[ad_1]

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حامد مظاهریان با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی در سال‌های اخیر مبنی بر تدوین نظامنامه اخلاق حرفه‌ای مهندسی ساختمان اظهار کرد: برای تدوین این نظامنامه مقاومت‌های زیادی وجود داشت که باعث شد تا وزیر راه و شهرسازی تا مرز استیضاح پیش برود.

وی با اشاره به دو اصل مهم نظامنامه اخلاق حرفه‌ای مهندسی ساختمان، شامل ارجحیت منافع عمومی بر منافع شخصی و نیز عدم تعارض منافع افزود: در حال حاضر مسئله اخلاق مهندسی برای بسیاری همچنان گنگ است.

وی با بیان این‌که آیین‌نامه کنترل ساختمان امکان اخذ ضمانت‌نامه محضری از مالک و فردی که ساختمان را ساخته فراهم می‌کند، تصریح کرد:‌ شرایط کنونی ساختمان‌سازی کشور نه ایده‌آل است و  نه قابل ادامه دادن.

معاون مسکن و ساختمان آخوندی تأکید کرد: مهندسان نتوانستند به‌خوبی به وظایف خویش عمل کنند؛ مصداق هم این است که  وقتی زلزله می‌آید خانه و بیمارستان همزمان تخریب می‌شود، در این رابطه مردم از ما انتظار دارند و دغدغه‌شان این است که آیا خانه‌هایشان امن و محکم است.

بیشتر بخوانید؛

نظام مهندسی همچنان مخالف اصلاح آیین‌نامه کنترل ساختمان

ترکان: مخالف آئین‌نامه کنترل ساختمان هستیم.

انتهای پیام/*

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها