[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، نشست ویژه‌ای صبح امروز با دستور کار «پایداری بنگاه های اقتصادی،  حفظ اشتغال موجود و همچنین خلق فرصت های شغلی جدید» برگزار می شود.

در این نشست که با حضور شرکای اجتماعی برگزاری می شود، به طور خاص به راهکارهای خروج و برون رفت واحدهای تولیدی از رکود و تعطیلی، بررسی و مختصات حمایت از این واحدها و به تبع آن صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال موجود پرداخته می شود.

در این نشست همچنین قرار است گزارشی از آخرین وضعیت بنگاه های مشکل دار ارائه شود.

بر اساس آخرین گزارش از وضعیت بنگاه های مشکل دار، تا پایان شهریورماه امسال، ۱۳۵۶ بنگاه مشکل دار شناسایی شده است که بیش از ۱۴۵ هزار نیروی کار در این واحدها مشغول به کار هستند. از این تعداد نیروی شاغل در بنگاه های مشکل دار، ۱۱۲ هزار نفر با قرارداد موقت فعالیت می کنند.

 از مجموع بنگاه های مشکل دار، ۸۷ درصد واحدها معادل ۱۱۲۱ بنگاه خصوصی، ۹ درصد از بنگاه های مشکل دار تعاونی و ۴ درصد نیز از بنگاه های دولتی هستند.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، ۸۹ درصد بنگاه های مشکل دار «صنعتی»، حدود ۷ درصد «کشاورزی» و حدود ۶ درصد نیز «خدماتی» هستند.

«کمبود نقدینگی و سرمایه درگردش» نخستین مشکل «درون کارگاهی» بنگاه‌های اقتصادی شناسایی شده است.  پس از آن «بدهی معوق»، «مطالبات از دستگاه‌های دولتی»، «اختلاف بین سهامداران»، «بالا بودن هزینه های تولید»، «انباشت محصول» و در بعضی از بنگاه های اقتصادی «سوء مدیریت» بیشترین سهم را در مشکلات درون بنگاهی کارگاه‌ها دارند.

بیشتر بخوانید :  جلوگیری از تعطیلی بنگاه ها اولویت نخست وزارت صنعت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

عدم فروش در بازار داخلی، تورم، رکود، قاچاق، واردات بی رویه کالاهای مشابه تولید داخل و مطالبات از سایر سازمان ‌ها جزو مشکلات برون کارگاهی تلقی می شوند و ارتباطی به مشکلات درونی کارگاه‌ها ندارند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها