[ad_1]

سامانه شناسه کالا امروز (سه شنبه) در مراسمی با حضور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد. این سامانه همسو با پیاده سازی آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز راه اندازی شده است که بر ایجاد شناسنامه، شناسه و کد رهگیری برای کالاهای گروه هدف تاکید دارد.این سامانه به شفاف سازی اسناد تجاری و کنترل قاچاق کالا کمک می کند.همه تولیدکنندگان باید در زمان‎های تعیین شده به این سامانه مراجعه و شناسه کالا و سپس شماره رهگیری دریافت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه خبری دولت، در همین پیوند، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران  گفت: راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط تشکل‎ها و انجمن‎های بخش خصوصی و دولت و سایر نهادها بررسی شده است و راه‎اندازی این سامانه به عنوان یکی از این راهکارها می‎تواند در زمینه جلوگیری از قاچاق موثر باشد، به شرطی که همه این بسته به طور کامل اجرا شود.

محمدمهدی رییس زاده افزود: برای اجرای همه دستورالعمل‎هایی که برای تسهیل واردات و صادرات و ساماندهی این مسائل در نظر گرفته شده است، باید همه دستگاه‎ها و فعالان صنعتی و بازرگانی همکاری کنند.

این عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران پیش بینی کرد با توجه به اجماع ایجاد شده بر سر اجرای این راهکارها، به میزان زیادی تسهیل واردات و صادرات، کاهش قاچاق و ساماندهی تجارت و بازرگانی رخ دهد.

وی بیان داشت: حرکت به سوی دولت الکترونیک می‏تواند به تسهیل امور و افزایش شفافیت کمک کند.

هدف از راه اندازی سامانه شناسه کالا، مدیریت زنجیره تجاری کشور است؛ زیرا زبان مشترک در همه فعالیت های تجاری فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید :  چرا کالای ایرانی بازار خارجی ندارد؟/ ایران تا پایان‌۹۷ به "آیلک"می‌پیوندد

در این سامانه دریافت شناسه و تشکیل شناسنامه کالا صورت می گیرد که فرآیندهای درخواست و صدور شناسه کالا را در برگرفته و امکان استعلام شناسه کالا را برای سامانه‌ها و افراد مرتبط فراهم می کند.

بر اساس آیین نامه های کنونی، کالاهای هدف در سه گروه کالایی الف، ب و پ دسته بندی می شود.

گروه الف شامل انواع داروهای انسانی و حیوانی، مکمل های غذایی، ملزومات و تجهیزات پزشکی، اقلام آرایشی و بهداشتی، خوراکی ها و آشامیدنی ها، فرآورده های زیست محیطی، تلفن همراه و سایر تجهیزات ارتباطی با قابلیت نصب سیم کارت و دخانیات است که پایان اردیبهشت ماه به عنوان تاریخ لزوم شناسه دار شدن آنها اعلام شده بود.

در گروه ب تجهیزات خانگی برقی (شامل تلویزیون، یخچال، کولر، اسپیلت، ماشین لباس شویی، مایکرو ویو و …)، لوازم یدکی وسایل نقلیه، فرآورده ها و مشتقات نفتی، طلا (شامل شمش، مسکوکات و مصنوعات زینتی)، پارچه و پوشاک، اسباب بازی و دام زنده (گوشت سفید و قرمز) قرار دارد که تا سی و یکم خردادماه باید برای وارد کردن کالا شناسه و دریافت کردن کد رهگیری اقدام کنند.

در گروه پ نیز محصولات اساسی کشاورزی محدود به گندم، برنج، جو، ذرت، دانه های روغنی، چای، کنجاله روغن، شکر، کود شیمیایی، سم ها و بذرها قرار دارد که سی و یکم خردادماه به عنوان زمان آغاز الزام دریافت شناسه برای آنها در نظر گرفته شده است.

سایر گروه های کالایی بتدریج مطابق دستورالعمل به این فهرست اضافه می شوند.

در این مرحله یک هزار و ۴۹۷ قلم کالا برای دریافت شناسه کالایی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید :  فاینانس‌های جدید معدنی در راهند/آلمان و ایتالیا،فاینانسورهای جدید

۴۰۰ هزار قلم کالا و تجهیزات دارویی و پزشکی نیز باید این شناسه ها را دریافت کنند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی تهران طرح ترافیکاتاق بازرگانی گزارش تصویریارزانترین پست بین المللیانواع بارنامه های حمل بین المللیاینکوترمز حمل زمینیپست اکسپرس Xpdپست سریع باخترتجهیزات شبکه پلنتتجهیزات شبکه رادیوترخيص خودرو زنجانتمدید کارت بازرگانی 5 سالهچگونگی خرید دلار از بانک مرکزیچگونه از سایت امازون خرید کنیمحمل بار پیروزیحمل و نقل بین المللی ره انجامحمل و نقل زمینی به انگلیسیحمل و نقل قشمحمل و نقل همگانیحمل و نقل هوشمندخانه کارگر خ ابوریحانخدمات بار هوايي پرديسانخدمات بار هوایی صبای هماخريد مستقيم از چينخرید اینترنتی پارچه مبلیخرید تجهیزات پلیسخرید شماره آمریکاخرید علف چینخرید کارت تلفن خارج از کشور شاتلخرید کالای فیزیکی از امریکارهگیری مرسوله پستی صفحه جستجوسرویس بیت کوینشرکت آی وب مانی پردازانشرکت حمل و نقل جهاد نصرصادرات 66صادرات شکرصادرات ضایعات پتروشیمیصادرات قيرصادرات قیر به گرجستانفروش تجهیزات زنبورداریفروش خط تولید تابلو برقفروش خط تولید سفره یکبار مصرففناوری اطلاعات در حمل و نقل هواییقوانين ترخيص كالا از گمركگمرک س وبهزینه واردات از چینواردات ادویه از دبیواردات حبوباتواردات خودرو از دبیواردات خودرو دست دوموب مانی e-num

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها