مهمترین اخبار اقتصادی ایسنا در روز شنبه

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

“پرداخت وجوه سپرده‌گذاران “بدر توس” در شعب کاسپین”،”افول ۴۸ ماهه مسکن “،”خاموشی قطعی در انتظار پایتخت، مناطق گرمسیر و استان‌های شمالی”،”رشد اقتصادی سال‌های آینده سهم کدام کشورهاست؟”،آمادگی ایران برای از سرگیری صادرات گاز به امارات”، برخی از مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، برخی از اخبار اقتصادی امروز – شنبه- در ادامه آمده است که با کلیک برروی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

پرداخت وجوه سپرده‌گذاران “بدر توس” در شعب کاسپین

در فرآیند رسیدگی به وضعیت سپرده گذاران تعاونی‌های زیرمجموعه موسسه کاسپین از امروز تعیین تکلیف حساب‌های مربوط به تعاونی منحله “بدر توس” آغاز شده است.

خاموشی را جدی بگیریم!

طبق اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا آخر هفته شاهد ورود یک موج گرم هماهنگ در کشور خواهیم بود که همین مساله احتمال خاموشی در کشور را افزایش داده و به همین دلیل مسووولان برقی هشدارهای جدی را برای مدیریت مصرف می‌دهند.

جزییات امضای تفاهم‌نامه برای توسعه هشت میدان نفتی و گازی

اگرچه نخستین قرارداد در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی با محوریت توسعه بخش فراساحل فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی امضا شده است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد میدان‌های تحت توسعه شرکت متن کاندیداهای بعدی و کلیدی توسعه در قالب این مدل قراردادی به شمار می‌روند.

افول مسکن ۴۸ ماهه شد+ قیمت

قیمت مسکن شهر تهران در تیرماه جاری ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۷ درصد رشد را نشان می دهد اما چهل وهشتمین ماه جا ماندن از تورم نقطه به نقطه را سپری کرد.

شاخص بورس کاهشی شد/ افت قیمت اکثر سهم ها

پس از چند روز پیاپی رشد در دماسنج بازار سرمایه در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل با روند کاهشی روبه‌رو شد و قیمت سهام اکثریت شرکت‌ها نیز افت کرد.

رشد اقتصادی سال‌های آینده سهم کدام کشورهاست؟

طبق پیش‌بینی‌ها اقتصاد دو سال آینده در رشد اقتصادی اندکی بهبود خواهد یافت. رشدی که در اقتصادهای پیشرفته نمایان می‌شود و سهم اقتصادهای نوظهور در آن کمرنگ است.

اما و اگر افتتاح ۷۰۰۰ واحد پرند در هفته دولت

با وجودی که حدود ۷۰۰۰ واحد مسکن مهر شهر جدید پرند آماده افتتاح است نبود خدمات و انشعابات افتتاح این واحدها را با تردید مواجه کرده است.

در چه شرایطی آب تهران قطع نمی‌شود؟

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با توجه به اینکه از امروز طبق اعلام سازمان هواشناسی قرار است که دمای هوا افزایش یابد، اگر در میزان مصرف آب صرفه‌جویی و مدیریت صورت نگیرد، قطعا شاهد افت فشار آب خواهیم بود.

خاموشی قطعی در انتظار پایتخت، مناطق گرمسیر و استان‌های شمالی

مدیرعامل شرکت توانیر گفت:‌در صورت عدم مدیریت مصرف خاموشی قطعی در انتظار مناطق گرمسیر، استان‌های شمالی و پایتخت خواهد بود.

در ساخت مجدد پلاسکو شک نکنید/ تکذیب تهدید کسبه پلاسکو

رئیس اتاق اصناف تهران معتقد است تسهیلاتی که در حال حاضر برای کسبه پلاسکو فراهم شده بهترین تسهیلات ممکن است، هرچند که در نهایت همگان می‌دانند که بهره ۱۸ درصدی بانک برای بخش اقتصادی کشور ایده‌آل نیست.

“ارج” و “آزمایش” دوقلوهای بلاتکلیف!

هر چند به دلیل مشکلات عدیده واگذاری کارخانه “آزمایش” در برهه زمانی کنونی منتفی اعلام شد اما قرار بر این بود که تکلیف واگذاری کارخانه “ارج” تا پایان اردیبهشت‌ماه مشخص شود، مسئله‌ای که به نظر می‌رسد در دولت یازدهم به سرانجام نخواهد رسید.

انتقاد نعمت‌زاده نسبت به زندان بردن یک فعال بخش خصوصی

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن انتقاد به برخی رفتارها نسبت به بخش خصوصی اظهار کرد: چهارشنبه گذشته یکی از فعالان بخش خصوصی که پولش را از خارج از کشور آورده و برای ۳۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، به زندان برده و حتی وثیقه او را قبول نکرده اند. این در حالی است که این قبیل کارها موجب آبروریزی همه ما می شود.

سایپا استارت گرانی را زد

گروه خودروسازی سایپا با ارسال بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود از آنها خواست مقدمات گرانی پراید، تیبا و تندر ۹۰ را آماده کنند.

آمادگی ایران برای از سرگیری صادرات گاز به امارات

قرارداد کرسنت بین شرکت اماراتی کرسنت با شرکت ملی نفت ایران در سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۱) امضا شد. مذاکرات فروش گاز ایران به امارات از سال ۱۹۹۷ آغاز و در نهایت این مذاکرات به امضای قرارداد کرسنت در سال ۲۰۰۱ منجر شد؛ بر اساس مفاد این قرارداد، با ساخت خط لوله‌ای از میدان سلمان به امارات، مقرر شد گازهای همراه میدان نفتی سلمان از مخزن مشترک با ابوظبی به میزان ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز به این کشور صادر شود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x