[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبه نقل از ایسنا- ‌محمدعلی حسن زاده معاون بندری و اقتصادی و عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در اولین نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه ایران، هند و افغانستان در خصوص اهداف این نشست تصریح کرد: این نشست با حضور هیأت های ایران، هند و افغانستان و با هدف تدوین پروتکل اجرایی سازی “موافقتنامه چابهار” و در راستای امضای سند هماهنگی اجرای “موافقتنامه چابهار” در نخستین نشست شورای هماهنگی “موافقتنامه چابهار” توسط رؤسای هیأت‌های کشورهای مذکور که در یکم آبان ماه سال جاری در تهران برگزار گردید، تشکیل شد‌.

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز در اولین نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی “موافقتنامه چابهار” اظهار کرد: تشکیل این کمیته از اهداف و برنامه های نشست شورای هماهنگی “موافقتنامه چابهار” است و به منظور بررسی کارشناسی به منظور شناخت و رفع موانع و مشکلات زیربنایی در توسعه حمل و نقل چند وجهی و ارائه خدمات لجستیکی و توسعه همکاری‌های منطقه ای، تسهیل فرآیندها و قوانین و مقررات و تسهیل زمینه فعالیت بخش‌های خصوصی با ارائه مشوق های ویژه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

آقایی افزود: بر اساس مذاکرات فنی و تخصصی و بر پایه دستور کار اجلاس، بررسی پیش نویس اجرایی سازی در دو نوبت میان اعضا تشکیل که در پایان، متن پروتکل اجرایی سازی موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه ایران، هند و افغانستان به امضای روسای هیأت های مذکور خواهد رسید‌.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در ادامه از امضای الحاقیه شماره ۱ قرارداد اجاره و بهره برداری بخشی از فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و شرکت ایندیا پورت گلوبال لیمیتد (IPGL) به مدیر عاملی آرون کومار گوپتا خبر داد‌.

بیشتر بخوانید :  پرداخت سود ماه شمار به نفع چه کسانی است؟

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: همزمان با اولین نشست کمیته اجرایی سازی “موافقتنامه چابهار”، آیین افتتاح و آغاز به کاری شرکت IPGL هندوستان در بندر چابهار انجام شد‌.

دیپاک میتال مدیر کل (PAI) ، وزارت امور خارجه کشور هندوستان در رأس هیأتی متشکل از ابهی دامل مدیر کل وزارت حمل و نقل و بزرگراه ها، آرویند چاودری مدیر بنادر وزارت کشتیرانی، خانم ماندیپ سانگا معاون مدیر (ICD ، CBIC وزارت دارایی، راحول کومار راکش معاون رئیس اداره (ایران) وزارت امور خارجه، دوش اوتام معاون سفیر، آکاش وانکده دبیر سوم سفارت هند، تهران و آرون کومار گوپتا مدیر عامل شرکت ایندیا پورت گلوبال لیمیتد، در این نشست حضور یافتند‌.

سیدیحیی اخلاقی رئیس عمومی ترانزیت و تسهیلات تجارتی وزارت صنعت و تجارت، عبدالعلی فروغ رئیس پلان و برنامه های وزارت ترانسپورت، محمد اسماعیل جویا مسئول تجارت، ترانزیت و امور سازمان تجارت جهانی وزارت امور خارجه، عبدالجابر انصار، هیأت افغانستان را در این نشست تشکیل می دهند‌.

در جریان سفر دو روزه هیأت های کشورهای مذکور، از طرح توسعه بندر شهید بهشتی، زیرساخت ها، تجهیزات و اسکله های بنادر شهید بهشتی بازدید بعمل آمد‌.

موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه بین کشورهای ایران، هند و چابهار با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای ترانزیت چابهار و اتصال کشور هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه از طریق بندر چابهار، توسعه صادرات سه کشور و ایجاد کریدور بین المللی بین کشورهای مذکور در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به امضای روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند رسید.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها