[ad_1]

رییس اتحادیه چلوکباب و چلو خورش اظهار کرد: طبق آنچه در قوانین آمده گوشت، برنج و نان از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف هستند، اما اکنون از آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها بابت این مواد مالیات دریافت می‌شود.

ناصر حسینی تبریزی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مالیات بر ارزش افزوده از جمله مواردی است که این روزها موجبات نگرانی اصناف مختلف را ایجاد کرده است. در صنف ما نیز دریافت ۹ درصدی این مالیات باعث می‌شود که خرید غذا برای بسیاری از اقشار کم درآمد سنگین و دشوار شود.

وی ادامه داد: طبق آنچه در قانون آمده برخی اقلام اصلی مورد استفاده ما از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند، اما در عمل زمانی که از واحدهای فروش غذا مالیات گرفته می‌شود برای این موارد هم مالیاتی ۹ درصدی اعمال می‌شود.

رییس اتحادیه چلو کباب و چلو خورش در ادامه اظهار کرد: اعتقاد ما بر آن است که حداقل لازم است مالیات بر ارزش افزوده بر تمام غذایی که ارائه می‌شود اعمال نشده و مواردی که معاف از مالیات هستند در آن لحاظ شود.

حسینی همچنین عنوان کرد: در نامه‌ای به ریاست جمهوری نیز اینگونه اعلام کرده‌ایم که به عنوان یک صنف از دولت دوازدهم این خواسته را داریم که به بحث مالیات بر ارزش افزوده دقت بیشتری داشته باشند، چرا که این مواد غذایی به طور خام مالیات بر ارزش افزوده ندارد، چگونه است که پس از پخت مالیات بر ارزش افزوده از آنها گرفته می‌شود؟!

وی در پایان گفت: اکنون برای کالاهایی مانند کره در چهار نوبت مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌شود و بدین ترتیب ۳۶ درصد مالیات به آنها تعلق می‌گیرد که در نهایت این موضوع باعث بالا رفتن قیمت تمام شده و وارد آمدن فشار به مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید :  کسری تجارت خارجی ترکیه به بیش از ۴۰ درصد رسید

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی استان آذربایجان غربیانتقال پول به کارت سپهبانک صادرات چبیمه ی حمل و نقل دریاییپست هوایی بین المللیترخیص خودرو از گمرک بندر عباسترخیص کار خرمشهرترخیص کالا از بندر عباسترخیص کالا بندرانزلیتعرفه حمل بار راه آهنثبت نام آزمون حمل و نقل بین المللیثبت نام ترخیص کالاحريري اتاق بازرگانيحمل بار کارگوحمل دریایی از برزیلحواله دلار به دبیخرید ابزار مونته سوریخرید ابزارآلاتخرید اینترنتی 8040خرید اینترنتی بلیط جشنواره فیلم فجردانلود برنامه ی وب مانیسایت ایبیسیمسایت جنگل امازونسایت علی اکسپرس چیستشماره مستر کارت رایگانصادرات ایران به کاناداصادرات جوش شیرینصادرات فیروزه به چینصادرات هزارلا به چینصادرات و واردات از چینصرافي طوسصرافی قرن tehranطریقه صادرات زعفرانقانون عوارض گمرکیقوانين گمركي مناطق آزادقوانین گمرک پستقیمت پست اکسپرسقیمت مستر کارت 5 دلاریگمرك زنجانگمرک گناوهنحوه خرید از Amazonنمایندگی ترخیص کالاهزینه حمل کالا از چینواردات تجهیزات پزشکیواردات تراکتور دست دومواردات خودرو از روسیهواردات داروواردات دام زنده از ارمنستانواردات روسیهواردات وصادرات چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها