[ad_1]

به گزارش تراز ،سهم بیش از ۹۰ درصدی گوشی‌های قاچاق از بازار این محصولات و ناکارآمدی طرح برخورد با گوشی‌های تلفن همراه در سطح عرضه موجب شده تا از چند سال پیش اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه در دستور کار مسئولان قرار گیرد؛ طرحی که همواره با نزدیک شدن به زمان اجرا، به تعویق افتاده است.

گوشی تلفن همراه و تجهیزات ارتباطی با قابلیت نصب سیم‌کارت ازجمله کالاهای مشمول اولویت«ب» ماده ۳آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که براساس آن وزارتخانه‌های صنعت و ارتباطات از سال گذشته موظف به ارائه کد شناسه به این کالا شده‌اند. گرچه وزارت صنعت اواخر سال گذشته از فراهم کردن زیر ساخت ارائه کد شناسه گوشی تلفن همراه خبر داد اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه را به‌دلیل فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها و ایجاد هماهنگی با سایر دستگاه‌ها به تیر و سپس به مهرماه امسال موکول کرد که هنوز اجرایی نشده است.

رجیستری، پیش‌نیاز ساماندهی بازار
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار ما در مورد برنامه‌های این وزارتخانه برای ساماندهی بازار گوشی تلفن همراه اعلام کرد: برنامه اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار گوشی تلفن همراه ازجمله گوشی‌های آیفون، اجرای طرح رجیستری(کددار کردن) گوشی موبایل است و مشکلات موجود در بازار این کالا به‌زودی با اجرای این طرح حل خواهد شد.

یدالله صادقی در مورد علت تعویق چند باره و زمان اجرای این طرح گفت: اجرای این طرح یک فعالیت چند‌بخشی است که وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک ایران، بانک‌ها و برخی دستگاه‌های دیگر در آن نقش دارند. بر این اساس اجرای این طرح نیازمند برخی هماهنگی‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است.

بیشتر بخوانید :  نرخ گوشت قرمز ۳۷هزار تومان است

طرح رجیستری در مرحله اجرا
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرجع اطلاع‌رسانی و اعلام زمان دقیق اجرای این طرح، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، گفت: براساس اطلاعاتی که داریم، انجام اقدامات لازم و فراهم‌کردن زیرساخت‌های اجرای این طرح به پایان رسیده و به‌زودی اجرا خواهد شد. صادقی با تأکید بر اینکه این طرح طی چند هفته آینده اجرایی خواهد شد، افزود: جمع بندی اقدامات در این زمینه صورت گرفته و اجرای آن منتظر اعلام زمان آغاز توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی گفت: وزارت صنعت در چارچوب تکالیف ماده ۱۳آیین‌نامه اجرایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بسترهای ارائه کد شناسه به گوشی تلفن همراه را فراهم و طی نامه‌ای آن را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد اما اجرای این طرح نیازمند برخی زیرساخت‌های فنی و هماهنگی‌ها بین اپراتورها بود که باید توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت می‌گرفت و خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام شده، این اقدامات صورت گرفته است.

رجیستری برند به برند
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد جزئیات اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه و انجام این کار به‌صورت سراسری یا آزمایشی در برخی استان‌های کشور افزود: ممکن است اجرای این طرح به‌صورت برند به برند در مورد گوشی‌های مختلف تلفن همراه اجرا شود یا اینکه همزمان همه برندهای گوشی تلفن همراه در بازار کشور از یک تاریخ مشخص، مشمول اجرای این طرح شوند.

اجرای این طرح مراحلی دارد که باید ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد آن اطلاع‌رسانی کند. صادقی تأکید کرد: اجرای آزمایشی این طرح به‌صورت جغرافیایی و اینکه مثلا در یک یا چند استان اجرا شود و سپس به سراسر کشور تعمیم یابد، مطرح نیست اما این احتمال وجود دارد که اجرای آزمایشی این طرح برای برخی برندهای گوشی تلفن همراه آغاز شده و سپس به سایر برندهای موجود در بازار تسری یابد.

بیشتر بخوانید :  قام‌مقام رنو: قرارداد با ایران استثنایی است/ بلندمدت در ایران می‌مانیم

 

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی بوشهراتاق بازرگانی قشمانتقال پول به خارجپروژه ی حمل و نقلترخیص کالا از گمرک خرمشهرترخیص کالا در قشمترخیص کالا صادرات وارداتترخیص کالا کیشتهیه ی مستر کارتچگونگی خرید از ebayحمل خرده بار از چینحمل و نقل دریایی در جهانحمل و نقل شهری مقالهحمل و نقل عمومی در نیویورکحواله دلار به عراقخدمات بار هواییخرید از سایت های چینخرید اینترنتی ظروف سفالیخرید تجهیزات شناخرید کتاب از Amazonخرید مکمل بدنسازی از خارجدرآمد بالا از بیت کوینروش خريد از آمازونروش واردات کالا از چینسایت فروش آمازونشرکت حمل و نقل بین المللی چکاوک راه کلانشرکت حمل و نقل بین المللی فرین فرشرکت حمل و نقل بین المللی یول آیشرکت های حمل ونقل زمینیصادرات 557صادرات قیر به گرجستانصادرات لوبیاصادرات ليبيا من النفطصادرات هلندصادرات و واردات از دبیصدور پی پالصرافی کطبقات کارت بازرگانیفروش تجهیزات غواصیفروش دلار سنگاپورفریت بار به ترکیهقوانین ترخیص خودرو از گمرکقوانین حمل بار در فرودگاهقيمت خريد دلار روزقیمت خرید دلار در بازار تهراننمودار بیت کوینواردات ابزار از دبیواردات تویوتاواردات خودرو قدیمیواردات محصولات چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها