[ad_1]

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی می‌گوید، با سه بانک روسیه ارتباط بانکی داریم و مشکلی در دریافت و پرداخت یورو با این کشور نداریم.

به گزارش ایسنا، مهدی کسرایی‌پور مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی درباره نواقص مورد بررسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز، سه‌شنبه ۲۸ آذر در اتاق ایران برگزار شد اظهار کرد: باید بگویم که ما در برقراری روابط بانکی با کشور روسیه مشکلی نداریم و می‌توانیم یورو را در این کشور مبادله کنیم و یوروی حاصل از صادرات را هم دریافت کنیم.

وی ادامه داد: ما با سه بانک مهم روسیه ارتباط داریم و در دریافت و پرداخت در آن کشور مشکل خاصی وجود ندارد.

کسرایی‌پور اظهار کرد: باید بگویم که ما شعباتی از بانک‌های ایرانی در کشورهای CIS داریم اعم از بانک تجارت در بلاروس، بانک ملی در باکو و بانک ملت در ایروان.

وی ادامه داد: اگر با برخی از کشورهای CIS روابط تجاری خود را گسترش بدهیم می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. اکنون در برخی از کشورهای این حوزه از جمله قزاقستان ارتباط تجاری داریم و از طریق روابط بانکی خود با روسیه از آن استفاده می‌کنیم. تاکید می‌کنم مشکلی در دریافت و پرداخت پول با بانک‌های روسیه نداریم.

وی همچنین در پاسخ به انتقادی مبنی بر ضعف بانک مرکزی برای اعلام نرخ ریال در برابر روبل، گفت: چنین نیست، ما در اعلام نرخ روبل در برابر ریال ضعفی نداریم و حاضریم ارز حاصل از صادرات به‌واسطه بانک‌های تجاری را، از صادرکنندگان بخریم.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها