[ad_1]

در زمان استقرار دولت یازدهم بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ناشی از بهره‌برداری طرح‌های نیمه تمام ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن یکی از موارد مهم در فرایند اشتغال‌زایی به ویژه برای نیروهای فارغ‌التحصیل و ماهر در کشور است که می‌تواند سهم بسزایی در افزایش اشتغال جوانان داشته باشد، بنابراین توجه به واحدهای ایجادی و توسعه‌ای در بخش صنعت و معدن یکی از شاخص‌های تأثیرگذار در اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.

روند اشتغال ناشی از ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی در مورد واحدهای “ایجادی” به گونه‌ای بوده که طی سال ۱۳۹۰ – ۷۶ هزار و ۹۴۳ شغل، در سال ۱۳۹۱ – ۵۵ هزار و ۷۲۱ شغل، در سال ۱۳۹۲ – ۵۰ هزار و ۷۱۵ شغل، در سال ۱۳۹۳ – ۵۰ هزار و ۸۲۰ شغل، در سال ۱۳۹۴ – ۵۱ هزار و ۴۲۷ شغل و در سال ۱۳۹۵ – ۵۸ هزار و ۸۲۵ شغل ایجاد شده است.

همچنین در واحدهای “توسعه‌ای” در سال ۱۳۹۰ – ۳۱ هزار و ۵۱۶ شغل، در سال ۱۳۹۱ – ۱۶ هزار و ۶۵۸ شغل، در سال ۱۳۹۲ – ۲۶ هزار و ۹۳۱ شغل، در سال ۱۳۹۳ – ۳۲ هزار و ۶۰ شغل، در سال ۱۳۹۴ – ۲۷ هزار و ۴۲۹ شغل و در سال ۱۳۹۵ – ۳۲ هزار و ۶۲۸ شغل ایجاد شده است.

علاوه بر این مجموع اشتغال ناشی از ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی در سال ۱۳۹۰ – ۱۰۸ هزار و ۴۵۹ شغل، در سال ۱۳۹۱ – ۷۲ هزار و ۳۷۹ شغل، در سال ۱۳۹۲ – ۷۷ هزار و ۶۴۶ شغل، در سال ۱۳۹۳ – ۸۲ هزار و ۸۸۲ شغل، در سال ۱۳۹۴ – ۷۸ هزار و ۸۵۶ شغل و در سال ۱۳۹۵ – ۹۱ هزار و ۴۵۳ شغل ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید :  جمع آوری ۲۰۰میلیون تخم مرغ سمی از بازار آمریکا

این در حالی است که طی مدت زمان استقرار دولت یازدهم بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی اشتغال مستقیم ناشی از بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام اعم از ایجادی و توسعه‌ای شکل گرفته است.

همچنین سهم اشتغال در بخش صنعت و معدن از کل اشتغال کشور طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ بین ۱۶ تا ۱۸ درصد بوده است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها