نقش بازارچه مرزی در توسعه شهرها با تأکید بر معیارها و اهداف توسعه کالبدی شهر پاوه

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

در این مقاله سعی شده است که نقش بازارچه مرزی در توسعه شهر پاوه را به عنوان یک ابزار برای توسعه اقتصادی, اجتماعی در سطح ملی و فراملی با توجه به رویکرد امنیت ملی و ایجاد اشتغال بررسی شود


در این مقاله سعی شده است که نقش بازارچه مرزی در توسعه شهر پاوه را به عنوان یک ابزار برای توسعه اقتصادی ، اجتماعی در سطح ملی و فراملی با توجه به رویکرد امنیت ملی و ایجاد اشتغال بررسی شود. این مقاله با رویکرد توصیفی و مطالعات کتابخانه ای به تحریر در آمده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که فعالیت بازارچه مرزی شهر پاوه باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در توسعه شهری (حمل و نقل بار و مسافر، عملیات بارگیری و غیره) شده که سهم اشتغال غیر مستقیم به مراتب بیشتر از اشتغال مستقیم می باشد. فعالیت بازارچه مرزی شهر پاوه باعث افزایش درآمد مرزنشینان این شهر گردیده که در این میان درصد کمی بیشترین درآمد و سهم اکثریت به مراتب کمتر می باشد. استقرار بازارچه مرزی شهر پاوه و ایجاد اشتغال برای ساکنین مرزنشین نتوانسته از خیل عظیم مهاجران روستایی به شهر بکاهد اما در این میان از کنترل اقتصاد غیر رسمی در این منطقه تا حد زیادی کاسته است. بازارچه مرزی شهر پاوه تاثیر شگرفی در تامین مایحتاج نیازهای ساکنین مرزنشین نداشته و کالا های مبادله شده عمدتا رویکرد فرا استانی و فرا منطقه ای دارند.


کلمات کلیدی: بازارچه مرزی، توسعه شهر، بافت کالبدی، شهر پاوه


عنوان فایل
نقش بازارچه مرزی در توسعه شهرها با تأکید بر معیارها و اهداف توسعه کالبدی شهر پاوه application/pdf

۱.pdf

۴۲۱ KB
دانلود


مسعود رستمی

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x