[ad_1]

روند نزولی بیلت فولادی در بازارهای عمده دنیا تحت تاثیر ضعف تقاضا همچنان ادامه دارد. در این میان چین تنها کشوری است که برای دومین هفته متوالی از این واقعه مستثنا شده است. قیمت تولیدکنندگان ایرانی تحت تاثیر فشار تحریم‌ها همچنان سیری کاهشی به خود گرفته است.

قیمت  بیلت در بازارهای مختلف جهانی در هفته منتهی به جمعه ۲۴۳ آذر ماه در بازارهای عمده دنیا همچون جنوب شرقی آسیا، ترکیه و شمال آفریقا تحت تاثیر کمبود تقاضا با کاهش مواجه شد و در این میان چین تنها کشوری بوده است که برای دومین هفته متوالی شاهد رشد اندک قیمت‌ها بوده است. 
 

ترکیه، CIS، مصر

در کشورهای منطقه CIS، با وجود تلاش‌های تولیدکنندگان برای اجتناب از کاهش قیمت‌ها، قیمت بیلت فولادی با افت دیگری مواجه شد. بیلت به نرخ فوب دریای سیاه در محدوده ۴۲۲ دلار در هفته گذشته به فروش رفته است که افت ۸ دلاری را نسبت به هفته قبل از آن نشان می‌دهد. 

در مصر با توجه به نااطمینانی ناشی از اعمال تعرفه جدید بر روی واردات محصولات فولادی، خریداران فعالیت‌های خود را به تعلیق درآورده‌اند که باعث کاهش معاملات انجام شده در این منطقه شده است. 

در ترکیه نیز اختلاف بین پیشنهادات خریداران و فروشندگان باعث کاهش قیمت‌ها و افت محسوس حجم معاملات شده است. 

 

جنوب شرقی آسیا

قیمت‌های وارداتی در منطقه جنوب شرقی آسیا به دلیل تقاضای ضعیف و همچنین کاهش قیمت ارائه شده توسط تولیدکنندگان ایرانی، در روند نزولی قرار گرفته است. در تایلند، بیلت از مبدا ایران به نرخ CFR 440 دلار توسط خریداران تایلندی خریداری شده است، در حالی که محموله‌ها از مبدا کشورهای CIS با نرخ CFR 460 دلاری به فروش رسیده‌اند و بیلت تولید هند نیز به نرخ ۴۷۰ دلار به ازای هر تن در دسترس بوده است.

بیشتر بخوانید :  لبنیات در یک سال گذشته ۲ بار گران شد+اسناد

همین وضعیت در فیلیپین نیز برپا بوده است. برای مثال در حالی که در فیلیپین، محصولات روسیه با نرخ ۴۶۵ دلار، محصولات تایلندی به نرخ ۴۷۵ دلار و بیلت مالزی به نرخ ۴۸۰ تا ۴۸۵ دلار در دسترس بوده است، ارائه گزارش‌هایی مبنی بر معامله بیلت‌های ایرانی به نرخ CFR 455 دلار باعث افت قیمت‌ها در طول هفته گذشته شد. بنا به گفته برخی از معامله‌گران، این امر باعث شده تا هیچ خریداری در فیلیپین تمایلی به ارائه پیشنهادی بالاتر از ۴۵۵ دلار به ازای هر تن با توجه به ارزان‌بودن بیلت ایرانی در آن ناحیه، نداشته باشد.

چین

بازار بیلت چین در روزهای انتهایی هفته گذشته به دلیل بازیابی نسبی بازار میلگرد، شاهد تقویت قیمت‌ها بود به شکلی که قیمت هر تن بیلت با رشد ۴۰ یوانی (۶ دلاری) در هفته گذشته به کار خود پایان داد.  این رشد قیمت پس از اعلام مقامات شهر تانگشان مبنی بر نظارت دقیق بر روی محدودیت‌های زمستانی اعمال شده در بازه زمانی ۱۳ تا ۳۱ دسامبر به منظور بهبود کیفیت هوا، روی داد.

در شهر تانگشان به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق تولید فولاد چین، میزان موجودی‌های انبار بیلت با کاهش ۵۰ هزار تنی هفتگی به ۱۷۵ هزار تن رسید.

 

ایران، خلیج فارس

در ایران قیمت‌ بیلت همچنان تحت فشار تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد. بنا به گزارش متال بولتن، بیلت به نرخ فوب ایران در هفته گذشته به بازه ۳۹۰ تا ۳۹۵ دلاری کاهش یافته است که این امر باعث افزایش علاقه برخی خریداران آسیایی، مصری و الجزایری به بیلت ایرانی شده است. 

بیشتر بخوانید :  چالش اصلی بیت کوین چیست؟

در امارات متحده عربی در هفته گذشته، تولیدکنندگان اکراینی عمدتا فعال بوده‌اند و محموله‌هایی با حجم ۵۰ هزار تن را در بازار این منطقه به فروش رسانده‌اند.

جدول زیر نیم نگاهی به آخرین قیمت بیلت در بازارهای مختلف جهانی می‌اندازد:

photo_2018-12-18_17-22-21

 

اقتصادآنلاین

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها