هدف صندوق توسعه ملی تقویت بخش خصوصی است

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت اول این صندوق پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران غیردولتی است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،  مرتضی شهیدزاده روز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین افزود: این صندوق متعلق به بخش خصوصی است و حتی اگر دولت نیاز به منابع داشته باشد باید با دستور مقام معظم رهبری از این صندوق منابعی را به صورت تسهیلات دریافت کند.
وی گفت: صندوق توسعه ملی براساس سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و براساس تجارب حاصل از کارکرد ذخیره ارزی ایجاد شده است و مجموعه ای از نظام بر آن نظر دارد چون منابع نسل های آینده است.
این مسئول اضافه کرد: هدف از تاسیس صندوق توسعه ملی حفظ سهم نسل های آینده از منابع نفت، گاز و فراورده های نفتی و تبدیل بخشی از منابع به ثروت های ماندگار است.
وی با اشاره به طرح های در دست اجرا با همکاری این صندوق گفت: طرح مهار آب های مرزی با اجرای بانک سپه و احیای اراضی خوزستان با همکاری بانک کشاورزی از نمونه طرح هایی هستند که توسط این صندوق و بانک های عامل دیگر اجرایی شده اند.
شهیدزاده خاطر نشان ساخت: سالانه ۳۲ درصد از فروش نفت به صندوق واریز می شود تا تبدیل به منابع پایدار شده و ما باید در مصارف آن خط قرمزها،سیاست های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی ونظیر آن را رعایت کنیم.
این مسئول با اشاره به مصارف صندوق افزود: اعطای تسهیلات به بخش خصوصی، سرمایه گذاری در بازارهای پولی و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی از جمله مصارف این صندوق هستند.
وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی نباید به سرنوشت حساب ذخیره ارزی دچار شود ، افزود: اهداف این صندوق وارد کردن ارز از خارج به کشور است و ما باید به عنوان حامی و نگهبان این صندوق اهداف و سیاست های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و هیات امنای صندوق را اجرا کنیم.
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: قزوین ظرفیت های بسیاری خوبی در بخش های مختلف دارد و سرمایه گذاران به دلیل نزدیکی به تهران و دارا بودن زیرساخت های ریلی و فرودگاهی استقبال بسیاری خوبی برای حضور در استان خواهند داشت و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.
وی گفت: حمایت از طرح های آبیاری نوین، محیط زیست ، توسعه واحدهای دام پروری ، تقویت زنجیره گوشت قرمز و سفید، طرح های زیرساخت ریلی، تقویت گردشگری، احداث و تامین هتل، مراکز اقامتی وجتمع های رفاهی در این صندوق مصوب شده و در اولویت ما قرار دارند.
شهیدزاده افزود: صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق محروم نیز از طرح های مصوب با نرخ چهار درصد ارزانتر حمایت می کند و از طرح های صنایع دانش بنیان نیز پشتیبانی کامل دارد.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x