان اعلام کرد که تمامی پروازهایی که از آسمان این کشور به مقصد قطر عبور کنند نیز نیاز به اخذ مجوز دارند.

گفته می شود در حدود ۱۰ درصد از صندلی‌های هواپیمایی‌ها در پروازهای از مبدا یا به مقصد قطر به مسافران چهار کشوری که قطر را تحریم کرده اند تعلق دارد.

یکی از کارشناسان صنعت هوایی نیز گفته است که در پروازهای میان قطر و امارات از هر ۱۰ مسافر هشت مسافر مبداء یا مقصدشان یکی از این دو کشور است. همه این ها نشان می دهد که برنامه ریزان خطوط هوایی که میان این کشورها فعالیت می کنند با چه دردسر عظیمی روبرو هستند.

برآورد می شود که Qatar Air در این مناقشه نزدیک به ۳۰ درصد از درآمد خود را از دست بدهد. هواپیمایی های اتحاد و امارات نیز با کاهش ۱۵ درصدی درآمد روبرو خواهند شد. هواپیمایی هایی British Airways و American Airlines نیز که همکاران هواپیمایی قطر هستند از این میان متضرر می شوند.

اثر مخرب این واقعه بر شبکه حمل و نقل هوایی منطقه بسیار بزرگ خواهد بود، اما اثر مالی آن بستگی به زمان بسته ماندن راه های هوایی دارد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x