[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از رویترز، وزیر انرژی عربستان گفت مطمئن نیست اوپک در روز جمعه در مورد کاهش تولید نفت به توافق برسد چون عربستان بایدبا معافیت ایران موافقت کند.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک مذاکرات در وین را حدود ساعت ۹ صبح به وقت گرینویچ آغاز کرد. این سازمان بعد، جلسه ای هم با تولید کنندگان غیر عضو اوپک به رهبری روسیه دارد .
دو منبع آگاه اوپک در روز جمعه گفتند ایران، رقیب عربستان که به تازگی تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته هم مانع یک قرارداد نهایی می شود. یکی از این منابع گفت ایران پافشاری میکند که تا زمان برداشته شدن تحریمها باید از کاهش تولید معاف باشد.
عربستان سعودی تحت فشار دونالد ترامپ است تا با عدم کاهش تولید نفت به اقتصاد جهانی کمک کند .
در حالی که ترامپ به دنبال تحت فشار دادن تهران هم هست، کاهش تولید اوپک با افزایش قیمت نفت به ایران کمک می کند .
خالد الفالح، وزیر انرژی سعودی در پاسخ به این سوال که آیا از بسته شدن قرارداد در این اجلاس اوپک مطمئن است گفت: « نه ».
احتمالاً آنچه تصمیم گیری اوپک را پیچیده کرده است، بحران ناشی از قتل روزنامه نگار جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول در ماه اکتبر است. ترامپ از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان علیرغم درخواست بسیاری از سیاستمداران آمریکا برای وضع تحریم‌های سخت بر ریاض حمایت کرده است .
برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، این هفته در وین پیش از نشست اوپک با فالح دیدار کرد. عربستان قبلا این دیدار را رد کرده بود ولی بعد قبول کرد مذاکرات هوک_فالح صورت گرفته است .
گری راس، رئیس اجرایی سرمایه‌گذاری‌های بلک گلد و یک ناظر با تجربه اوپک گفت:« فشار سیاسی آمریکا به طور واضح یک عامل مسلط بر این اجلاس اوپک است و دورنمای اقدامات عربستان برای تعادل دوباره بازار را محدود می‌کند» .

بیشتر بخوانید :  پایبندی آلمان به همکاری با ایران/تسهیل ورود تجار ایرانی به آلمان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

چالش روسیه

قیمت نفت خام از ماه اکتبر تقریباً یک سوم کاهش یافته و به زیر ۶۰ دلار در هر بشکه رسیده است، چون عربستان، روسیه و امارات برای جبران صادرات کمتر ایران، تولید خود را بالا برده بودند .
سقوط قیمت نفت، اوپک و متحدانش را وادار کرده است در مورد کاهش تولید مذاکره کنند. فالح در روز پنجشنبه گفت احتمال کاهش تولید نفت بین ۰.۵ تا ۱.۵ میلیون بشکه خواهد بود .
معافیت های ایران بزرگترین مانع است. اگر هیچ قراردادی نباشد زمان قرارداد موکول می‌شود به سه ماهه اول ۲۰۱۹ .
فالح گفت:« کاهش یک میلیون بشکه در روز قابل قبول است و سناریوی اصلی هم همین است ولی روسیه هم باید مقدار قابل توجهی از تولید خود را کم کند» .
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز پنجشنبه در سنت پترزبورگ با ولادیمیر پوتین دیدار کرد و بعد به پایتخت اتریش بازگشت .
نمایندگان اوپک گفتند که این گروه و متحدانش در صورتی می‌توانند یک میلیون بشکه تولید را کاهش دهند که روسیه ۱۵۰ هزار بشکه آن را برعهده بگیرد. اگر روسیه ۲۵۰ هزار بشکه را قبول کند، کل کاهش تولید ۱.۳ میلیون بشکه خواهد بود .
یک منبع وزارت انرژی روسیه روز جمعه گفت روسیه آماده است روزانه ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کم کند و حالا روسیه ، نه ، به نظر می‌رسد ایران مانع اصلی این قرارداد است .

انتهای پیام/۱۶۸

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها