[ad_1]

امیرحسین گرکانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌اظهار کرد:‌ با توجه به مشکل اشتغال در روستاها و مهاجرت به شهرها، بنیاد مسکن انقلاب طرح‌های پژوهشی متعددی را برای جلوگیری از این اتفاق،‌ در دستور کار قرار داد.

وی بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها که اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت یکی از اهداف آن است، ایجاد مزرعه‌های کوچک تولید برق خورشیدی است.

وی با اشاره به این‌که در راستای کارهای پژوهشی تفاهمنامه‌های متعددی با دانشگاه‌ها امضا شده است، تصریح کرد: بر اساس پژوهش‌های انجام شده در بخش انرژی، طرح‌های اقتصادی با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و اشتغالزایی برای روستاها به صورت پایلوت اجرا شده است.

وی با تاکید بر این‌که صرفه جویی در مصرف انرژی یک ضرورت و تکلیف است، اظهار کرد:‌ خانه‌های روستایی از ۵ جهت باز است که با یک عایق‌کاری خیلی ساده ۲۰ تا ۵۰ درصد سیو انرژی خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر مطالعات مسکن روستایی بنیاد مسکن به پژوهش‌ها و فعالیت‌ها در حوزه انرژی‌های پاک در روستاها اشاره کرد و افزود:‌ ظرفیت بی نظیری در کشور داریم به طوریکه در سال ۳۶۵ بالغ بر ۳۰۰ روز آفتایی داریم در حالیکه در آلمان ۸۰ روز آفتابی دارند.

گرکانی با بیان این‌که بهترین مکان برای استفاده از نور خورشید جهت تولید انرژی روستاهاست چون هم زمین رایگان است و هم این‌که نیروی کار ارزان،‌ گفت:‌ به عنوان پایلوت طرح احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ کیلو واتی را در اصفهان اجرا کردیم.

وی با بیان این‌که ساخت چنین نیروگاه مقیاس کوچکی حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، افزود:‌ برق تولید شده علاوه بر این‌که نیاز روستاییان را تامین می‌کند،‌ هر کیلووات بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان به دولت فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید :  تمدید مهلت ثبت شماره شبا تا پایان هفته ی آینده/ تعلق سود 150 هزارتومانی به مشمولان سهام عدالت

مقام مسئول بنیاد مسکن انقلاب بیان کرد:‌ ساخت چنین مزرعه‌های خورشیدی یکی از پایدارترین مشاغل در کشور است که باعث جلوگیری از مهاجرت به شهرها می‌شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها