مهلت سه ماهه تمام شد،ارز حاصل از صادرات را برگردانید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

  • [ad_1]

    روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: بانک مرکزی از صادرکنندگان خواست با توجه به اتمام مهلت سه ماهه آنها برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، نسبت به انجام این کار اقدام کنند وگرنه با آنها برخورد قضایی می شود.

    به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،در این اطلاعیه آمده است: «براساس مصوبه هیات وزیران و ابلاغیه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و با توجه به اتمام مهلت سه ماهه بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، صادرکنندگان هر چه سریع تر نسبت به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات خود کنند.»
    بانک مرکزی یادآوری کرده است: بر اساس تکلیف مقرر در تبصره (۲) ذیل بند (۱) مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، بانک مرکزی مکلف است در صورت برنگشتن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.
    بر اساس تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی همه صادرکنندگان غیرنفتی موظفند حداکثر ۳ ماه بعد از صادرات ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه کرده یا به‌ ترتیبی که بانک مرکزی معین می‌کند، ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور برگردانند، صادرکنندگانی که این امر را رعایت کنند، با تصویب دولت مشمول تشویق‌های ویژه می‌شوند در غیر این صورت با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور، با تشخیص و اعلام بانک مرکزی در حکم قاچاق ارز محسوب شده و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.
    پس از تغییر سیاست های ارزی دولت، کالاهای وارداتی در چهار گروه ساماندهی و صادرکنندگان غیرنفتی ملزم شدند ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه ارزی نیما ارایه کنند تا صرف واردات شود.
    با این حال و براساس اعلام بانک مرکزی، مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما از ۱۶ مرداد امسال تا نهم دی ماه به ۶ میلیارد و ۵۳۶ میلیون یورو رسید و به این ترتیب مجموع تامین ارز به پنج میلیارد و ۷۳۲ میلیون یورو رسیده است.
    این در حالیست که طبق آمار گمرک ایران در ۹ ماهه نخست امسال ارزش صادرات غیرنفتی کشور به ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار رسید در حالی که در همین مدت ۳۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار کالا نیز وارد کشور شده است.
    اقلام عمده کالاهای وارداتی شامل ذرت دامی، قطعه منفصله تولید خودرو، برنج و لوبیای سویا بوده که ارز آنها را دولت با نرخ رسمی تامین می کند و بنابراین تاکنون صادرکنندگان آنگونه که انتظار می رود در تامین ارز مورد نیاز کشور فعال نیستند.

    [ad_2]

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x