[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: روزنامه اکونومیک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: آمریکا موافقت کرده هند را پس از آنکه واردات نفت خود از ایران را کاهش داده است، این کشور را از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران مستثنی کند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز یک منبع آگاه گفت:  هند و دیگر خریداران بزرگ نفت ایران در طول این ماه‌ها وارد مذاکراتی با آمریکا برای معافیت  از این تحریم‌ها شده‌اند. هند در سال‌های ۲۰۱۷ و  ۲۰۱۸، ۲۲ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده است و قصد داشت این میزان را در سال ۲۰۱۹ به ۳۰ میلیون تن افزایش دهد،‌ اما به گفته این منابع آگاه،‌ برای برخورداری از معافیت شرکت‌های هندی واردات نفت از ایران را به ۱۴ تا ۱۵ میلیون تن کاهش خواهند داد.

به نوشته این روزنامه، یک منبع آگاه اظهار کرد: هند و آمریکا برای برخورداری از معافیت توافق کردند. از این رو دهلی واردات نفت از ایران را حدود ۳۵ درصد از آنچه در سال گذشته خریداری می‌کرد.

به نوشته اکونومیک تایمز هنوز مشخص نیست که شرکت‌های هندی چگونه قرار است پول خرید نفت ایران را پرداخت کنند، اما این احتمال وجود دارد که دو کشور کماکان به مکانیزم کنونی یعنی پرداخت ۵۵ درصد از مبلغ به یورو و ۴۵ درصد مابقی به روپیه پایبند بمانند که روپیه دریافت شده برای واردات برنج،‌ دارو و دیگر کالاهای هندی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها