[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن بهرامی ارض اقدس افزود: قرار شد در صورت افزایش قیمت مرغ از ذخایر ۲۰ هزار تنی مرغ منجمد استفاده شود که با قیمت ۵۵۰۰ تومان برای مصرف کننده توزیع می‌شود.
وی اضافه کرد: ۳۰ هزار تن برنج به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها حمل شد و بسته به نوع برنج از برنج سفید تا برنج هندی ۱۱۲۱ با قیمت کیلویی ۲۷۰۰ تومان تا ۳۹۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.
بهرامی ارض اقدس با بیان اینکه در تأمین روغن هیچ مشکلی نداریم، گفت: هماهنگی با تولید کنندگان روغن و انجمن صنفی کارخانجات روغن انجام شده به ویژه در این ایام روغن را در شبکه‌های توزیع به وفور عرضه کنند.
وی افزود: همچنین بدون محدودیت همه مصارف صنفی و صنعتی قند و شکر از نظر بسته بندی و فله تأمین شده است و به هر میزانی که برای هر بخشی نیاز باشد در اختیار قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: مشکلات جزیی در تأمین گوشت قرمز داشتیم که اقدامات لازم انجام شده است.
دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: ارز مورد نیاز را برای واردات گوشت گرم و دام زنده تأمین؛ و از ارز متقاضی به ارز مبادله‌ای تبدیل کردیم. همچنین تسهیلات گمرکی پیش بینی شده، تسهیلات دامپزشکی و اعزام ناظر کشتار به کشورهای مبدأ دام و گوشت قرمز به ایران هستند صورت گرفته است.
بهرامی ارض اقدس افزود: هم اکنون روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن گوشت قرمز از قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و حتی استرالیا با هواپیما وارد می‌شود که امیدواریم به زودی شاهد تنظیم بازار گوشت قرمز باشیم.
وی اضافه کرد: همچنین هماهنگ شده است به میزان نیاز گوشت منجمد گوساله در کشور توزیع شود البته به دلیل اینکه ترجیح بازار، گوشت گرم است و مصرف کنندگان رغبتی به مصرف گوشت قرمز منجمد نشان ندادند؛ قیمت‌های گوشت قرمز منجمد تعدیل شد و از کیلویی ۲۲ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان کاهش یافت که امیدواریم برخی مصارف خاص این ایام مانند نذورات و مصارف عمده از طریق گوشت منجمد جایگزین شود که به تعدیل قیمت کمک می‌کند.
وی ادامه داد: با آغاز عرضه دام پرواری که به علت شرایط خوب مراتع کشور ناشی از بارندگی‌های فراوان در شرایط مطلوب قرار دارد، به تنظیم قیمت گوشت قرمز کمک خواهد شد.
بهرامی با بیان اینکه در بقیه کالای اساسی مشکلی نداریم، افزود: افزایش ناچیزی در قیمت خرما در این ایام به ستاد گزارش شده بود البته بیش از ۵۰ نوع خرما در کشور توزیع می‌شود، اما آنچه که بیش از همه مصرف عمده کشور را تشکیل می‌دهد خرمای رطب مضافتی است که خوشبختانه به میزان کافی موجود است و مبادی تولیدی به استان‌ها معرفی شد و هماهنگی‌ها صورت گرفت.
بهرامی گفت: خرما کیلویی ۶ هزار تا ۷ هزار تومان در میادین میوه و تره بار شهر تهران و شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها در حال توزیع است.
وی محدود نبودن صادرات دام زنده از ایران و استقبال از دام زنده ایرانی در کشورهای همسایه را با وجود تولید کافی و ۸۲۰ هزار تنی گوشت قرمز را در نوسان قیمت گوشت قرمز موثر دانست
بهرامی افزود: بحث پرواربندی و نگهداری دام با هزینه کم به علت بارش‌های مناسب جوی و رغبت دامداران به عرضه دیرتر دام‌ها و فروش با وزن بالاتر نیز موجب کمبود عرضه و نوسان قیمت شده بود.
وی ادامه داد: تغییر ذائقه مصرف کنندگان به استفاده بیشتر از گوشت قرمز و افزایش مصرف گوشت قرمز در سبد هزینه‌ای خانوار از دیگر عوامل نوسان در قیمت گوشت قرمز است.
دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: سال‌های قبل برخی مواقع تا ۱۰۰ هزار تن واردات گوشت قرمز به ویژه برای مصارف صنفی و صنعتی و فرآورده‌های گوشتی داشتیم که خوشبختانه به علت حمایت از تولید داخل، واردات گوشت کاهش یافت که خود در نوسان قیمت بی تأثیر نبود.
بهرامی ارض اقدس درباره هزینه‌های سربار صنایع لبنی و اقدامات ستاد برای جبران آن گفت: صنعت لبنیات کشور، شیرخام را به فرآوردهای متنوع لبنی تبدیل می‌کند با فرض ثابت نگه داشتن قیمت شیرخام برای صنعت لبنی کشور که البته در جای خود برای حمایت از دامداران که افزایش هزینه‌ای حداقل در سطح تورم خواهند داشت، دولت باید یارانه مناسبی را در اختیار دامداران قرار دهد.
وی اظهار داشت: از طرف دیگر با فرض ثابت بودن ورودی مواد خام که همان شیر برای صنعت لبنی است باید بپذیریم که بخشی از هزینه‌های سربار آن‌ها مانند دستمزدی که افزایش ۱۴ تا ۱۵ درصدی می‌یابد تا هزینه‌های حمل و نقل و انرژی، باید سهم سربار تولید را در هزینه‌های تولید ببینیم تا تولید مقرون به صرفه باشد.
وی گفت: این موارد در ستاد کارشناسی می‌شود و با توافق لازم با تشکل صنفی حداقل افزایش‌های لازم را در قیمت‌ها لحاظ خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید :  جزئیات جلسه دیشب فولادی ها با بانک مرکزی

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به حساب بانک صادراتانتقال پول به کارت ملتبیمه حمل و نقل هواییتجهیزات شبکه چیستتجهیزات شبکه دیتا شینترخیص کا لا از گمرک بوشهرترخیص کار به انگلیسیترخیص کاران شلمچهترخیص کالا از فرودگاه امامترخیص کالا از مرز رازیترخیص کالا ترکیهتعرفه ی جدید واردات خودروتمدید کارت بازرگانی حقوقیچطور از ebay خرید کنیمحمل بار جرثقیلحمل و نقل بین المللی تینحمل و نقل عمومی اصفهانحمل و نقل فوق سنگینخدمات بار هوايي عصر هديخرید آیفون 5 اس از خارجخرید ابزار حکاکی چرمخرید ابزار معرق کاریخرید خط تولید تیغ اصلاحخرید فیلم از سایت آمازونخرید کریو آمریکاخریدار تجهیزات شبکهراه های واردات از چینروش واردات از چینستاد ترخیص خودرو قزوینشرکت ترخیص کالای پزشکیصادرات کشور سوئدصرافی 5 ستارهضريبة ترخيص السيارات الجديدةطریقه ترخیص کالا از گمرکفروش خط تولید شیرآلاتفریت بار با ترکیشفریت بار یعنی چهقيمت بيت كوينقیمت حمل کانتینر از چین به ایرانکارت بازرگانی آذربایجان غربیکارت بازرگانی پنج سالهگمرک صوفعلیمزایا و معایب بیت کوینمستر کارت پستمعاونت حمل و نقل منطقه 5نحوه ثبت صادراتهتل جی پی پالاس آگراواردات خودرو دبیواردات کالا از چینواردات کامپیوتر از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها