ناهماهنگی پرهزینه وزارت صمت در صادرات/ خسروتاج: صادر کنید، گمرک: اجازه نمی‌دهیم!

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس – سپیده قاسمی؛ محمد میررضوی در گفت و گو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبا بیان اینکه در حال حاضر کانتینرهای حامل سس کچاب در بنادر بلاتکلیف مانده اند، افزود: ممانعت گمرک از خروج سس کچاب در حالی است که نامه ممنوعیت وزیر صمت فقط برای رب گوجه  فرنگی است. 

وی ادامه داد: ضمن اینکه اقدام به صادرات کچاب با خواست خسرو تاج، معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت است.

میررضوی با تاکید بر اینکه نبود شفافیت در نامه های وزارت صمت بارها به تولیدکنندگان و تجار آسیب زده است، افزود: گمرک مدعی است که ممنوعیت شامل تمامی فرآورده های حاصل از گوجه فرنگی می شود و صدور اجازه صادرات را منوط بر شفاف سازی دستور وزیر صمت کرده است در حالی که هر روز ماندن بار تجار در پشت درهای گمرک هزینه های زیادی برای آن ها دربر دارد.

وی اضافه کرد: تکرار مشکلات مشابه در صادرات به دلیل تصمیمات یک جانبه وزارت صمت بدون در نظر گرفتن نظرات تشکل‌های بخش خصوصی است.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران خسارات تصمیمات یک شبه برای تجارت خارجی کشور را جبران ناپذیر دانست و گفت: در شرایطی که ارزآوری برای کشور حیاتی است ممنوعیت ها تیشه به ریشه کشور زده است.

میررضوی در پایان تاکید کرد: می توان از خسارت تحریم به کشور کاست اگر وزارت صمت، هماهنگی بیشتری در تصمیمات خود داشته باشد و تشکل های بخش خصوصی را نادیده نگیرد.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس؛ پیش از این نیز اتفاق مشابه برای صادرات چای ایرانی افتاد. وزیر صمت با ارسال نامه ای صادرات چای از کشور را ممنوع کرد. با پیگیری بخش خصوصی مشخص شد منظور نامه تنها ممنوعیت صادرات چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است. رفع این ممنوعیت به گمرکات ابلاغ شد اما، آن ها به بهانه ابهام در نامه مانع صادرات این محصول شدند. هر چند در نهایت صادرات چای ایرانی رفع ممنوعیت شد، اما هزینه زیادی را برای تجار و تجارت خارجی ما در بر داشت.

به نظر می‌رسد اینبار نیز ابهام در نامه نگاری وزارت صمت جریان تجارت در صنعت دیگری را با مشکل جدی روبه رو کرده است. ناهماهنگی و اشتباهات تکرار شونده از سوی دستگاه مهم و تاثیر گذاری مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان از ضعف و بی دقتی در سطوح مختلف مدیریتی این وزارتخانه دارد که رفع آن دقت بیشتر دولت در انتخابات خود را می‌طلبد.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x