تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی نشان می‌دهدکه در بهار سال جاری ارزش واردات گوشی تلفن همراه به کشور ۱۹۲ میلیون دلار بوده است.
به گزارش اقتصادآنلاین ، بر اساس گزارش دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران،در سه ماهه نخست سال‌جاری تشریفات گمرکی ۳۶ میلیون و ۲۵۴ هزار تن کالا در گمرکات کشور به صورت الکترونیکی و با کنترل کامل به روش هوشمند انجام شده که از این مقدار هشت میلیون و ۳۷۱ هزار تن سهم واردات و ۲۷ میلیون و ۸۸۳ هزار تن سهم کالاهای صادراتی غیرنفتی بود که با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در حال حاضر اطلاعات تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی در بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور به تفکیک جزیی‌ترین اطلاعات ثبت می‌شود.
واردات
در سه ماهه نخست سال‌جاری به میزان ۱۱ میلیارد و ۲۵۳ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۷۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
عمده‌ترین کالاهای صادراتی
اقلام عمده صادراتی کشورمان در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۷ به ترتیب شامل میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ۵۵۸ میلیون دلار، پروپان مایع شده به ارزش ۵۳۴ میلیون دلار، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها بجز بنزین ۴۰۹ میلیون دلار، پلی‌اتیلن گریدفیلم به ارزش ۳۰۶ میلیون دلار، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده به ارزش ۳۰۴ میلیون دلار بوده است.
اقلام عمده وارداتی
مهم‌ترین اقلام وارداتی ایران نیز در این مدت به ترتیب شامل قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با ۵۴۱ میلیون دلار، ذرت دامی به ارزش ۴۳۶ میلیون دلار، برنج به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار، لوبیای سویا به ارزش ۳۷۳ میلیون دلار و گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۹۲ میلیون دلار بوده است.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها