[ad_1]

نشست مقدماتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در مسکو آغاز شده است.

این نشست پشت درهای بسته برگزار شده است و رسانه ها اجازه پوشش آن را نداشته اند.
با این حال مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه، در توئیتی نوشته است: این گفت وگوها در حالی آغاز شده است که صادراتایران به روسیه در ۹ ماه اخیر حدود ۴۲ درصد افزایش و‌ مجموع مبادلات دو کشور نیز در همین مدت ۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: صادرات ایران به روسیه در ۹ ماه اخیر ۴۲ درصد بیشتر و کل مبادلات ۱۰ درصدرشد کرده است.
به گفته سفیر ایران در روسیه، حدود نیمی از صادرات ایران را محصولات کشاورزی به خود اختصاص داده است و دو کشور عزم جدی برای افزایش همکاری‌ های اقتصادی دارند.
وزیر نیرو صبح امروز وارد روسیه شد و در بدو ورود به مسکو اعلام کرد که با توجه به موضع گیری های خوب روسیه در مقابل اقدام غیرقانونی آمریکا مبنی بر خروج غیر قانونی از برجام، ما امیدواریم که روابط دو کشور در عرصه های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.
وی افزود: امروز به منظور پاسخ به دعوت وزیر انرژی روسیه راهی مسکو شده ام و در طول حضور در مسکو با الکساندر نوواک و وزیر امور قفقاز شمالی و دبیرکل اتحادیه اوراسیا دیدار و گفت وگو خواهم کرد.
وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران افزود: گفت و گوهایی هم با نمایندگان شرکت ها و بانک های روسی خواهم داشت و آخرین توافقات و مذاکرات در حوزه های مختلف را بررسی خواهیم کرد.
اردکانیان ادامه داد: ایران تا پایان امسال میزبان پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری دو کشور است و ما با توجه به موضع گیری های خوب دولت روسیه بویژه در هفته های اخیر و پس از خروج یک جانبه و غیر قانونی آمریکا از توافق هسته ای، امیدواریم در عرصه های مختلف روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.
گفتنی است، معاونین و مدیران چندین شرکت بزرگ که زیرمجموعه وزارت نیروهستند در این سفر اردکانیان را همراهی می کنند.
انعقاد قراردادهای همکاری و فعال کردن کمیسیون همکاری های اقتصادی دو کشور مهمترین محور رایزنی های وزیر نیرو در سفر دو روزه به مسکو است.
چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاری ایران و روسیه اسفند سال گذشته در ۱۵ کارگروه حمل و نقل، استاندارد، بانکی، گردشگری، ورزش و جوانان، سرمایه‌گذاری، اتمی، آموزش عالی، صنعتی، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گمرکی، بهداشت، فرهنگ، انرژی و معدن تشکیل شد.
مسعود کرباسیان وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی کشورمان ریاست طرف ایرانی این کمیسیون را برعهده داشت که در مسکو برگزار شد.
هیات بلند پایه و ۷۵ نفری ایران در سفر سه روزه به مسکو، بیش از ۱۴ سند یا تفاهم‌نامه در حوزه های مختلف با طرف روسی امضا کرده بودند.

بیشتر بخوانید :  شیوع تب کریمه کنگو از سیستان/ مصرف گوشت قرمز جای نگرانی ندارد

 

ایرنا

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها