70

پنج مزیت استفاده از بازاریابی مجدد


مزیت اول: افزایش میزان یادآوری برند

بازاریابی مجدد ابزاری فوق‌العاده برای یادآوری به مشتریان بالقوه در رابطه با برند شما می‌باشد. این نوع از تبلیغات به ایجاد یادآوری مستمر در رابطه با برند کمک می‌کند. مهم‌تر از این نمایش تبلیغات در طی فرایند بازاریابی مجدد موجب یادآوری پیامی می‌شود که بازدیدکننده برای اولین بار آن را بر روی وب‌سایت اصلی برند مشاهده کرده و برای دفعات بعدی در جای‌جای اینترنت بازهم با آن روبرو می‌شود.

مزیت دوم: افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده

بازاریابی مجدد می‌تواند به هدایت آن دسته از بازدیدکننده‌هایی که در یک فرایند خرید واردشده و آن را تکمیل نکرده‌اند کمک کند تا مجدداً به فرایند خرید خود بازگردند. به‌عنوان‌مثال یک وب‌سایت می‌تواند تمامی بازدیدکننده‌هایی را که در فرایند خرید واردشده و تا مرحله دوم پیش رفته و آن را رها کرده‌اند را برچسب‌گذاری کند و تبلیغاتی را به‌منظور بازگرداندن آنها به سبد خرید به آنها نمایش دهد. همچین می‌تواند باهدف قرار دادن افرادی که قبلاً اطلاعاتی را در اختیار وب‌سایت گذاشته و از این طریق محتوایی را از سایت دانلود کرده‌اند آنها را به سایت بازگرداند، البته در این مورد مشکل ممکن است با نشان دادن مجدد تبلیغات رفع نشود و نیاز به بهبود فرایند چه به‌صورت آنلاین یا آفلاین داشته باشند.


مزیت سوم: هدف‌گیری مخاطب

امکان هدف قرار دادن یک مخاطب خاص از طریق یک پیام خاص بسیار زیاد می‌باشد. بازاریابان می‌توانند از یک تبلیغ خاص با پیامی خاص با مخاطب ارتباط از طریق تبلیغات نمایشی یا متنی برقرار کنند. به‌عنوان‌مثال یک برچسب بازاریابی مجدد تنها می‌تواند به آن دسته از بازدیدکنندگانی تعلق پیدا کند که رفتار خاصی را در وب‌سایت این برند از خود نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید :  منبع یابی کالا از چین؛ مهمترین نکاتی که قبل از منبع یابی کالا در چین باید بدانید


مزیت چهارم: افزایش میزان مرتبط بودن تبلیغات

دلیل اینکه بازاریابی مجدد همواره تأثیرگذار است به این دلیل است که این شیوه از بازاریابی توانایی ارائه تبلیغات به آن دسته از افرادی را به بازاریاب می‌دهد که پیش‌ازاین رفتار خاصی را از سوی وی مشاهده کرده است. به‌عنوان‌مثال اگر یک بازدیدکننده در صفحه یک محصول خاص از وب‌سایت شما وارد می‌شود، تبلیغی مرتبط با آن محصول خاص می‌تواند در سراسر وب‌سایت شما به آن بازدیدکننده خاص نشان داده شود. به همین ترتیب با استفاده از بخش‌بندی رفتار، پیامی مناسب برای یک بازدیدکننده می‌تواند به‌جای یک تبلیغ با پیامی عمومی به وی نشان داده شود. به عبارتی در این روش راحت‌تر می‌توان بر اساس سلیقه و علاقه بازدیدکننده رفتار کرد.


مزیت پنجم: کاهش ضرر و زیان

یکی از ویژگی‌های چشمگیر و برجسته بازاریابی مجدد این است که این استراتژی بازاریابی به برندها اجازه می‌دهد تا با آن دسته از بازدیدکننده‌هایی که دیگر از وب‌سایت آنها بازدید نمی‌کنند ارتباط برقرار کنند. یادآوری برند و تعامل مجدد با برند هر دو از جنبه‌های فرعی این رویکرد در نظر گرفته می‌شود، چراکه به شما فرصتی مجدد جهت بازگرداندن مشتری بالقوه به فرایند خرید در اختیار برند قرار می‌دهد. این شیوه بازاریابی در کنار استفاده از بهینه‌سازی نتایج موتورهای جستجو یا همان سئو و همچنین تبلیغات استاندارد می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها و ضرر و زیان موجود در رویکردهای دیگر بازاریابی شود، چراکه نه‌تنها مانع از دست رفتن مشتریان بالقوه می‌شود، بلکه آن دسته از بازدیدکننده‌هایی که برای بار دوم وارد سایت شما شده یا وارد فرایند خرید می‌شوند، به‌احتمال بیشتری نسبت به دفعه قبل اقدام به تکمیل کردن خرید خود می‌کنند.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها