[ad_1]

به گزارش خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از راشاتودی، «کویی تیانکای» سفیر چین در روسیه گفت: بالا گرفتن تنش تجاری چین-آمریکا می تواند منجر به تکرار فجایع بزرگ اقتصادی قرن بیستم شود. این اظهارات سفیر چین درست به دنبال تهدید مجدد دونالد ترامپ برای افزایش تعرفه های اضافی به میان آمد.

همچنین چند روز قبل از دیدار رهبران چینی و آمریکایی در حاشیه نشست اجلاس گروه جی ۲۰ در آرژانتین، سفیر چین نسبت به این موضوع هشدار داد که اختلافات تجاری احتمالا می تواند همزیستی ۲ اقتصاد بزرگ جهان را از بین برد.  

سفیر چین گفت: نمی دانم آیا مردم واقعا عواقب احتمالی و تاثیر منفی این مسئله را در صورت جدایی این ۲ اقتصاد بزرگ می دانند یا خیر؛ ضمن اینکه تنش بیشتر می تواند شرایط اقتصادی سهمگینی را ایجاد کند که این موضوع یکبار منجر به جنگ جهانی دوم شد.  

وی افزود: درس هایی از تاریخ همچنان وجود دارد. در قرن گذشته ۲ جنگ جهانی داشتیم و در میان آنها رکود بزرگ اقتصادی در جهان اتفاق افتاد. فکر نمی کنم کسی به دنبال تکرار تاریخ باشد. این مسائل نباید هرگز بار دیگر اتفاق بیافتند؛ بنابراین افراد باید با یک روش مسئولیت پذیر عمل کنند.

بر همین اساس، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود که اگر پکن به خواسته آمریکا برای توقف کردن سرقت حقوق معنوی محصولات آمریکایی پاسخ ندهد، تعرفه اضافی ۲۶۷ میلیارد دلاری بر روی کالاهای وارداتی چینی آماده است. اگر ترامپ این تعرفه را هم اعمال کند در مجموع بیش از ۵۱۷ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی مشمول تعرفه اضافی خواهد شد.

بیشتر بخوانید :  واردات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید و صنعت کم شد

همچنین ترامپ گفته بود که تنها قرار دادی که برای من علاوه بر توقف سرقت از حقوق معنوی کالاهای آمریکایی از سوی چین قابل قبول است، مقاماتی چینی باید این کشور را روبه ایالات متحده باز کنند؛ در غیر اینصورت توافقی را نمی بینم که صورت گیرد.

بر پایه این گزارش، قرار است ترامپ و رییس جمهور چین در روز جمعه در حاشیه اجلاس گروه جی ۲۰ در آرژانتین یکدیگر را ملاقات کنند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها