[ad_1]

قانون اخیر منع استفاده از بازنشستگان، از معدود قوانینی است که با واکنش‌های بسیاری در بدنه مدیریتی و اداری جامعه مواجه شده است؛ چرا که با اجرای این قانون تعداد زیادی از مدیران رده‌بالای حکومت باید با مناصب خود خداحافظی کنند.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، اکبر بیاتی در ادامه یادداشت خود در روزنامه «اعتماد» نوشت: پرداختن به این قانون و قضاوت درباره آن مجالی دیگر می‌طلبد اما کاش نمایندگان مجلس، بیشتر به این قانون و ابعاد آن‌ می‌پرداختند چرا که به تدریج با معضلات و مشکلاتی در اجرای این قانون مواجه خواهیم شد و نیاز به تفسیرها یا تغییرات جدیدی در آن نمایان می‌شود.

اما می‌خواهیم به نکته‌ای مثبت درباره این قانون بپردازیم و کورسوی امیدی که با اجرای این قانون برای بخش خصوصی ایجاد شده است را بررسی کنیم.

به زودی با خیل عظیمی از مدیران مواجهیم که ناگزیر به فعالیت در بخش‌های غیردولتی می‌شوند و این می‌تواند نفوذ و اقتدار بخش خصوصی را در برابر دولتی‌ها بیشتر کند. البته منظورمان از بخش خصوصی چهره‌های با نفوذ خارج از دولت نیستند که فعالیت‌های نامتعارف اقتصادی دارند بلکه منظورمان کارگاه‌ها و کارخانجاتی هستند که همواره در مواجهه با عناصر دولتی، قدرت چانه‌زنی کمتری داشته‌اند و روند تصمیم‌گیری‌ها در دولت همواره به ضرر آنها پیش رفته است.

با آمدن مدیرانی از دولت و بخش‌های حکومتی که ناگزیر از قلعه حکومت بیرون آمده‌اند، این امیدواری ایجاد شده است که این چهره‌ها به میدان مدیریت کارخانجات بخش خصوصی بروند و با استفاده از نفوذ و قدرت خود، منشاء رونق و قدرت‌گیری این بخش‌ها شوند.

بیشتر بخوانید :  رحمانی: کالاهای احتکار شده در شبکه توزیع قرار می گیرد

کاش دولت و چهره‌های تاثیرگذار در حاکمیت بکوشند و زمینه‌های هدایت این افراد به سمت بخش خصوصی مفید و ارزشمند کشور را فراهم کنند. بخش خصوصی ما در این سال‌ها نحیف شده است و با توجه به شرایط خاصی که کشورمان با آن مواجه است، ضرورت قدرت‌گیری و فعالیت بیشتر در بخش خصوصی از هر روزی بیشتر خودنمایی می‌کند و این مدیران می‌توانند منشاء خیرات و برکات فراوانی در این زمینه‌ها شوند.

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها