مشخص شدن اپراتور و سرمایه‌گذار ترمینال کانتینری بندر امام تا دو هفته آینده

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش تراز ، بازدید اصحاب رسانه از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی(ره) هم‌زمان با ۳ خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شد. 

در حاشیه این بازدید، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد که استان خوزستان ۷ بندر تجاری دارد که ۳ بندر امام خمینی(ره)، خرمشهر و آبادان به عنوان بنادر بزرگ سالانه بیش از ۲ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالا دارند و ۴ بندر دیگر نیز به عنوان بنادر محلی برای توسعه معیشت مردم فعالیت می‌کنند که شامل بندر تجافی در هندیجان، بندر شادگان، اروندکنار و بندر چوئب‌ده در جنوب آبادان است. 

سعدالله عبداللهی با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر خوزستان ۵۸ میلیون تن است، گفت: بندر امام خمینی(ره) به تنهایی ۵۵ میلیون تن ظرفیت دارد و بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی بندری با ۱۱ هزار هکتار اراضی محسوب می‌شود. 

وی با بیان اینکه بندر امام(ره) ۴۰ پست اسکله عملیاتی فعال دارد، گفت: سالانه ۴۵ میلیون تن از صادرات، واردات و ترانزیت کشور از بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: سالانه یک‌هزار و ۲۰۰ فروند شناور اقیانوس پیما با ظرفیت بیش از یک‌هزار تن در بندر امام خمینی پذیرش می‌شود. این بندر اسکله برای پذیرش کشتی‌های ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن را دارد. 

عبداللهی از جذب اپراتور جدید برای ترمینال غلات بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: مزایده واگذاری اپراتوری برای ترمینال شماره یک انجام و برنده مشخص شد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: همچنین گام نهایی واگذاری اپراتوری و سرمایه‌گذاری ترمینال کانتینری بندر امام(ره) نیز انجام شد و تا دو هفته آینده پاکت‌های قیمت شرکت‌کنندگان باز می‌شود. 

وی اظهار داشت: در این مزایده، اپراتور موظف است ۱۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه جذب کند و ظرفیت کانتینری بندر را در ۱۴ سال از ۲۰۰ هزار TEU به ۶ هزار TEU افزایش دهد. 

عبداللهی با بیان اینکه بزرگترین ترمینال‌های تخلیه و بارگیری غلات در بندر امام مستقر است، گفت: سال گذشته قراردادی مشارکتی با بخش خصوصی داشتیم تا ۵ دستگاه تجهیزات تخلیه و بارگیری غلات را برای ما بسازند، در این قرارگاه ۳ دستگاه برج مکنده غلات تحویل شده است و ۲ دستگاه جرثقیل نیز با ظرفیت ۱۰۰ تن در ماه‌های آتی تحویل می‌شود. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: طرح ترمینال تمام مکانیزه غلات با ظرفیت ۲ میلیون تن را در سال در بندر امام(ره) دنبال می‌کنیم که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی در اواسط سال ۹۵ افتتاح می‌شود. 

عبداللهی با بیان اینکه ۷۰۰ هکتار از اراضی تحت مالکیت بندر امام(ره) ۱۰۰ درصد در اختیار بخش خصوصی است، گفت: معافیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در این بندر مشوقی برای جذب سرمایه‌گذار است. 

وی همچنین از راه‌اندازی کارخانه تولید روغنی از دانه روغنی در اراضی بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: در فاز اول این کارخانه با ظرفیت ۲ میلیون تن افتتاح شد و فازهای ۲ و ۳ این کارخانه شهریورماه امسال افتتاح می‌شود. 

عبداللهی گفت: همچنین کارخانه نبرد فولاد با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و ۳۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این بندر سال ۹۷ افتتاح می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ کیلومتر خط ریلی در داخل بندر امام خمینی(ره) داریم، گفت: ترمینال‌ها، سایت‌ها، انبارها و سیلوهای بندر به خطوط ریلی متصل است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه ۴ ترمینال اختصاصی ریلی در بندر امام خمینی(ره) داریم، گفت: این شامل ۲ ترمینال اختصاصی ویژه بارگیری غلات و ۲ ترمینال اختصاصی ویژه فولاد است. 

عبداللهی همچنین بیان کرد: خط دوم ریلی بندر امام به اهواز تکمیل شده و ۱۲ کیلومتر باقی‌مانده در دست اجرا است. 

وی بیان کرد: طرح تدوین ترمینال تمام مکانیزه غلات ۲ تکمیل شده است که با سرمایه ۱۴۰۰ میلیارد ریالی به زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود. 

عبداللهی همچنین از احداث بزرگترین سیلوی شکر خام در بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت:‌ این سیلو با ظرفیت ۲ میلیون تن و سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود. 

وی با اشاره به ورود خطوط لاینری و کشتی‌های بزرگ به بندر امام خمینی(ره) گفت: اولین خط مستقیم کشتی‌های مادر بین بنادر شرق دور و بندر امام(ره) هر ۱۵ روز یکبار فعالیت می‌کنند.

وی از افزایش صادرات گندم از بندر امام(ره) خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بین ۸۰۰ هزار تن تا یک و نیم میلیون تن گندم از این بندر صادر شود. 

عبداللهی همچنین درباره عملیات بانکرینگ و سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در بندر امام خمینی(ره) گفت: زیرساخت‌های بانکرینگ فراهم است، ۸ تا ۱۰ ترمینال نفتی فعال در این بندر داریم و لوله‌های نفتی به اسکله‌های ۳۷ و ۳۸ متصل است، اما عملیات بانکرینگ در حوزه شمال‌غرب خلیج فارس از نظر اقتصادی چندان فعال نیست. 

وی همچنین بیان کرد: از سال ۹۳ تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی در بندر امام خمینی(ره) جذب شده است. 

عبداللهی احداث کریدور شماره ۱۰ از بندر امام(ره) تا بازرگان را پروژه‌ای مفید برای توسعه ترانزیت غرب کشور عنوان کرد و گفت: کشورهای حوزه قفقاز، ترکیه و عراق می‌توانند از مزایای این کریدور استفاده کنند و قطعاً با تکمیل آن، عملیات تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی(ره) به میزان یک سوم رقم فعلی افزایش خواهد یافت. 

بنا بر این گزارش، بندر امام خمینی(ره) پس از بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور محسوب می‌شود و بندر هاب غلات است.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x