[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و رئیس هیئت مدیره شستا در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران در ترکیه گفت : امروز روابط سیاسی ایران و ترکیه در اوج خود قرار دارد ، شاید در تمام ۴۰ سال گذشته همیشه روابط دوستانه ای با ترکیه داشتیم ولی هیچوقت به این سبک رهبران دو کشور برای توسعه روابط جدی نبودند و اکنون می بینیم در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی در حال پیشرفت هستیم .

ترکان افزود : سیاستگذاران دو کشور هدف گذاری کردند که تجارت بین ایران و ترکیه به سقف ۳۰ میلیارد دلار در سال برسد و این یعنی دو برابر آنچه بین ایران و ترکیه اکنون در حال تبادل است .

وی گفت : در این نمایشگاه از های تک تا صنایع دستی وجود دارد و این نمایشگاه شروع خوبی برای گسترش روابط است . ۵۰ درصد از ظرفیت نمایشگاه به شرکت های پتروشیمی داده شده است ، پتروشیمی ها هم فعالانه شرکت کردند و محصولاتی که در ترکیه بازار دارد را آورده اند . بعضی از محصولات مانند متانول و دوده صنعتی هم تاکنون در بازار ترکیه ، بازاری نداشته و اکنون شرکت هایی مانند پتروشیمی فن آوران در این نمایشگاه برای سنجش بازار خود در ترکیه حاضر شده اند که اقدام خوبی است .

رئیس هیئت مدیره شستا گفت : امیدوارم همکاران من در شستا و شرکت های زیر مجموعه دید ویژه ای روی بازار ترکیه داشته باشند ، سالیان زیادی بود که منتظر گسترش روابط بودیم .

وی در مورد تعرفه ها نیز گفت : اگر ترکیه روی کالاهای ایرانی محدودیت و تعرفه بگذارد و این رویه اصلاح نگردد ما هم مجبوریم تعرفه محدود کننده روی کالاهای ترک بذاریم .

بیشتر بخوانید :  مهر تایید شورای پول و اعتبار بر انحلال سه موسسه غیرمجاز/ پرونده تخلف دو بانک خصوصی بررسی نشد

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااولین همایش ایمنی در حمل و نقل هواییبیت کوین و فراماسونریپرداخت پي پالپول وب مانیپی پال اندرویدپیگیری مرسوله ی ارسالیتجهیزات شبکه ایرانتجهیزات شبکه تی پی لینکترخیص کار بندر بوشهرترخیص کالاهای اولویت 10ثبت نام کارت بازرگانی فارسثبتارش واردات خودروحمل بار هوایی از چین به ایرانحمل و نقل ریلی ژاپنحمل و نقل زعفرانحمل و نقل هواييحمل و نقل و پایانه هاحواله به چین صرافیحواله فوری یوانخرید ابزار عروسک سازیخرید اینترنتی چمدانخرید اینترنتی صنایع دستیخرید تجهیزات فیلمسازیخرید تجهیزات گلخانهخرید چینی ایرانیخرید چینی خارجیخرید خط تولید لبنیاتخرید سیسمونی از چینراهنمای واردات کالا از چینرهگیری مرسوله سفارشیسفارش مستر کارتشرایط خرید دلار از بانک مرکزیشرکت های واردات از چینشرکتهای حمل و نقل بین المللی یخچالدارصادرات به روسیهصادرات مرغ به چینصادرات نفت و گاز ایرانصدور مستر کارت مجازیفروش تجهیزات طلاسازیقوانین جدید گمرک خودروقوانین گمرکی صادراتقیمت حمل کانتینر از چینگمرک دبیگمرک دوغارونمراحل ترخیص خودرو پلاک اروندواردات پارچهواردات پرتقال از ترکیهواردات شكرواردات کالا از آلمانواردات کالا از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها