[ad_1]

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: یکی از بهترین گزینه های جایگزین نفت، معادن است و باید سعی کنیم زنجیره ارزش که می تواند ارزش افزوده ایجاد کند را در این حوزه هر چه زودتر تکمیل کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مودودی امروز (۱۳ تیرماه) در همایش “معدن، فرصت ها و چالش ها” در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: سهم استان کرمان در صادرات کالا در کشور در سال گذشته چشمگیر بود و این در حالی است که بخشی از صادرات استان از دیگر گمرکات صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: وابستگی خیلی شدیدی به نفت داریم، یکی از بهترین گزینه های جایگزین نفت معادن است و باید سعی کنیم زنجیره ارزش که می تواند ارزش افزوده ایجاد کند را در این حوزه هر چه زودتر تکمیل کنیم.

مودودی تصریح کرد: معدن، استخراج، اکتشاف، فرآوری و صادرات هزینه های جانبی سنگینی را تحمیل می کند که می تواند موجب افت رقابت در بازارها شود.

وی بیان کرد: امروز عامل اصلی موفقیت در تولید کالای با کیفیت و با قیمت پایین نیست و اگر بخواهیم تجارت را با دید ۵۰ سال قبل ببینیم، شاید این درست باشد اما امروز عوامل بسیار مهمی در شاخص رقابت دخیل هستند و کسانی موفق هستند که بتوانند کل چرخه تولید تا مصرف را دنبال کنند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: اگر نگاه نقطه ای و مقطعی داشته باشیم، هزینه های سنگینی را تحمیل کرده و مانع از آن می شود که بتوانیم سهم خود را در بازار حفظ کنیم.

وی افزود: ما به فرهنگ نفتی مبتلا هستیم که حتی در نوع، نحوه و روش زندگی ما تاثیر خود را گذاشته و باید این فرهنگ نفتی را تغییر بدهیم.

بیشتر بخوانید :  آغاز برقراری ارتباط یک بانک بزرگ اروپایی با ایران

مودودی گفت: هنوز نگاه خام فروشی غالب است و می خواهیم محصول را دم در کارخانه بفروشم و با کمترین هزینه هایی که دنیا برای به دست آوردن بازار کسب می کند، بفروشیم.

وی تصریح کرد: دوره تولید انبوده گذشته که این فقط ربطی به واحد صنعتی ندارد و در همه جا صادق است و باید همه به سمت موج چهارم حرکت و همه باید این احساس را بکنیم که اگر امروز در دانشگاه نتوانیم یکی از سوالات اصلی یک کارخانه دار را جواب بدهیم، تمام تحصیلی که صورت می گیرد، بی فایده خواهد بود.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: فرصت طلایی پیش آمده که همه دنیا در موج چهارم هم‌سطح قرار گرفته اند و می توانیم اگر بخواهیم به مزیت برسیم.

وی افزود: اگر احساس می کنیم تجارت و صنعت ما نیاز به تحول دارد، باید به پرسش های امروز پاسخ هایی از جنس امروز بدهیم و سازمان توسعه تجارت این آمادگی را دارد در همه بخش ها به ویژه در معدن مشارکت جدی و فعال را با بخش خصوصی، دانشگاه و … داشته و براساس فرآیند، تولید تا توزیع را دنبال کند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش ترخیص کاریاتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایراناتاق بازرگانی سوئیساتاق بازرگانی هند و ایرانانتقال پول به کاناداایا بیت کوین قانونی استپیشخوان کارت بازرگانیتجهیزات پسیو شبکه چیستتجهیزات شبکه دلتاترخیص کار اروندترخیص کالا از گمرک بنادرتفاوت مسترکارت و ویزا کارتثبت نام کارت بازرگانی کرمانشاهحمل نقل حامد بارحمل و نقل ترکیبیحمل و نقل هوایی ایرانحمل و نقل هوایی هماورخ گمرک تهرانخرید ابزار طراحی ناخنخرید اکانت ebayخرید اینترنتی 4040خرید اینترنتی صنایع دستی چوبیخرید تجهیزات تفنگ بادیخرید تجهیزات دندانپزشکیخرید کیف دلارخرید و فروش ابزار موسیقیرهگیری مرسولات پستی شیرازرهگیری مرسولات در گمرکشرکت حمل و نقل هوایی نفتشرکت های واردات از چینصادرات تركيا 2013صادرات ذرت دامیصادرات گیاهان دارویی به چینصادرات ليبيا من النفطعکس گمرک بوشهرقراردادهای حمل و نقل هواییقوانین گمرکی روسیهکرایه حمل کانتینر از چین به ایرانگمرک طلاگمرک واردات ماشینمستر کارت حضوریمستر کارت ویزا کارتواردات ابزار الاتواردات ادامس از دبیواردات از دبیواردات ایران از آلمانواردات تجهیزات دندانپزشکیواردات تراکتور دست دومواردات خودرو زیر قیمت بازارواردات دارو به ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها