[ad_1]

 مجتبی صفایی در گفتگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم در خصوص تأسیس مرکز تجاری ترکیه در ایران اظهار کرد: درباره واردات کالای مشابه داخلی همواره دغدغه وجود دارد و واردات غیرقانونی آن نیز تبدیل به معضلی برای کشور شده است و درباره واردات غیرقانونی کالا همه مسئولان تأکید خاصی بر جلوگیری از ورود آنها به کشور دارند. 

وی افزود: بر اساس مبارزات انجام‌شده جلوی ورود کالای قاچاق به‌صورت مقطعی به کشور گرفته می‌شود، اما در شرایط دیگر دوباره وارد کشور می‌شود.

سخنگوی اصناف ایران با اشاره به واردات غیرقانونی کالا به کشور ادامه داد: در کشور منعی برای جذب سرمایه گذار خارجی نداریم و اولویت‌های آن را نیز دولت تعیین می‌کند تا از نظام داخلی حمایت شود.

 وی تصریح کرد: اگر کالایی ارزان‌تر در اختیار مصرف کننده قرار گیرد یا به‌نحوی سیر تولید و توزیع تسریع یابد، ایرادی ندارد، اما اولویت با کالاهای داخلی است و در صورتی که کالایی تولید داخلی نداشت آن موقع باید اقدام به واردات شود.

صفایی با بیان اینکه اصناف در حوزه پوشاک معتقد به حمایت از تولید داخلی هستند، گفت: اگر مانعی ایجاد کنیم که پوشاک کشورهای دیگر حق حضور در بازار ما را نداشته باشند در این صورت ممکن است آنها نیز اجازه صادرات کالاهای ایرانی را به کشور خود ندهند.

وی افزود: درصورتی که مجموعه‌ای اقدام به واردات قانونی کالا به کشور داشته باشد و لطمه‌ای نیز به تولید داخلی نزند نباید به آن خرده گرفت، زیرا می‌تواند اجناس را به‌قیمت مناسب‌تری  به‌دست مصرف‌کننده برساند.

WTO به‌زودی بازارهای صادراتی ایران در عراق و افغانستان را می‌گیرد

صفایی تأکید کرد: مردم ما نیز باید به این باور برسند که خرید کالای ایرانی فرصت شغلی برای ما ایجاد می‌کند و بزه‌های اجتماعی را تقلیل می‌دهد اما استفاده از کالای خارجی با از بین بردن فرصت‌های تولید داخلی میزان آسیب‌های اجتماعی را در کشور بالا می‌برد.

وی افزود: تولیدکننده‌های ما نیز باید کالای مورد نظر مصرف‌کنندگان را تولید کنند و به مصرف‌کنندگان تکلیف نکنند که باید کالای تولیدشده را حتماً  خریداری کنند، زیرا با این رویکرد نمی‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

بیشتر بخوانید :  ۹۴ درصد مساحت کشور درگیر خشکسالی است

صفایی گفت: در حال حاضر افغانستان به wto پیوسته است و در آینده نزدیک عراق نیز به سازمان تجارت جهانی می‌پیوندد، این امر به‌معنی گرفته شدن بازارهای ایران است و اگر فکر جدی نشود وضعیت اقتصادی ما در آینده نزدیک دچار چالش می‌شود.

سخنگوی اصناف ایران اظهار داشت: برای کنترل واردات پوشاک باید از ابزار قانونی تعرفه واردات اقدام کرد و در تعیین این تعرفه نظر تولید کننده و کارشناس داخلی لحاظ شود، اما مانعی نمی‌توان ایجاد کرد.

انتهای پیام/*

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار گمرک شهریارپیگیری مرسوله خارجهتجهیزات شبکه تی پی لینکترخیص پارکینگترخیص درب ضد سرقتجایزه بیت کوینچگونگی ترخیص کالاحمل هوایی بار از چینحمل و نقل بين الملليحمل و نقل در لندنحمل و نقل ژاپنحمل و نقل فخارحمل و نقل کالا به گرجستانحمل و نقل هوایی ترکیهحمل و نقل و ترافیک شهریخرید ابزار مونته سوریخرید اینترنتی صنایع دستیخرید اینترنتی نایسر دایسرخرید تجهیزات هواپیمای مدلخرید خط تولید پلاستوفومخرید خط تولید دمپاییخرید در آلمانخرید دلار سایتهای کلیکیخرید عمده کفش از چینخرید و فروش دلار پیزاراهنماي خريد از چينسایت آمازون دانلود کتابشرايط ترخيص خودروشرکت حمل و نقل هواییصادرات چرم به چینصادرات قناریصادرات نباتصرافی صادقیصرافی منطقه 3ضوابط صادرات مرغفرایند ترخیص کالا از گمرکفروش خط تولید چوب بستنیفروش دلار حوالهقانون ترخیص خودروقوانین گمرک المانقیمت حواله دلار به چینکارگو استانبول تهرانمحدودیت وب مانیواردات از آمریکاواردات پرتقالواردات تجهیزات اندازه گیریواردات خودرو کمیته امدادواردات زغالواردات و صادرات ترکیهوانت کارگو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها