[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه با توجه به مشکلات پیش آمده برای کارگران دو کارخانه هپکو و آذرآب اراک در خصوص عدم پرداخت حقوق معوقه چندماهه آن‌ها را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است که برگزاری نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با مسؤولان و نمایندگان استان مرکزی در همین راستا صورت گرفت.

شرکت آذرآب جزو واگذاری‌های اصل ۴۴ و هپکو از جمله شرکت‌های واگذار شده سال‌های گذشته است و کارگران این دو کارخانه در روزهای اخیر چندین بار در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه چندماهه خود تجمع کردند و خواستار پیگیری و پرداخت مطالبات معوق شده بودند.

تقسیط بدهی آذرآب به تأمین اجتماعی و امور مالیاتی

در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزرای اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس کل بانک مرکزی، استاندار و نمایندگان استان مرکزی در خصوص مشکلات شرکت آذرآب، مقرر شد پس از برگزاری مجمع و تعیین تکلیف مدیریت این شرکت، اقداماتی به منظور تقسیط بدهی این شرکت به تامین اجتماعی و امور مالیاتی، ترخیص مواد اولیه شرکت بدون نیاز به ضمانت‌نامه بانکی در گمرک، پرداخت تسهیلات رونق تولید و جلوگیری از لغو قراردادهای این شرکت انجام شود.

همچنین نظارت سازمان خصوصی سازی بر تعهدات مالک هپکو به اجرای مفاد قرارداد واگذاری، پرداخت حقوق و دستمزد کارگران و پیگیری و نظارت بر قراردادهای هپکو و ارایه گزارش روزانه در این مورد از مهمترین اقداماتی بود که مقرر شد در خصوص هپکو انجام شود.

محمد شریعتمداری در این نشست آذر آب را افتخار صنعت کشور دانست و با اشاره به برگزاری مجمع عمومی و تعیین تکلیف مدیریت جدید توسط استاندار، تصریح کرد: پیگیری مدیریت حرفه ای و فنی و همچنین بخشودگی یا تقسیط جرائم و بدهی های تأمین اجتماعی اولویت های دیگر برای حل فوری مشکل پیش آمده هستند.

بیشتر بخوانید :  سوال از طیب نیا درباره واگذاری پالایشگاه کرمانشاه در ایستگاه صحن علنی/ واگذاری 920میلیارد تومان کمتر از قیمت واقعی

درخواست وزیر صنعت از سازمان خصوصی سازی/نظارت بر تعهدات مالک هپکو

وی همچنین از سازمان خصوصی سازی خواست تا بر روند واگذاری هپکو به سرمایه گذار خصوصی تا حصول نتیجه نهایی نظارت کند و در این باره افزود: تعهد مالک به پرداخت حقوق و دستمزد باید توسط سازمان خصوصی سازی مورد نظارت کامل قرار بگیرد.

شریعتمداری در این نشست به معاون امور صنایع خود دستور داد تا تمامی قراردادهای موجود در شرکت های هپکو و آذرآب را نظارت و پیگیری کند و با جدیت تأکید کرد: ارایه گزارش روزانه در این خصوص ضروری است و آقای صالحی نیا در راستای حل و فصل قراردادهای دارای مشکل اقدام کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بررسی میزان واردات ماشین آلات راه سازی نیز گفت: باید از واردات ماشین آلاتی که تولید مشابه دخلی دارند، جلوگیری به عمل آید تا شرکت‌هایی مانند هپکو زیان نبینند.

شریعتمداری انجام اقدامات مناسب در خصوص بدهی های مالیاتی و تقسیط بدهی‌های تأمین اجتماعی را از جمله راهکارهای حل و فصل مشکل دانست و ترخیص مواد اولیه شرکت بدون نیاز به ضمانت‌نامه بانکی در گمرک تأکید کرد.

تأکید وزیر اقتصاد بر بررسی صورت حساب‌های موجود آذرآب

همچنین وزیر اقتصاد در این نشست با تأکید بر ترخیص کالاهای مانده در گمرک متعلق شرکت آذرآب، گفت: تعیین حسابرس و بررسی وضعیت صورت حساب‌های موجود برای بورس باید در دستور کار واقع شود.

نماینده کارگران مدیریت را مشکل هپکو می‌داند

از سوی دیگر تصمیم مدیران هپکو مبنی بر تعدیل نیمی از نیروهای این شرکت از مهمترین گلایه‌های نماینده کارگران هپکو بود که در این نشست مطرح شد.

بیشتر بخوانید :  راهکار افزایش سرمایه گذاری در حوزه مسکن

نماینده کارگران شرکت هپکو، مدیریت را مشکل اصلی این کارخانه اعلام کرد و گفت: بخشی از مشکلات به وجود آمده برای این شرکت با تعامل با دستگاه‌هایی از جمله شهرداری و وزارت راه و شهرسازی قابل حل است و جلوگیری از واردات دستگاه‌های راه‌سازی قابل تولید داخل نیز به این موضوع کمک می کند.

گفتنی است که این موارد از جمله نکاتی بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد بازار و سفارش محصول با جدیت در نشست با مسؤولان استانی اراک نیز آن‌ها را مورد توجه و تأکید ویژه خود قرار داده بود.

شایان ذکر است که با گذشت چند روز از برگزاری جلسه تخصصی درخصوص مشکلات این دو واحد تولیدی، رصد اهم راهکارهای ارایه شده برای حل و فصل مشکل تا حصول نتیجه نهایی با جدیت در دستور کار وزارت صنع، معدن و تجارت است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی تهران فرانسهارسال پول به ایران از آلمانانتقال پول به حساب بانک ملیپارس کارگوتحلیل سایت آمازونترخيص كالا به انگليسيترخیص کار بندرعباسترخیص کار در چابهارترخیص کار گمرک شیرازتعرفه گمرکی واردات از چینثبت نام گمرک ایرانحمل بار سیر و سفرحمل بار و اثاثیه منزلحمل و نقل درياييحمل و نقل هوایی کشورحواله دلار كاناداخرید از علی بابا در ایرانخرید اینترنتی ال 90خرید اینترنتی قخرید تجهیزات 405خرید در سایت خارجیسپهر 2 صادراتسریعترین پست بین المللیشرکت ثبت کارت بازرگانیصادرات الجزائر 2014صادرات شعبه 707صادرات لبنانصادرات واردات ترخیصصدور کارت بازرگانی خراسان رضویصرافی دوقرونصرافی ظفر تهرانعکس مستر کارتفرستادن پول به حساب دیگرفرم کارت بازرگانی و عضویتفروش خط تولید زغال قالبیقرارداد ترخیص کالا از گمرکقوانین گمرکی قشمقیمت فریت بار به آلمانکارت بازرگانی زنجانکارگو پرشینگمرک واردات کالامرکز خرید ابزار و یراقنحوه واردات گوشی از دبیهزینه حمل هوایی بارهزینه فریت بار به انگلیسواردات خودرو 1392واردات خودرو نیسانواردات خودروهای امریکاییواردات زیر 1000 دلارواردات کالا از دبی با لنج

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها