[ad_1]

به گزارش تراز ، برندسازی، استفاده بهینه از ظرفیت مالی جهانی و داخلی و متنوع‌سازی، ایجاد سازمانی دانشی، یادگیرنده و پیشرو، به روز بودن با تفکر جهانی و آینده‌نگری، توسعه فعالیت‌ها به خارج از کشور، به‌کارگیری مدل، استانداردها و شاخص‌های جهانی و ارزیابی بر اساس آن، پیاده‌سازی فرایند کامل از ایده تا مقصود، توسعه فناوری و کاهش بهای تمام شده، توسعه جامع و پایدار، رعایت مسائل زیست‌محیطی و نگاه ویژه به سرمایه‌انسانی، ۱۳ استراتژی در شرکت میدکو است که برنامه‌ریزی‌ها بر اساس آن‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، رضا اشرف سمنانی مشاور مدیرعامل هلدینگ میدکو در یک نشست خبری با ذکر این مطلب و اشاره به بررسی فناوری در هلدینگ میدکو که با سرمایه ۲.۳۷ هزار میلیارد تومانی در فرابورس حضور دارد، گفت: با توجه به تجربه مدیران ارشد این هلدینگ معدنی به تدوین استراتژی در مجموعه پرداخته شده است.

ماموریت‌ها و اهداف میدکو

وی با اشاره به واردات ۵۰ میلیارد دلاری فولاد به ایران در دولت دهم، ادامه داد: هدف کمی میدکو رسیدن به تولید ۴.۲ میلیون تن فولاد، ۸ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن، ۷.۵ میلیون تن گندله،۵۰ هزار تن مس کاتد،۱۲ هزار تن لوله مسی که صنعتی پایین دستی است، ۲۴ هزار تن فروسیلیسیوم، ۸۰۰ هزار تن کک، حدود یک میلیون تن کنسانتره زغال‌سنگ و ۴۰۰ هزار تن آهک و دولومیت و ۳ میلیون تن آهن اسفنجی است.

وی ایجاد ارزش پایدار و بلندمدت برای سهامداران از طریق طراحی، اجرا و توسعه معادن و صنایع معدنی را مأموریت نخست میدکو عنوان کرد و ادامه داد: در این میان، قرارگرفتن به‌عنوان مدل برای توسعه معدن و صنایع معدنی کشور، ارتقا سطح مدیریت و فناوری و سهم در تولید ناخالص داخلی جزء مأموریت‌های دیگر محسوب می‌شود.

فراوری و جهش فناورانه

مشاور مدیرعامل هلدینگ میدکو با اشاره به نیاز واحدهای تولیدی جدید به جهش فناورانه افزود: در سند فناوری و برنامه این هلدینگ، صفحه آخر همواره باز بوده و تکنولوژی به روزرسانی می‌شود و با وجود تأمین شرکت مهندسی در میدکو این فناوری به روز می‌ماند.

بیشتر بخوانید :  آغاز ورود 50هزار راس دام سبک در هر هفته به کشور/ کاهش قیمت گوشت قرمز در راه است

اشرف سمنانی با اشاره به اینکه مناطق معدنی ایران شامل نفت و گاز دارای گوگرد است که این ماده به عنوان مزاحم در صنعت فولاد به شمار می‌آید، اظهار داشت: در راستای عملکرد انجام گرفته در این مجموعه معدنی، میزان گوگرد خوراک تولیدی جدید می‌تواند به صفر برسد.

وی در خصوص چگونگی امور اکتشاف پهنه‌های معدنی گفت: این پهنه‌ها با تأسیس شرکت اکتشافی دنبال می‌شود که با توجه به روباز بودن معادن کشور برای اولین بار در مشارکتی با شرکت گل گهر در معدن شماره ۶، این اکتشاف زیرزمینی با استفاده از فناوری روز در حال پیاده‌سازی است و اولین معدن زیرزمینی تجهیز خواهد شد.

این مقام مسئول درخصوص تولید گندله با بکارگیری ۲ فناوری توضیح داد: با توجه به آنالیز شاخص‌های هر معدن، نوع فناوری مناسب با آن برای تولید گندله به کار گرفته شده است که بیشترین بهره‌وری حاصل شد.

اشرف سمنانی ضمن اعلام تولید فولاد با روش و فناوری احیای مستقیم گاز و کوره بلند هر ۲ انتخاب شد که از مزایای استفاده از گاز می‌توان به پاک بودن آن اشاره کرد و در روش کوره بلند، کاهش مصرف برق، گاز و … به پایداری تولیدات و نگهداری آسانتر می‌انجامد.

وی افزود: در این راستا واحد ۸۰۰ هزار تنی تولید فولاد شرکت به یک میلیون تنی تبدیل شد، همچنین طرح ۲ میلیون تن آهن اسفنجی با استفاده از فناوری شارژ داغ با جامبو مدول h4l است که در این جا محصول آهن اسفنجی مستقیما به کوره وارد شده و نسبت به روش‌های دیگر کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی را در پی دارد.

مشاور مدیرعامل هلدینگ میدکو با اشاره به روش به‌کارگیری کوره بلند گفت: نیتروژن مورد استفاده در روش خشک کردن کک، برای عدم استفاده از آب، حرارت را جذب کرده و خودش داغ می‌شود که از این طریق، انرژی حرارتی به الکتریکی تبدیل می‌شود. همچنین در این نوع کوره‌ها گندله تزریق می‌شود که باعث افزایش بهره‌وری خواهد ‌‌شد.

بیشتر بخوانید :  رییس سازمان ملی استاندارد:اعتلای کشور به انتخاب مردم بستگی دارد

اشرف سمنانی در خصوص کاهش مصرف آب و استفاده از فناوری‌های کم مصرف اشاره کرد و از خرید بخشی از فاضلاب شهر کرمان و تصفیه آن خبر داد و گفت: از این طریق هم در انرژی صرفه‌جویی شده و هم مسایل زیست‌محیطی رعایت می‌شود.

بررسی صنعت مس و تنوع محصولات

وی با اشاره به تنوع‌سازی در محصولات گفت: در فناوری جدید جهت افزایش ارزش افزوده، تولید بیلت‌های فولادی گرد برنامه‌ریزی شده که در این روش(VD) حذف گاز فولاد در خلاء بر کیفیت فولاد می‌افزاید .

این مقام مسئول با اشاره به صنعت مس به‌عنوان صنعت دوم مورد بررسی در این هلدینگ تصریح کرد: ایران از لحاظ ذخایر مس در ردیف ۱۰ کشور اول دنیاست. اهمیت نزدیکی محل احداث کارخانه با معدن مس مورد توجه قرار گرفته‌است. در این صنعت نیز گوگرد مسئله‌ساز بوده‌است که برای اولین بار در دنیا با همکاری شریکی خارجی، روش تانک بیولیچینگ اختراع و ثبت شده که در آن توسط باکتری‌ها و گوگرد جدا و کوره‌ها حذف شده و هزینه تولید کاهش پیدا می‌کند.

وی درخصوص تولید لوله مسی افزود: ضخامت این لوله‌ها در میدکو به ۰.۳ میلی‌متر کاهش پیدا کرده و در نتیجه خریدار پول کمتری برای خرید مس پرداخت می‌کند.

وی از ایجاد شرکت تخصصی دانش‌بنیان در زیرمجموعه شرکت مهندسی در جهت آینده‌پژوهی و فناوری‌های پیشرفته خبر داد و ادامه داد: با توجه به وجود ۳۵ طرح بزرگ در دست اقدام میدکو، دو شرکت مهندسی و ساختمانی در میدکو ایجاد شده که نه تنها در داخل، بلکه در خارج نیز مشغول به فعالیت هستند. همچنین همه شرکت‌ها اعم از مشاور، پیمانکار، سازنده داخلی و خارجی در شبکه میدکو به نام
(midhco network) طراحی شده‌ تا این دانش در ایران و دنیا جهت توسعه بازار صادرات به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید :  پیروز بخت: تولید همه خودروهای قدیمیِ فاقد استاندارد متوقف می‌شود/ مردم نگران کیفیت شیر نباشند

تامین مالی

مشاور مدیرعامل هلدینگ میدکو با اشاره به دوران تحریم و نحوه‌ تأمین سرمایه لازم برای طرح گفت: با توجه به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، بخشی از این سرمایه از گروه مالی بانک پاسارگاد (۱.۵ میلیون سهامدار) تأمین شد، سپس با استفاده از تسهیلات ریالی و ارزی، به‌عنوان اولین شرکت موفق به جذب فاینانس‌های خارجی، خصوصاً با کشور چین شد. همچنین از عرضه اوراق مشارکت نیز در مجموعه سرمایه پروژه‌ها استفاده شد.

ورود به بورس لندن و ۳ نوع ارزیابی

اشرف سمنانی با اشاره به صنایع ورود شرکتی از ایران به بورس لندن گفت: آماده‌سازی مجموعه جهت ورود به بورس لندن دنبال شد. اولین مسئله ارزیابی‌های فنی بود. در این خصوص یکی از شرکت‌های ارزیاب بورس لندن به کار گرفته شده و طی بررسی‌های یکسال اخیر معادن و صنایع، گزارش اولیه ارائه شده تا این فرایند با استاندارد جوک (joke) تطابق داده و تکمیل شود. ارزیابی مالی بر اساس استاندارد جهانی IFRS صورت می‌گیرد و پس از ارزیابی حقوقی و با تعیین گزارش نهایی، وارد بورس لندن خواهیم شد.

برنامه افزایش سرمایه

وی در خصوص برنامه افزایش سرمایه میدکو اظهار داشت: افزایش سرمایه در چند مرحله انجام شده و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در سطح جهانی برنامه‌ریزی شده‌است.

این مقام مسئول با اشاره به بهره‌برداری ۳ طرح گندله سازی ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن برای هر طرح، افزود: راه‌اندازی فولاد بردسیر، توسعه کارخانه فروسیلیس، راه‌اندازی کارخانه آهک و دولومیت، راه‌اندازی زغال‌سازی ‌کارخانه طبس، راه‌اندازی کاتد مس و راه‌اندازی واحد آهن کوره بلند از طرح‌هایی است که در سال جاری انجام خواهد شد.

اشرف سمنانی درخصوص میزان صادرات نیز گفت: به علت نیازها و کمبودها، به مصرف محصولات در داخل اولویت داده شد ولی در بحث صادرات، برنامه به شرایط نیاز داخل بستگی دارد و در چند محصول انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش استفاده از بیت کویناستخدامی اتاق بازرگانی بوشهر 93انتقال پول به شباترخیص خودرو کارکردهترخیص کالا از بندر خرمشهرتصدی به حمل و نقلتعرفه حمل بار راه آهنچگونه با پی پال کار کنیمحمل بار از ترکیه به ایرانحمل دریایی بار به عمانحواله ارز دانشجوييحواله دلار به استانبولخدمات پی پال تبریزخريد ديوان شمسخريد سربازي خارج از كشورخريد وسايل طراحي ناخنخرید از سایت Ebay در ایرانخرید اینترنتی زاراخرید اینترنتی وسایل تزیینی ارزانخرید تجهیزات صداخرید دلار کاناداخرید دلار مسافرتی از بانکخرید دلار یوکشسایت Ebay چیستسایت پست بین المللیشرکت حمل و نقل بین المللی یول ایشرکت حمل و نقل دریایی از چینشرکت های واردات از چینشرکتهای حمل و نقل بین المللی در تهرانصادرات فرش ایران به چینصادرات گل و گیاهصرافي المپيك 2014فروش خط تولید تیرچه صنعتیفروش خط تولید خمیر کاغذفروش خط تولید فیلتر هوا در اراکقوانین گمرکی قزاقستانقوانین واردات از چینقیمت حمل بار از چینکارت بازرگانی مناطق آزادکارگرمدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینیمراحل ترخیص کالا از گمرک ایرانمستر کارت پست بانکنحوه خرید از سایت Ebayنحوه واردات گوشی از دبینرخ حواله دلار صرافیواردات از چینواردات لباس از چینواردات لوازم آرایش از دبییک میلی بیت کوین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها