[ad_1]

علی بهره مند با تاکید بر اجرای خالص فروشی در قنادی ها افزود: قیمت انواع مختلف شیرینی براساس کیفیت تعیین می شود، به طوری که قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر و خامه ای درجه یک به شرط خالص فروشی ۲۱۵ هزارریال، شیرینی زبان و پاپیونی ۱۸۰ هزارریال، شیرینی برنجی ۱۸۰ هزارریال، شیرینی دانمارکی یا گل محمدی ۱۷۵ هزارریال و کیک یزدی ۱۳۰ هزار ریال تعیین شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: این نرخ گذاری در صورت خالص فروشی انواع شیرینی به ویژه کیک یزدی است که باید بدون احتساب قیمت جعبه محاسبه شود.

وی با اشاره به این که قیمت انواع باسلوق به دلیل نوع کیفیت قیمت ثابتی ندارد، اظهارداشت: قیمت هر کیلوگرم باسلق لوله ای ساده و باسلق لقمه ای گردویی بستگی به نوع مواد اولیه، استفاده از گردو و کیفیت تولید آن متغیر است.

وی درباره افزایش قیمت تخم مرغ و تاثیر آن بر نرخ شیرینی تصریح کرد: تخم مرغ یکی از مواد اولیه تولید انواع شیرینی به شمار می رود که با وجود افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر بر قیمت تمام شده این کالا تاثیرگذار است، اما این مسئله هیچ تغییری در قیمت این محصول ایجاد نخواهد کرد و تنها از سود قنادان کاسته می شود.

رییس اتحادیه قنادان تهران درباره نظارت بر عملکرد قنادی ها و شیرینی فروشی های گفت: تمام قنادی ها و شیرینی فروشی ها تحت نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر سازمان تعزیرات، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان در سراسر کشور قرار دارند.

بیشتر بخوانید :  حضور دولت در اقتصاد چالش امروز کشور است

بهره مند افزود: در صورتی که مردم در خصوص قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قنادی ها و شیرینی فروشی های تهران شکایتی داشته باشند، می توانند با شماره تلفن ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ و در شهرستان ها با اتحادیه های مربوطه تماس بگیرند.

اکنون در مجموع ۳۰ هزار واحد قنادی و شیرینی فروشی در سراسر کشور فعال است که از این تعداد حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد پروانه دار در تهران فعالیت دارند.

همچنین در تهران ۲۵۰ واحد در حال دریافت پروانه بهره برداری هستند.

قیمت انواع شیرینی از اردیبهشت ماه سال ۹۳ علی رغم افزایش هزینه های تولید هیچ تغییر نداشت تا این که در ابتدای سال ۹۶ نرخ گذاری جدیدی برای شیرینی اتفاق افتاد.

براساس امار شب یلدای گذشته نرخ هرکیلوگرم انواع شیرینی تر و خامه ای درجه یک ۱۵۰ هزار ریال، شیرینی دانمارکی ۱۲۵ هزار ریال، شیرینی زبان، پاپیونی و برنجی ۱۲۵ هزار ریال و کیک یزدی ۹۰ هزار ریال بوده که با توجه به افزایش قیمت جدید امسال شاهد افزایش نرخ بین ۵۵ تا ۶۵ هزارریال معادل ۴۳ درصد افزایش هستیم.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها