[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شاتا، یدالله صادقی با اعلام این مطلب اظهارداشت: دو گروه کالایی افزایش قیمت را بیش از سایر گروه‌های کالایی تجربه کرده‌اند که این دو گروه شامل برخی فلزات مانند فولاد و برخی مواد غذایی می‌شود.

وی افزود: در گروه مواد غذایی چند قلم خاص دارای افزایش قیمت بوده‌اند که در این میان در حوزه محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تنظیم بازار را بر عهده دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون در جلسات کارگروه تنظیم بازار به طور دائم قیمت کالاهای مختلف از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارایه می‌شود و افزایش قیمت کالاها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد تا دلایل این نوسانات مشخص و تصمیمات مربوطه گرفته شود.

صادقی ادامه داد: پس از رسیدگی‌های مربوطه کالاهایی که افزایش قیمت آنها با ضریبی بالا بوده است و امکان اصلاح قیمت آنها وجود دارد، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تصمیمات مرتبط برای آنها گرفته می‌شود که در این میان نیز اولویت با مواد غذایی خواهد بود.

وی  توضیح داد: به عنوان مثال درباره گوشت قرمز و مرغ که اتفاقاً این روزها قیمت آنها روند نزولی هم دارد یا تخم‌مرغ که در دوره‌ای با قیمت کاذب مواجه شده بود تلاش‌هایی صورت گرفت تا قیمت‌ها به حالت قبل بازگردند اما به هر صورت برخی نوسانات هم هستند که دلایل خاص خود را دارد و لازم است که در حوزه آنها سازمان‌های مربوطه تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نمونه این موارد را قیمت فلزات و فولاد دانست و این افزایش قیمت را ناشی از تغییرات قیمت جهانی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید :  ادامه نظارت‌ها با حذف برچسب قیمت‌ها/ توانایی برای برگرداندن بازار به حالت تعادل وجود دارد

صادقی گفت: در حوزه کالاهایی مانند برنج نیز همانطور که اشاره شد مسئولیت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد اما ما به عنوان دستگاهی که متولی بازار و واحدهای توزیع‌کننده محسوب می‌شود، پیشنهادات خود و پیش‌بینی‌های‌مان درباره روند بازار را با این وزارتخانه مطرح می‌کنیم تا در تصمیم‌گیری‌ها تمام موارد مورد ارزیابی قرار بگیرد.

گفتنی است که هفته گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت از درخواست رییس جمهور مبنی بر رسیدگی سریع به وضعیت کالاهایی که بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند خبر داده بود.

 انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ایران و غنااخبار گمرکارسال پول به ایران از آلمانارسال پول به خارج از ایرانانتقال پول به سوئدانتقال پول به فرانسهانتقال پول به لبنانبانکدار ی صادراتبيت كوين خريدبیت کوین کسب درآمدتجهیزات شبکه کرمانترخیص کا لا از گمرک بوشهرترخیص کار خودرو بوشهرحمل و نقل پایدار+pdfحمل و نقل هواییخرید ابزار حکاکیخرید از سایت خارجخرید اینترنتی 111خرید اینترنتی جلیقه اسپرت مردانهخرید اینترنتی سخرید تجهیزات ازمایشگاهیخرید تجهیزات قایقرانیدرآمد بالا از بیت کوینرهگیری مرسولات گمشدهروش حواله دلارسایت اتاق بازرگانی زاهدانسایت مستر کارتصرافي ظفرصرافی گرامیانصرافی یکتاطریقه خرید دلار از بانکفروش خط تولید سیم جوشقوانین گمرک هواییقوانین گمرکات ایرانقوانین گمرکی مناطق آزادکارت بازرگانی سامانهگمرک امام خمینی تلفنگمرک غربمعاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه 3هتل جی پی پالاس آگراهزینه حمل دریایی از چینهمایش انجمن علمی حمل و نقل هوایی جمهوری اسلامی ایرانواردات جوش شیرینواردات خودروواردات خودرو شرکت گلستانواردات ذرت دامیواردات شال و روسری از دبیواردات و صادرات کالاوب مانی سایت

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها