کشور چین یکی از بزرگترین قدرت های تجاری جهان می باشد علاوه بر این یکی از شرکای مهم ایران در زمینه تجارت، کشور چین است. واردات کالا از چین یکی از روش های اقتصادی و به صرفه برای تاجران ایرانی می باشد. در این راه باید فردی که قصد تجارت و واردات کالا از چین را دارد از یک سری اصول اطلاع داشته باشد و یک سری شرایط را رعایت کند. از جمله این شرایط شناخت نیاز بازار می باشد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را به تفصیل با مزایای واردات کالا از چین، ۱۰ شهر اصلی چین در زمینه تجارتنقش مهمی بر عهده دارند، ۵ کالای پر سود که از چین به ایران وارد می شود و … آشنا کنیم تا در صورتی که قصد وارد کردن کالا از چین به ایران را دارید از اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار باشید و با آگاهی کامل قدم در این بگذارید.

یکی از دلایلی که باعث ایجاد روابط دوستانه بین دو کشور چین و ایران شده و اکنون باعث واردات کالا از چین شده است نیاز چین به ایران است. به زبان ساده تر چین به نفت ایران نیازمند است پس در نتیجه برای تأمین نیاز خود به مواد نفتی و انرژی حاصل از آن باید روابط دوستانه خود را با ایران حفظ کند. از طرف دیگر ایران رابط ای تنش زا با کشور های غربی و برخی کشور های عربی از جمله عربستان سعودی دارد در نتیجه چین یکی از بهترین گزینه ها برای تجارت می باشد.

واردات کالا چین
واردات کالا چین

چرا برای واردات کالا چین را انتخاب می کنید؟

دو کشور ایران و چین هر دو جزء قدرت های برتر جهان به حساب می آیند اما با وجود توانایی های که هر دو کشور از آن برخوردار هستند تا کنون تنشی میان آن دو ایجاد نشده است. علاوه بر این هر دو کشور در سال ۱۹۷۱ طی یک قرار داد رسمی دیپلماتیک، روابطی دوستان بین خود ایجاد کردند.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا تاجران ایرانی کشور چین را برای واردات و تجارت انتخاب می کنند؟ این انتخاب به غیر از مزایای اقتصادی که برای تاجران ایرانی به ارمغان خواهد آورد و در قسمت بعد به طور مفصل درباره آن سخن خواهیم گفت به روابط سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور نیز ارتباط دارد.

مزایای واردات کالا از چین

واردات کالا از چین چندین مزیت دارد که از میان آنها می توان به ۱ صرفه اقتصادی واردات کالا از چین ۲ محصولات درجه یک چینی و خاص بودن آن ۳ دسترسی آسان به انواع کالا های با کیفیت چینی ۴ تأتیراتی که واردات کالا از چین بر روی کسب و کار فرد وارد کننده خواهد گذاشت.

۱ کالا های چینی در نسبت محصولات تولید شده در دیگر کشور ها قیمت مناسب تری دارد که این مورد باعث سود اقتصادی تاجر وارد کننده کالا خواهد شد. ممکن است این فکر به ذهن شما خطور کند که دلیل قیمت ارزان کالاهای چینی به خاطر بی کیفیت بودن آن است اما این چینین نیست و کالا های وارداتی از مرحله کنترل کیفیت عبور می کنند و پس از تأییدیه در زمینه استاندارد های لازم وارد بازار می شوند.

از دلایل ارزان قیمتی کالا های چینی می توان به

استفاده از نیروی کار به تعداد بالا و پرداخت با پرداخت دستمزد اندک

بیشتر بخوانید :  نحوه صادرات خشکبار / پرسودترین خشکبار صادراتی سال 1402

تولید به مقدار انبوه

استفاده از تکنولوژی مدرن و بروز

و …

۲- محصولات درجه یک چینی و خواص بودن آن

چین یکی از کشور های قدرت مند در زمینه طراحی و ساخت کالا های گوناگون می باشد. این کشور محصولات تولیدی خود را در انواع مختلف طراحی میکند و بعد از آن با استفاده از تکنولوژی های خاص و مدرن موجود در جهان به ساخت و تولید انبوه آن می پردازد.

یکی از دلایلی که این کشور را به یکی از ابر قدرت های تجاری تبدیل کرده است همین تولید کالا در طراحی های مختلف و همچنین کیفیت های مختلف است که باعث جذب خریدارانی از سر تا سر جهان به سوی این کشور شده و موجب می شود واردات کالای از چین برای همگان امری سود آور باشد.

۳- دسترسی آسان به انواع کالا های با کیفیت چینی

از دیگر مزیت هایی که خرید کالا از چین به دنبال دارد این است که این کشور کالا های خود را در چند سطح کیفیتی مختلف تولید می کند که مسلماً بر روی قیمت آن نیز موثر خواهد بود و تاجران می توانند با توجه به مبلغی که می خواهند هزینه کنند سطح کیفتی کالا را انتخاب نمایند.

به عبارت دیگر این جمله ای که محصولات چینی از کیفیت خوبی برخوردار نیست جمله اشتباهی است. شاید شام هام تاکنون هزاران بار این جمله راشنیده باشید. این که کالای وراداتی از چین، از چه کیفتی برخوردار باشد را خود فرد وارد کننده با توجه به سرمایه ای که در این راه صرف می کند تعیین می کند در حالی که، کشور چین کالاهای خود را در چندین سطح کیفیتی تولید کرده است.

۴- تأثیراتی که واردات کالا از چین بر روی کسب و کار فرد وارد کننده دارد

شما به عنوان یک تاجر، که به کار واردات کالا از چین مشغول است، باید از تمام مراحل اداری و قانونی این کار اطلاعات کافی را داشته باشد. دز این صورت است که می توانید از این راه به سود های چشمگیر دست یابید. همچنین در صورتی که نیاز بازار را به دسترستی تشخیص دهید و هنگام خرید کالا کیفیتی مناسب را انتخاب نمایید کالا های این کشور می توانند برای شما بسیار مقرون به صرفه باشند. در این راه عواملی که بر هزینه های واردات تأثیر گذار خواهند بود شامل مواردی است که در زیر به آن اشاره خواهد شد:

  • هزینه ای که باید برای دریافت مجوز سفارش و مجوز تخصیص ارز پرداخت شود.
  • هزینه هایی که باید برای ترخیص کالا از گمرک پرداخت شود.
  • هزینه بیمه کردن کالا ها
  • پرداخ هزینه های حمل و نقل کالا ها
  • هزینه ای که باید بابت نگه داری از کالا ها در انبار به انباردار پرداخت شود
  • همچنین هزینه اصلی یعنی مبلغی که باید بابت خرید کالا از چین به صاحب کالا پرداخت شود.

۵ کالا پر سود که می توانید از چین وارد کنید

در میان کالا های تولیدی کشور چین بعضی کالا ها اساسی و ضروری بوده و بعضی کالا ها جانبی و می باشند در میان بعضی کالا ها و اجناس هستند که در ایران بازار فروش و مصرف بسیار خوب به سرفه ای دارند. در نتیجه همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد برای تاجری که قصد خرید کالا از چین را دارد واجب است تا با نیاز بازار کشور مقصد آشنایی کامل داشته باشد. در این صورت است که می تواند تجارتی به صرفه از راه واردات کالا از چین برای خود راه اندازی کند.

بیشتر بخوانید :  لیست وبسایت های معتبر کشور انگلیس

از کالا هایی تولیدی در کشور چین که بازار فروش خوبی در ایران دارد می توان به کالا هایی چون قطعات الکترونیکی، کامپیوتر و لپ تاپ ، لوازم آشپز خانه، هندزفری ها و شارژر های بیسیم، تلفن همراه، چراغ های LED و لوازم های جانبی مرتبط با آن، دستگاه الکتریکی دفع حشرات، چمدان هاس مسافرتی، پاور بانک، انواع لوازم برقی خانگی و …. که از میان آنها به توضیح ۵ مورد می پردازیم.

– تلفن همراه: یکی از کالا های به صرفه که در بازار مصرف تمامی کشور ها از آن به خوبی استقبال می شود، تلفن همراه است. تلفن های همراه هوشمند با کارایی های بسیاری که دارد امروزه طرفداران زیادی را برای خود جذب کرده است. چین یکی از کشور های سازنده این محصول می باشد و برند های معروف و پر طرفداری نظیر سامسونگ، شیائومی و … را با قیمت تولید می کند. خریدن این کالا های وارداتی از چین  و وارد کردن آن به کشور بسیار به مقرون به صرفه بوده و هست.

– لوازم آشپز خانه: از جمله لوازمی که نه تنها در همه کشور ها بلکه در همه ی خانه ها به وجود آن نیاز پیدا می شود. لوازم خانگی می باشد. لوازم خانگی اعم از وسایل برقی، سرویس های قابلمه، سرویس های قاشق و چنگال و غیره … از جمله وسایلی است که مقاومت در برابر خرید آن اجتناب ناپذیر خواهد بود. این لوازم که به وفور در چین در مدل ها و ابعاد مختلف طراحی و ساخته می شوند بازار فروش بسیار خوبی در هر کشور برای خود ایجاد کرده اند. این کالا های وارداتی از چین بسیار طرفدار دارد.

– کامپیوتر و لپ تاپ: امروزه بشر در دنیای تکنولوژی زندگی می کند و بسیاری از کارهای خود را از طریق وسایل ارتباطی مانند کامپیوتر، لپ تاپ و … انجام می دهد. مسلما افراد برای زندگی در جهان امروز، همراه شدن با شرایط و تغییرات آن و همچنین استفاده از فضای مجازی نیاز مبرمی به این وسایل پیدا خواهد کرد. این ها کالاهای وارداتی از چین سود خوبی برای تاجران دارد.

چین به عنوان کشوری که سازنده این وسایل است و آن ها را به میزان انبوه و با قیمت مناسب تولید می کند یکی از بهترین گزینه های خرید برای تاجران این وسایل می باشد. علی الخصوص که برای این وسایل در همه ی کشور ها بازار مصرف وجود دارد.

– شارژر ها و هندزفری های بی سیم: از دیگر کالا های وارداتی از چین و یکی از وسایلی که به طور مدام در طول روز مورد استفاده قرار می گیرد هندزفری و شارژر های بیسیم می باشد و چون به صورت بی سیم طراحی شده اند و مواردی چون کشش ناگهانی سیم و پارگی آن برای این لوازم اتفاق نمی افتد عمر بیشتری نسبت به نحصولات مشابه و سیم داره خود دارند. در نتیجه وارد کردن این نمونه کالا ها که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است بسیار اقتصادی و به صرفه خواهد بود.

– پاوربانک ها: همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد تلفن های همراه هوشمند ابزار هایی پرکاربرد برای بشر امروزی به حساب می آیند و به طور مدام در طول روز مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که ممکن است در شرایط حساس شارژ باطری تلفن همراه به پایان برسد. یکی از کالا های وارداتی از چین پاور بانک ها می باشند که ابزار های پر کاربردی برای بشرهستند و با وجود آنها دیگر نیاز نیست در محیط های دور از خانه و محل کار که به برق دسترسی ندارید نگران شارژ تلفن همراه خود باشید.

بیشتر بخوانید :  آشنایی با تشریفات گمرکی در ایران

این وسیله با توجه به توضیحاتی که در بالا گفته شد از بازار مصرف خوبی برخوردار است و فروش آن در سه سال اخیر بسیار مورد توجه است.

معرفی ۱۰ شهر اصلی چین برای تجارت و واردات کالا

چین یکی از کشور های وسیع و پر جمعیت است. این کشوری با مساحتی حدود ۳۵ کیلومتر مربع دارای شهر ها و استان های متعددی می باشد؛ که ما قصد داریم ۱۰ شهر مهم و اصلی این کشور را که نقش مهمی را در زمینه تجارت و واردات و صادرات کالا ایفا می کنند را به شما معرفی کنیم.

شهر شانگهای «shanghai»

شهر شانگ های در میانه انتهای شرقی خاک اصلی چین در جنوب پای رود یانگ تسه قرار دارد. این شهر مرکز اقتصاد، دانش مالی، تجارت نمایشگاه و … است. این شهر که در لیست شهر های چین بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود دارای چند نمایشگاه معروف شامل :

۱-نمایشگاه بین المللی خودرو شانگ های از بزرگترین نمایشگاه های خودرو در قاره آسیا محسوب می شود.

۲- چایناجوی نمایشگاهی در حوزه رسانه ارتباطی

شهر گوانگجو «Guangzhou»

در لیست شهر های چین شهر گوانگجو مرکز استان گوانگ دونگ یکی از شهر های مشهور بندری در جهان است. این شهر از لحاظ دانش مالی، تجارت، بازرگانی، نمایشگاه و بندر بسیار پر اهمیت است. از نمایشگاه های این شهر نمایشگاه کانتون فیر است که در بهار سال ۱۹۵۷ برپا شده است.

شهر شنزن «Shezhen»

در لیست شهر های چین شهر نشنزن که در جنوب شرقی چین، در استان گوانگ دونگ قرار دارد. این شهر مهم ترین مرکز اقتصادی، بندر تجارت خارجی، دریانوردی و هوایی است. این شهر یکی از چهار شهر درجه یک چین محسوب می شود.

تیانجین «Tianjin»

در لیست شهر های چین تیانجین یکی از شهر های است که در سال ۱۸۶۰ به یک شهر بندری – تجاری تبدیل شد. این شهر که دومین شهر بزرگ تجاری – اقتصادی در چین محسوب می شود دارای بزرگترین بندر تجاری در شمال است.

شهر چونگ کینگ «Chongqing»

در لیست شهر های چین یکی از شهر های واقع در شمال غربی چین شهر چونگ کینگ می باشد. این شهر از لحاظ اقتصادی پایگاهی قدیمی محسوب می شود. شهر چونگ کینگ جزء شهر های غیر بندری چین به حساب می آید.

شهر سوژو «Suzhou»

در لیست شهر های چین، سوژو شهری است که در استان جیانگسو واقع شده است. این شهر در جنوب شرقی استان جیانگسو و در شرق کشور چین قرار دارد. از جمله محصولاتی که این شهر برای صادرات به دیگر کشور ها ارائه می دهد محصولاتی چون آهن، استیل، IT ، محصولات نساجی و لوازم الترونیکی می باشد.

شهر ووهان «Wuhan»

در لیست شهر های چین این شهر در مرکز استان هوبئی قرار دارد. این شهر دارای اقتصاد عظیمی می باشد.

شهر چنگدو «Chengdu»

در لیست شهر های چین این شهر مرکز استان سیچوآن می باشد. این شهر که نقش یک پایگاه کلیدی را در تولید و کشاورزی دارد برای تدارکات دانش مالی، بازرگانی، نظامی و … به عنوان مرکز غربی پذیرفته شده است.

شهر هانگژو «Hangzhou»

در لیست شهرهای چین این شهر پایتخت ایالات ژجیانگ می باشد. مرکز علمی، اقتصادی، سیاسی و …. می باشد. در این شهر به طور دائم نمایشگاه های جهانی اوقات فراغت، جشنواره بین المللی کارتون و … برگزار می شود.

شهر چانگشا «Changsha»

در لیست شهر های چین این شهر در مرکز استان هونان قرار گرفته است این شهر از لحاظ اقتصادی در سال ۲۰۰۳ بین ۶۵۹ شهر چین رتبه ۴۲ را از آن خود کرد.

🇨🇳 برای واردات کالا از چین باید به چه شهرهایی سفر کنید؟

✨ شانگهای، گوانگجو ، شنزن، تیانجین،سوژو،ووهان،چنگدو برخی از بهترین شهرها برای واردات و خرید کالا ز چین میباشد

۱/۵ - (۱ امتیاز)

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها